جمعه 20 خرداد 1384

رضا پهلوی، در پشتیبانی از زندانیان سیاسی به مدت سه روز دست به یک اعتصاب غذا می زند

بر اساس اطلاعيه اي که در سايت رسمي رضا پهلوي منتشر شده است، وي در پاسخ به دعوتنامه ای که مستقیما از جانب زندانیان سیاسی در ایران تدوین شده بود، با اعلام همبستگی خود، تصمیم گرفت که به مدت سه روز، به یک اعتصاب غذا دست بزند.

در راستای این دعوت، رضا پهلوی، رهبر مخالفان نظام دین سالار در ایران، چنین گفت:

"همگامی و همراهی با زندانیان سیاسی در ایران، پشتیبانی از جنبش و تلاشی مشروع برای دستیابی به آزادی، حقوق بشر و فرصت های اقتصادی در ایران، اولویتی فراتر از تمامی مرزبندی های سیاسی و ایدئولوژیک دارد."

روزگذشته، در یک اعلامیه که امضای شمار کثیری از زندانیان سیاسی در ایران را بهمراه داشت، انتخابات ریاست جمهوری ۲۷ خرداد ماه، بعنوان نمایشی «ریاکارانه و غیردموکراتیک»، مردود شناخته شد. در کنار دعوت به تحریم گسترده انتخابات، این اعلامیه پس از اشاره به نقض فاحش و مستمر حقوق بشر در ایران، تصمیم دسته جمعی این زندانیان را برای اعتصاب غذا در چهارچوب مبارزاتی بدور از خشونت، بازگو کرد.

با تاکید برخواست های مندرج در این اعلامیه، رضا پهلوی گفت: «ایرانیان از تمامی اقشارجامعه، خواستار:

آزادی بیان،

رعایت صریح و بی قید و شرط حقوق بشر

آزادی یکایک زندانیان سیاسی و

فراهم آوردن بی درنگ شرایطی هستند که به برگزاری یک انتخابات آزاد، عادلانه و شفاف در ایران بیانجامد.»

در اين اطلاعيه آمده است: این رهبر سیاسی ۴۴ ساله، در هفته ای که گذشت، طی یک کنفرانس مطبوعاتی در پاریس، از ایرانیان دعوت کرد که در ابعادی ملی و گسترده، انتخابات ریاست جمهوری را که قراراست در روز ۲۷ خردادماه برگزارشود، تحریم کنند چرا که آن رویداد جز یک نمایش بی محتوای سیاسی بیش نیست.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين اطلاعيه همچنين مي افزايد: رضا پهلوی که مبارزات بدور از خشونت علیه رژیم دین سالار را رهبری می کند، ولیعهد سابق ایران است. او خلبان پرتجربه هواپیماهای شکاری ست که دوره تخصصی خود را در پایگاه هوایی "ریس" در ایالت تگزاس بپایان رسانده است. کتاب « نسیم دگرگونی – آینده مردم سالاری در ایران» بقلم اوست. رضا پهلوی فارغ التحصیل رشته علوم سیاسی از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی است.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/24161

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رضا پهلوی، در پشتیبانی از زندانیان سیاسی به مدت سه روز دست به یک اعتصاب غذا می زند' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016