یکشنبه 19 تیر 1384

اعلامیه چهار حزب و سازمان سیاسی به مناسبت وخامت وضع اکبر گنجی

برای نجات جان اکبر گنجی، از هیچ تلاشی دریغ نورزیم

آزادیخواهان!
حدود یک ماه از اعتصاب غذای زندانی سیاسی سرشناس – اکبر گنجی، می گذرد و مطابق گزارش وکیل او – خانم شیرین عبادی، این روزنامه نگار شجاع روز به روز به مرگ نزدیک‌تر می شود. جمهوری اسلامی درخواست های افکار عمومی جهان مبنی بر آزادی این زندانی سیاسی را که پس از ۵ سال و اندی اسارت سخت به معالجه و مداوای پزشکی نیازمند است، همچنان بی پاسخ گذاشته است. سازمان دیده بان حقوق بشر، فدراسیون بین‌المللی حقوق بشر، گزارشگران بدون مرز و سازمان عفو بین الملل، با تأکید بر مسئولیت مستقیم جمهوری اسلامی در حفظ جان اکبر گنجی، نگرانی عمیق خود از به خطر افتادن جبران‌ناپذیر سلامتی گنجی را به زندان‌بانان وی اعلام کرده‌اند. اما هنوز هم به تشدید فشار بیشتر و گسترده‌تری علیه زندان‌بانان نیاز است تا سرسختی آنها در هم بشکند.
آزادی‌خواهان!
گنجی، زندانی است چون افشاگر تاریک خانه های جمهوری اسلامی است! او که سالهاست در زندان‌های استبداد، بر عقاید خود و خواست آزادی پای می فشرد و حاضر به معامله با دشمنان آزادی نمی شود، به یکی از مظاهر برجسته مقاومت در ایران بدل شده است. اینک دفاع از آزادی در ایران، خود را در مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی از جمله نجات اکبر گنجی از زندان‌ها و اسارتگاه‌ها نشان می دهد. اگر فشار ملی و بین‌المللی، مقامات رژیم را واداشت تا زندانی سیاسی و آزادی‌خواه سرشناس – ناصر زرافشان وکیل شجاع پرونده قتل های زنجیره‌ای– از زندان به بیمارستان انتقال یابد، تداوم این فشارها خواهد توانست مقاومت زندان‌بانان گنجی را نیز در هم بشکند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

نباید گذاشت که دیر شود و زمان از دست رود. در هرکجا که هستیم و به هر شکل ممکن که می توانیم فریادگر اعتراض به ادامه اسارت گنجی شویم. نگرانی خود از نزدیک شدن این روزنامه نگار شجاع به مرز مرگ و نیستی را در وسیع‌ترین سطح ممکن اشاعه دهیم. نگذاریم که اکبر گنجی از دست رود. کارزار برای آزادی اکبر گنجی، جزئی از مبارزه برای خود آزادی است.

حزب دموکرات کردستان ایران
سازمان اتحاد فداییان خلق ایران
سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت)
کومه له – سازمان انقلابی زحمتکشان کردستان ایران

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اعلامیه چهار حزب و سازمان سیاسی به مناسبت وخامت وضع اکبر گنجی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016