پنجشنبه 23 تیر 1384

عشرت شايق: نمايندگان نبايد در فضايي قرار گيرند كه آن را افرادي چون گنجي مديريت مي‌كنند، فارس

خبرگزاري فارس: نماينده مردم تبريز در واكنش به حضور هيأتي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در زندان اوين براي بررسي وضعيت اكبر گنجي گفت: برخي نمايندگان نبايد در فضايي قرار بگيرند كه آن را افرادي همچون گنجي مديريت مي‌كنند.


عشرت شايق درگفتگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس اظهار داشت: از حرف و حديث‌هاي مطرح شده درباره گنجي بيشتر يك بيماري سياسي حس مي‌شود.
وي با اشاره به ايجاد جوسازي‌ها و ناآرامي از سوي خانواده گنجي و برخي افراد و گروه‌هاي مدافع آزادي وي بيان داشت:‌ گنجي در شرايطي بحث اعتصاب غذا را مطرح مي كند كه بارها مسئولان زندان اوين اعلام كرده‌اند در صورتي كه گنجي تقاضاي مرخصي كند به او مرخصي مشروط داده مي شود، حال آنكه او براي جوسازي درخواست مرخصي نمي كند. بنابراين نبايد تمارض گنجي ما را به اشتباه بيندازد.
نماينده مردم تبريز در مجلس شوراي اسلامي همچنين با بيان اين كه اگر به جاي نمايندگان عضو هيأت بررسي وضعيت گنجي مي‌بودم، به چنين اقدامي دست نمي‌زدم و به زندان اوين نمي‌رفتم، افزود: برخي نمايندگان نبايد در فضايي قرار بگيرند كه آن را افرادي همچون گنجي مديريت مي‌كنند.
عضو كميسيون اصل نود مجلس تأكيد كرد: هيچ ضرورتي نداشت رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس براي بررسي وضعيت گنجي به زندان اوين برود.
به گفته شايق، بسياري از كساني هستند كه به دليل ناتواني از پرداخت ديه ناشي از تصادفات در گوشه زندانها افتاده‌اند و هيچ تريبوني براي احقاق حق خود در اختيار ندارند، در حالي كه فردي همچون گنجي با در اختيار داشتن تريبون و استفاده از بالاترين امكانات رفاهي در زندان در جامعه ايجاد هياهو و غوغا سالاري مي‌كند.
نماينده تبريز در مجلس شوراي اسلامي با تأكيد بر اين كه روش نمايندگان مذكور را هرگز نمي‌پسندد، گفت: وقتي كه سخنگوي قوه قضاييه به طور شفاف در خصوص وضعيت گنجي در زندان گزارش ارائه مي‌دهد و آمادگي قوه قضاييه را براي دادن مرخصي مشروط اعلام مي‌كند، چه لزومي دارد نمايندگان وظايف ذاتي خودشان را كنار گذاشته و با رفتن به زندان اوين براي افرادي همچون گنجي توقع ايجاد كنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گفته عضو هيات رئيسه كميسيون اصل 90 مجلس، روش درست آن است كه نمايندگان مجلس از مسئولان قوه قضاييه بخواهند با حضور در مجلس به ارائه توضيحاتي درباره اينگونه موارد بپردازند.

Copyright: gooya.com 2016