چهارشنبه 23 شهریور 1384

مسعود باستاني در ميان زندانيان عادی همچنان در بازداشت بسر مي برد، گزارشگران بدون مرز

مسعود باستاني روز دوشنبه سوم مرداد ماه در مقابل بيمارستان ميلاد به هنگام تحت پوشش خبری قرار دادن تجمعي برای آزادی اکبر گنجي دستگير شد. دو هفته بعد از زندان اوين آزاد اما به او گفته شده بود که هفته بعد بايد خود را به دادسرای اراک معرفي کند، مسعود باستاني از آن تاريخ در زندان اراک و در بند زندانيان عادی در بازداشت بسر مي برد.

زنداني کردن زندانيان عقيدتي در بند زندانيان عادی که برخي از آنها بشدت بيمار و خطرناک هستند، اقدامي غير اخلاقي است. گزارشگران بدون مرز از مقامات ايراني مي خواهد مسعود باستاني را فورا آزاد کنند. زنداني کردن روزنامه نگار به جرم انجام وظيفه و حمايت از همکار زنداني اش اکبر گنجي که در اعتصاب غذا بسر مي برد غير قابل پذيرش است. دادستان اراک بايد به آزار و اذيت روزنامه نگاران پايان دهد.

مسعود باستاني سردبير روزنامه توقيف شده ی ندای اصلاحات و همکار روزنامه های اعتماد، توسعه و روزنامه ی توقيف شده ی جمهوريت پيش از اين توسط دادگاهي در اراک به شش ماه زندان ٧٥ ضربه شلاق و ٥ سال محروميت از فعاليت های مطبوعاتي محکوم شده بود. وی يکي از فعالترين روزنامه نگاراني بود که به گزارشدهي مداوم در باره ی همکارش اکبر گنجي مي پرداخت. گزارشگران بدون مرز در اطلاعيه ای و در اعتراض به دستگيری مسعود باستاني در تاريخ ٥ مرداد اعلام کرده بود که " جمهوری اسلامي تنها به به‌پای مرگ کشاندن اکبر گنجي راضي نيست، هر کس که شهامت آن را پيدا مي کند تا از او دفاع کند، را نيز دستگير و مورد آزار قرار مي دهد."

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

از سوی ديگر خانم معصومه شفعيي همسر اکبر گنجي اعلام کرده است که در آستانه سفر رئيس جمهور ايران به نيويورک برای شرکت در اجلاس ساليانه سازمان ملل، با ارسال نامه ای به کوفي عنان ضمن تشکر از وی برای حمايت از آزادی اکبر گنجي به وی اطلاع داده است که همسرش از تاريخ ۱٢ شهريور به زندان بازگردانده شده است و از آن تاريخ ملاقات ممنوع است.

Copyright: gooya.com 2016