چهارشنبه 9 شهریور 1384

مجموعه خبرهای ویژه از خبرگزاري مهر: هاشمی در قم/ پول تاج گل از جيب چه کسی رفت/ سوگند به حافظ

جمع آوری و انتشار خبرهای ويژه همواره مورد توجه رسانه های خبری قرار گرفته است . اين اخبار گهگاه بر روی خروجی های عادی و بعضا روی تلکس های محرمانه انتشار می يابد؛ رسانه های مکتوب نيز اين بخش از اخبار خود را در قالب ستونهايی چون "ويژه"، "پشت پرده"، "جهت اطلاع"، "گفته می شود"و منتشر می کنند.

خبرگزاری "مهر" بنا دارد هر از گاهی، اينگونه اخبار موسوم به "ويژه" را که عمدتا خبرهايی "غير رسمی و تاييد نشده" هستند ، ضمن اعمال ملاحظات شرعی ، قانونی و حتی عرفی ،از پشت صحنه رويدادها و اخبار رسمی و ويترينی برای اطلاع مراجعان محترم خود منتشر سازد.

خبرگزاری "مهر" ضمن تاکيد بر مسووليت خود به عنوان رسانه ای حرفه ای و رسمی ؛ تاکيد دارد که در انتشار اين "گفته می شود..." ها ، هيچ انگيزه ای جز اطلاع رسانی و وظيفه حرفه ای و رسانه ای در کار نيست. به هرحال اين مطالب در فضای رسانه ای و افکار عمومی "گفته می شود" و چه بهتر است مراجعی که اخبار مربوط به آنها است مطلع بوده و جهت ايجاد فضای شفاف خبری صحت و سقم آن را بيان نمايند.

" گفته می شود ... " بنا ندارد که صرفا سياسی باشد و قطعا به عرصه های بين الملل ، اجتماع ، ورزش ، اقتصاد و .. وارد خواهد شد . "گفته می شود ..."علاوه بر آنکه سعی خواهد کرد از گفته ها و شنيده های فرهنگی و هنری برای مخاطبان خود بگويد ، اصرار دارد که نگاه فرهنگی خود را در تمامی عرصه های ديگر خبری نيز به اثبات رساند.

گفته می شود ...

* فرزندان آقای هاشمی رفسنجانی به پدرشان توصيه کرده اند که برای کارهای پژوهشی و تدريس به قم برود. ظاهرا آقای هاشمی هم از اين پيشنهاد استقبال کرده است.

* اعضای جديد حزب پان ايرانيست، به جای قرآن مجيد به ديوان حافظ سوگند ياد کردند.

* يکی از روحانيون برجسته حوزه علميه قم، به دکتر احمدی نژاد توصيه کرده به جای واژه « دولت اسلامی » از«دولت مردمی» استفاده نمايد تا خطاهای احتمالی دولت به پای دين نوشته نشود.

* مرحوم زواره ای در آخرين جلسه ای که در بنياد رسالت حضور يافت (چهارشنبه هفته گذشته)، گفته بود: من دولت احمدی نژاد را دولت مردمی می دانم، مردم اين دولت را دوست دارند . در برخوردهايی که با مردم دارم اکثر آنها از اين دولت حمايت می کنند. اگر قوه مجريه و مقننه درست کار کنند اما قوه قضائيه کوتاهی کند، کار مملکت درست نخواهد شد.

- پذيرش مسووليت رئيس شورای مرکزی مجمع روحانيون مبارز توسط خاتمی مشروط بر آن بوده است که دفاتر استانی مجمع در انتخابات شورای مرکزی شرکت نداشته و دبير کل نيز زير نظر رئيس شورای مرکزی فعاليت کند.

* شايد دريابان شمخانی حکم فرماندهی کل ارتش را دريافت نمايد.

* برخی خبرها ازاستعفای سردار ذوالقدر حکايت دارد شايد پس از استعفا، او به مرکز راهبردی سپاه منتقل شود.

* احمدی نژاد از وزرای خود خواسته است به هيچ وجه به مردم، سازمان ها و نمايندگان مجلس وعده های غير قابل انجام ندهند و از مواضع ارزشی خود هم هيچگاه کوتاه نيايند.

* آقايان يونسی، مجيد انصاری و شوشتری پس از پايان کار دولت آقای خاتمی به قوه قضائيه بازگشته اند.

* در اولين روز از آغاز کار دولت جديد ، احمدی نژاد رئيس جمهور زودتر از وزرا (اذان صبح) در مرقد امام (ره) حاضر گرديد. به دستور رئيس جمهور مراسم تجديد بيعت با آرمانهای بنيانگذار انقلاب بدور از تشريفات و بدون برنامه گروه موزيک و اهدای تاج گل برگزار شد . احمدی نژاد با مشاهده تاج گلی که برای مراسم تهيه شده بود گفت : کسی که اين تاج گل را خريده است بايد هزينه آن را از حقوق خود پرداخت کند .

* پس از آنکه آقای خاتمی در گفتگو با شبکه الجزيره از عدم تمايل خود برای حضور در مجمع تشخيص مصلحت سخن گفته بود، در روزهای اخير گفته است آماده ام چنانچه حکمی دريافت نمايم در جلسات مجمع شرکت کنم.

* وزير جديد صنايع از استخدام برخی نيروهای افراطی سياسی در سازمان گسترش، ايران خودرو و سايپا گلايه کرده و آنها را از موانع کار خود قلمداد نموده است.

* رئيس سازمان صدا و سيما گفته است در تهران 913 کانال ماهواره ای قابل دريافت است.

* بر اساس تحقيقات انجام شده توسط وزارت علوم ، در 4 دانشگاه کشور از جمله دانشگاه تهران، بيشترين ميزان استفاده از اينترنت مربوط به جستجوی سايت های غير اخلاقی بوده است.

* از وزارت ارشاد خبرهای متعددی مبنی بر عقد قراردادهای سنگين با برخی نورچشمی ها در آخرين روزهای کاری دولت قديم به گوش می رسد.

* حجت الاسلام عليزاده به عنوان معاون اجرايی قوه قضائيه، جانشين سهراب بيگ خواهد شد.

- دولت احمدی نژاد در نظر دارد چهار ميليارد دلار را در طول برنامه چهارم توسعه صرف ساخت و نوسازی مدارس نمايد.

* درجلسه فراکسيون وفاق، مير محمدی نماينده قم، از وزارت سعيد لو سخت دفاع کرده بود و با اشاره به تشويق های سازمان بازرسی از سال های مديريت وی در وزارت بازرگانی و منطقه آزاد قشم، از نمايندگان عضو اين فراکسيون خواسته بود به سعيد لو رای مثبت دهند.

- يکی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در آخرين جلسه اين شورا گفته است : شورا بحران هويت و اختيارات دارد. هيچ وزيری خود را مقيد به مصوبات آن نمی داند.

* همايش سراسری ستادهای مردمی دکتر احمدی نژاد در اواخر شهريورماه برگزار خواهد شد.

- علی رغم منع ده ساله يک عنصر افراطی از مناصب دولتی و عمومی ، وی سال هاست که به عنوان کارشناس عالی از دفتر رئيس جمهوری حقوق و مزايا دريافت می کند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در همين زمينه:

Copyright: gooya.com 2016