دوشنبه 6 تیر 1384

گرهارد شرودر: اتحاديه اروپا پيشنهادهاي جديدي را در مذاكرات هسته‌يي ايران مطرح كند، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي خارجي


به نوشته‌ي نشريه‌ي اشپيگل، صدراعظم آلمان در ديدار با جورج بوش درباره‌ي اصلاحات ساختار سازمان ملل و حل مسالمت‌آميز مساله‌ي هسته‌يي ايران گفت‌وگو خواهد كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين نشريه‌ي آلماني‌زبان ادامه داد، در جريان ديدار جورج بوش، رييس جمهور آمريكا و گرهارد شرودر، صدراعظم آلمان در اين ديدار هم‌چنين به بررسي وضعيت ايران پس از انتخابات رياست جمهوري خواهند پرداخت.

شرودر در حين پرواز به سوي واشنگتن اظهار داشت كه اوايل ماه اوت مذاكرات با تهران در خصوص برنامه‌ي هسته‌يي‌اش انجام خواهد شد، "حتي اگر برخي مسايل برآورده نشود"، نمي‌توان ايران را از بهره‌گيري صلح‌آميز از انرژي هسته‌يي منع كرد.

به ادعاي اين گزارش، وزيران امور خارجه‌ي آلمان، فرانسه و انگليس با موافقت آمريكا قصد دارند ايران را از از برنامه‌ي هسته‌يي‌اش در قبال "همكاري‌هاي اقتصادي" منصرف كنند.

شرودر در خصوص تحريم‌هاي احتمالي عليه ايران با توجه به نقش ايران در توليد نفت گفت: بايد در اين خصوص دقت كرد كه تحريم‌ها به ما بيشتر از ايراني‌ها ضربه نمي‌زند.

وي گفت كه انتخاب محمود احمدي‌نژاد به رياست جمهوري اسلامي ايران بايد به عنوان اراده‌ي ملت ايران مورد قبول واقع شود.

شرودر در عين حال ابراز عقيده كرد كه شكايات مربوط به تخلفات بايد روشن شود.

وي از بيان آمادگي رييس جمهور جديد ايران براي به كارگيري نيروهاي اصلاح‌طلب در دولتش نيز استقبال كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش ايسنا، هم‌چنين به گزارش بي.بي.سي، صدراعظم آلمان خواسته است اتحاديه اروپا پيشنهادهاي تازه اي را براي حل بحران هسته اي ايران به اين كشور ارايه دهد.

شرودر گفت كه مناسب به نظر مي‌رسد كه اتحاديه اروپا به منظور پيشرفت در دور بعدي مذاكرات هسته‌يي با ايران پيشنهادهاي جديدي را مطرح كند.

Copyright: gooya.com 2016