چهارشنبه 29 تیر 1384

فراخوان کمیسیون جوانان اتحاد جمهوری خواهان ایران به مناسبت اعتصاب غذای اکبر گنجی و فرارسیدن سی ام تیرماه

پس به هیئت گنجی در آمدی:
بایسته و آز انگیز
گنجی از آن دست
که تملک خاک را و دیاران را
از این سان
دلپذیر کرده است (( احمد شاملو))

یکی از گرانبهاترین ودیعه های هستی , زندگانی است. که کمتر ارزشی در گیتی با ان پهلو می زند. و هم سنگ ان ارمغانی دیگر به نام (( ازادی)) , که هیچ یک از این دو بی دیگری , معنای حقیقی خویش را نمی یابد و وجودی برایش متصور نمی گردد. حال باید دید , یک انسان روشنفکر و روشنگر تا چه پایه باید از تنگناهای ضد ازادی به ستوه اید که جان گرانمایه را با اراده و تصمیم به قربانگاه برد. و گنجی امروز در این مرحله است . استوار و شجاع در عصر غیبت ایمان و ارمان و وفای به اندیشه , با پیکری رنجور اما روحی نیرومند , پرچم حق جویی ملتی را بر دوش می کشد که شلاق استبداد مطلقه , ازادی, امنیت, رفاه و کرامت زیستن را , از او به تاراج برده است. گنجی تنها در مقام تقریرگر حقیقت , عزلت را پناهگاه خود نساخت , بلکه برای تقلیل مرارت ستمدیدگان استبداد دینی ,از هیچ شهامت و ایثاری دریغ نورزید.

این (( فرخی یزدی)) زمان , اگاهانه چون (( امپروکلس)) خویش را به کام اتشفشان مافیای قدرتمندی افکند که بسیاری از بیم و امید یارای نزدیکی به ان را نداشتند و ((سیاووش وار)) تا به امروز از این اتش , سرفراز گذشته است. او (( دون کیشوت)) عصر مدرن نیست . چرا که ارزش ها و خواست هایی که می جوید برای تمام جوامع در حال ترقی امروز , ملموس و عینی است.

گنجی قامت تمام نمای یک اصلاح طلب با اخلاق تجویزگرایانه است که حقیقت و صلاح ملت را به مسلخ مصلحت حکومت نبرده, تن به بازی های پر فریب حاکمیت نداده است.

امروز بر همگان روشن است که نوجوان بی سواد و بی تجربه ای چون مرتضوی ,که با انبوهی از محکومیت های قضایی اش و احساس حقارت از بی کفایتی اش , تنها راه تشخص را در جنایت می جوید , در حدی نیست که بتواند معرکه دار چنین فجایعی باشد.

همه می دانند که خیمه شب بازان و هزاردستان در کجا خانه دارند که هر روز بازیگری را گاه در لباس نقدی و قالیباف و گاه در کسوت فلاحیان و امامی و یا نسخه های کوچک شده انها چون مرتضوی , به میدان می فرستند و مجسمه لعن و نفرینی می سازند و بزنگاه قربانیش می گردانند. سرنوشت ازموده ها و لاجوردی ها پیش روی ماست, بی مایگان نورسیده که جای خود دارند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

حال ماییم و ازمونی تاریخی که در برابر این حرکت سیاسی فداکارانه چه کنیم.

کمیسیون جوانان اتحاد جمهوری خواهان با درود به استقامت گنجی و اعلام همدلی با صبور و ارجمندش , از تمام گروه های سیاسی ملی, ملی-مذهبی,اصلاح طلب, جنبش دانشجویی ((دفتر تحکیم وحدت و ادوار)) و همه گروه ها و شخصیت های فرهنگی , علمی و سیاسی داخل و خارج کشور که دغدغه اعتلای ازادی , مردمسالاری و منافع ملی در میهنمان ایران را دارند , دعوت می کند تا همسو با مقاومت گنجی , در سالگرد خیزش ملی سی ام تیرماه شهادت فرزندان ازادی خواه این اب و خاک که دل در گرو مبارزه خشونت گریز اما اصولی دکتر محمد مصدق داشتند , در محیط های علمی – فرهنگی , در تهران , بر مزار شهیدان سی ام تیرماه , ساعاتی را گردهم ایند و همراه با اکبر گنجی از خوردن و نوشیدن امساک ورزند و گامی نخست را برای اتحاد نیروهای معتقد به حاکمیت ملت در داخل و خارج کشور , رقم زنند .
باشد که جان گرانمایه روزنامه نگار تاریخ ساز , اکبر گنجی, از مرگ رهایی یابد و حاکمیت را به عقب نشینی وا دارد.

کمیسیون جوانان اتحاد جمهوری خواهان ایران
K_javanan_eji@yahoo.com

Copyright: gooya.com 2016