سه شنبه 12 مهر 1384

واکنش شدید دبيركل نهضت آزادي نسبت به سخنان احمدي نژاد در مورد احزاب، ميزان نيوز

دكتر ابراهیم یزدی دبيركل نهضت آزادي ايران گفت : نهایت بی انصافی است که کسانی پیدا شوند و به خود اجازه دهند که نقش گروههای سیاسی را در ایران نادیده بگیرند .
یزدی در واکنش به سخنان اخیر رئیس جمهور که که گروههای سیاسی را در ایران فاقد هر گونه اصالتی دانسته بود به آریا گفت : در انقلاب اسلامی ایران گروههای سیاسی با طیف وسیعی از افکارواندیشه ها حضور داشتند و اگر همکاری وهماهنگی این گروههای سیاسی با یکدیگر نبود انقلاب پیروز نمی شد .


وی افزود : برخی از این گروهها ریشه در تاریخ معاصر ایران دارند ومنظورمن نه فقط نهضت آزادی بلکه حتی موتلفه با سابقه فعالیت 40ساله است .
یزدی خاطر نشان کرد : گروههای سیاسی چپ در دوران خفقان واختناق که هنوز برخی از این تازه به دوران رسیده ها به دنیا نیامده بودند در برابراستبداد ایستادند و فداکاری کردند .
وی ادامه داد : فداکاری همین گروهها بود که جو ارعاب وخفقان دوران پس از قیام 15 خرداد را درهم شکست واین نهایت بی انصافی است که کسانی پیدا شوند و به خود اجازه دهند که نقش گروههای سیاسی را در ایران نادیده بگیرند .
یزدی اظهار داشت : پس از پیروزی جمهوری اسلامی قانون اساسی تدوین شد ودر اصل 26 همین قانون فعالیت احزاب سیاسی به رسمیت شناخته شده است.
وی تاکید کرد : چه برخی از جریانات سیاسی راست بخواهند و چه نخواهند جمهوریت نظام کنونی بدون حضور وفعالیت گروهها واحزاب سیاسی معنا نخواهد داشت .
دبیر کل نهضت آزادی با بیان اینکه گاهی اوقات کثرت مشغله موجب می شود که انسان ها فراموش کار شوند وسخن دیروزشان را فراموش کنند گفت: در حالی که آنها ادعا می کردند آبادگران یک گروه سیاسی مستقل وغیر نظامی است امروز وجود هر نوع گروه سیاسی را انکار می نمایند.
وی با تاکید بر اینکه در انتخابات اخیر بیش از هر زمان دیگری کاندیداها از طرف گروهای سیاسی به جامعه معرفی شدند به " معین " اشاره کرد وگفت : این کاندیدا مورد حمایت "مشارکت " مجاهدین انقلاب " و مورد تایید" نهضت آزادی" بود ، صرف نظر از چگونگی برگزاری انتخابات ،این کاندیدا 4 میلیون رای آورد ، چگونه میتوان گفت که کسی مورد حمایت گروههای سیاسی باشد و 4 میلیون رای بیاورد ولی جایگاهی در میان مردم نداشته باشد .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

یزدی در پایان خاطرنشان کرد : ما چه بخواهیم وچه نخواهیم گروههای سیاسی در ایران وجود دارند وجایگاه خود را دارند و می توانند نقش تعیین کنندهای داشته باشند .

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'واکنش شدید دبيركل نهضت آزادي نسبت به سخنان احمدي نژاد در مورد احزاب، ميزان نيوز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016