یکشنبه 29 خرداد 1384

پیام جمعیت دفاع از جبهه جمهوری و دمکراسی در ایران - بلژیک به دومین همایش اتحاد جمهوریخواهان ایران

دوستان عزیز؛


برگزاری دومین همایش اتحاد جمهوریخواهان ایران را به شما هموطنان عزیز تبریک می گوئیم وامیدواریم در چارچوب برنامه ای که برای اجلاس خود در این سه روزتدارک دیده اید، با موفقیت پیش بروید.

دوستان گرامی؛


دومین همایش اتحاد جمهوریخواهان در تاریخ 17 ژوئن کارش را آغاز کرد. در این روز در ایران، انتخابات نهمین دوره ریاست جمهوری نیز برگزار می شود. چنانکه توجه دارید در این انتخابات همچون انتخابات گذشته در جمهوری اسلامی، از میان همه کسانی که خود را کاندیدای ریاست جمهوری کردند تنها شش نفراز "خودی ها" از صافی شورای نگهبان گذشتند و نفر هفتم تنها توانست با حکم حکومتی از سد این ارگان انتصابی بگذرد. شما به خوبی شاهد بودید و هستید که در این انتخابات چالش سنگینی حول شرکت و عدم شرکت در انتخابات شکل گرفته است. این چالش در ابعاد گسترده و در اشکال مختلف تا روز انتخابات تداوم داشته است. این بار باز چون گذشته گروه های مختلف اجتماعی مجدداً در برابر انتخاب "بد" و "بدتر" قرار گرفته اند. از نظر جمعیت، یکی از دلایل چنین وضعیتی این است که ما نیروهای جمهوریخواه دمکرات و آزادیخواه هنوز نتوانسته ایم در صحنه سیاسی ایران و حتا در خارج از کشور به صورت یک مجموعه وسیع، اقدامات مشترک و متشکل سازمان دهیم. واقعا برای ما و همه کسانی که قلب شان برای ایران و مردمش می تپد مشخص نیست که چرا باید همچنان تفرق در میان ماجمهوریخواهان، حرف اول باشد! بارها اپوزیسیون ایران در این 26 سال، تجربه زیر را مدام تکرارکرده ومی کند که در حین داشتن سیاست و برنامه مشترک در فرصت های مختلف عملا به صورت پراکنده عمل می کند و این نوع برخورد مشخصا قدرت تاثیر گذاری درصحنه سیاسی و اجتماعی ایران را به شدت کاهش داده است. البته سرکوب، فشارامنیتی و سیاسی ارگان های امنیتی جمهوری اسلامی در این عرصه کم تاثیر نبوده است.


خانم ها و آقایان شرکت کننده در همایش اتحاد جمهوریخواهان ایران؛


امروز با توجه به تمام محدویت ها و فشارهای موجود در داخل و خارج از کشور نیرویی شکل گرفته است که مشخصا بر تغییر قانون اساسی و فراتر رفتن از ساختار حکومت اسلامی پای می فشارد. در میان این نیرو اشتراکات نظری بسیاری بوجود آمده است وحتا گاه درعرصه عملی یکسری فعالیت های مشترک انجام گرفته است. امروز نقش ما جمهوریخواهان این است که هر چه بیشتر این نیرورا تقویت کنیم. کمک در جهت هماهنگی با این نیرو در واقع یاری رساندن به اتحاد طیف های گوناگون و وسیع جمهوریخواهان است. شرایط جهانی، منطقه ای ونیزضرورت جامعه ایجاب می کند که نیروهای جمهوریخواه ودمکرات و از جمله اتحاد جمهوریخواهان ایران نیروی خود را در جهت تشکیل جبهه ای وسیع نه در جهت پیشبرد اصلاحات حکومتی بلکه برای تشکیل جریانی فراگیر برای تغییرات بنیادین در ساختارسیاسی و استقراردمکراسی در کشور تلاش مشترک کنند. جمعیت دفاع از جبهه جمهوری و دمکراسی در ایران- بلژیک از 14 سال قبل همواره برای تشکیل چنین جبهه ای تلاش و فعالیت کرده است. ما بر این ارزیابی هستیم که استخوان بندی چنین جبهه ای از احزاب وسازمان ها و نهادهای سیاسی جمهوریخواه دمکرات در داخل و خارج از کشور تشکیل می شود. در واقع این نیروها مولفه های اصلی اتحاد همه جمهوریخواهان، محسوب می شوند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

همرزمان جمهوریخواه؛

در تمام کنفرانس ها، همایش هاو اجلاس های خود می بایست در جهت جستجوی راه حل ها و راهکار هایی باشد که بشود با توسل به آنها نیروی هر چه بیشتری در جهت پیشبرد اقدامات مشترک گرد آورد. تنها در چنین وضعیتی است که امکان تاثیر گذاری در جامعه افزایش می یابد.

در اینجا اجازه می خواهیم از شما بابت دعوت از جمعیت دفاع از جبهه جمهوری و دمکراسی در ایران برای شرکت در همایش اتحاد جمهوریخواه، تشکر می کنیم. و در اینجا بار دیگر موفقیت اجلاس شما را آرزو می کنیم.


علی صمد مسئول روابط عمومی جمعیت دفاع از جبهه جمهوری و دمکراسی در ایران- بلژیک

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/24791

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پیام جمعیت دفاع از جبهه جمهوری و دمکراسی در ایران - بلژیک به دومین همایش اتحاد جمهوریخواهان ایران' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016