یکشنبه 12 تیر 1384

معاون دادستان تهران در امور زندان‌ها: گنجي براي ملاقات با وكيلش منعي نداشت، ايسنا

معاون دادستان تهران در امور زندان‌ها در پاسخ به اعتراض گنجي و وكيلش نسبت به حضور مأمور در ملاقات‌هاي وي، اظهار داشت: حضور مأمور در ملاقات‌هاي متهمان با خانواده و وكلايشان مطابق مقررات زندان انجام مي‌شود.


«سالاركيا» در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) اين روند (حضور مأمور در جلسه‌ي ملاقات) را معمول خواند و گفت: از آنجا كه انتقال هر نوع مطلب مكتوبي از جانب زنداني به خارج از زندان بايد با اجازه و اطلاع مسؤولان زندان انجام شود يك مأمور در جريان ملاقات‌ها حاضر مي‌شود اما اين مأمور به واسطه‌ي اينكه هيچ نوع وسيله‌اي براي ضبط اظهارات متهم و وكيلش ندارد قاعدتا نبايد نگراني‌اي از اين مساله ايجاد كند و وكيل مي‌تواند به راحتي با موكلش صحبت كند.


وي با بيان اينكه «گنجي نيز به واسطه‌ي آنكه كسي سخنان رد و بدل شده بين او و موكلش را ضبط نمي‌كرد نبايد نگراني از اين جهت داشته باشد»، گفت: گنجي همان طور كه عنوان كرده از آنجايي كه بيمي از حرف زدن نداشت و اظهارات او نيز براي دادستاني اهميتي ندارد، مي‌توانست به راحتي با وكيلش صحبت كند.


سالاركيا تصريح كرد: گنجي براي ملاقات با وكيلش منعي نداشت اما چنانچه نخواست با او ملاقات كند نبايد دادستاني را مقصر بدانيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي تصريح كرد: در طول مدتي كه او در زندان بسر مي‌برد حتي در هفته‌هاي اخير با وكلا و نيز همسر خود ملاقات داشته و چنانچه همسر يا موكلان وي درخواست ملاقات كنند به صورت عادي مي‌توانند با او ملاقات داشته باشند.

Copyright: gooya.com 2016