چهارشنبه 4 خرداد 1384

معاون امور زندان‌‏هاي دادسراي تهران اعتصاب غذاي گنجي را تكذيب كرد، ايلنا


تهران- خبرگزاري كار ايران

معاون امور زندان‌‏هاي دادسراي تهران شايعات اخير در خصوص ادعاي وكيل و همسر مددجو اكبر گنجي را مبني بر اعتصاب نامبرده و كاهش وزن وي، تكذيب كرد.
به گزارش "ايلنا"، سالاركيا در اعتراض به اين شايعات، گفت: به موجب گزارش‌‏هاي موثق از مسوولين زندان اوين مددجو اكبر گنجي اساساً اعتصاب غذا نبوده و حتي غذاي زندان را مصرف مي‌‏نمايد، اين موضوع را اداره كل زندان‌‏هاي استان تهران روز گذشته طي اطلاعيه‌‏اي رسمي اعلام نموده است مع‌‏الوصف چنانچه وكيل يا خانواده وي به اين تبليغات كاذب ادامه دهند، از زمان صرف نهار و شام مددجو اكبر گنجي فيلم‌‏برداري نموده و جهت جلوگيري از نشر اكاذيب در اختيار مراجع ذيربط قرار خواهيم داد.
سالاركيا همچنين در خصوص ادعاي وكيل مددجو مبني بر كاهش روزانه 5/1 كيلو از وزن اكبر گنجي اعلام كرد: چنين ادعايي نياز به تكذيب ندارد زيرا اساساً با توجه به كم وزن بودن گنجي، كذب بودنش اظهرمن‌‏الشمس است.
معاون امور زندان‌‏هاي دادسراي تهران اظهار داشت: رسيدگي به وضعيت جسماني تمامي مددجويان از دغدغه‌‏هاي مسوولين قضايي است، به همين منظور صرف‌‏نظر از صحت و سقم موضوع، مطابق قراردادي كه پزشكي قانوني موظف است در داخل زندان نسبت به معاينه مددجويان اقدام و اظهارنظر كند، براي معاينه اين مددجو، اينجانب دو نفر از پزشكان متخصص سازمان پزشكي قانوني را به زنداني اعزام كه متاسفانه آقاي گنجي با اين متخصصين همكاري نكرده و از اينكه پزشكان او را معاينه كنند، ممانعت به عمل آورده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سالاركيا در پايان خاطرنشان كرد: نظر به اينكه اعتصاب غذا و زيان زدن عمدي به بدن از نظر موازين شرعي حرام است، فكر نمي‌‏كنم گنجي با توجه به مسلمان بودنش، چنين اقدام خلاف شرعي را مرتكب شود.
سالاركيا به برخي مطبوعات و رسانه‌‏هايي كه در پي دامن زدن به چنين شايعاتي هستند، تذكر داد كه اقدام آنها مطابق ماده 6 قانون مطبوعات جرم و قابل تعقيب است.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/23181

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'معاون امور زندان‌‏هاي دادسراي تهران اعتصاب غذاي گنجي را تكذيب كرد، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016