سه شنبه 3 خرداد 1384

تحصن روزنامه نگاران در میدان بهارستان: "آزادي انديشه، با اين مجلس نمي شه"، خسرو شميراني

صبح سه شنبه ميدان بهارستان برای دومین بار در روزهای اخیر شاهد تحصن روزنامه نگاران بود. برگزاری این حرکت اعتراضی در پی تصمیمی بود که دیروز دریک نشست درمحل انجمن صنفی روزنامه نگاران به تصویب رسید.
ژبلا بنی یعقوب روزنامه نگار یک سلسله از روزنامه های اصلاح طلب توقیف شده در پایان تحصن در یک گفت وگوی تلفنی با ما اظهار داشت:
"حرکت امروز از تحصن اول بسیار گسترده تر بود و بیش از صد روزنامه نگار در آن شرکت کرده بودند." او در باره اهداف این حرکت اعتراضی افزود: " در وهله نخست با شعارهای خود خواهان آزادی روزنامه نگاران زندانی، اکبر گنجی، رضا علیجانی، هدی صابر و تقی رحمانی بودیم و در عین حال از اعتصاب غذای اکبر گنجی حمایت کردیم. اعتراض نسبت به توهین به روزنامه نگاران توسط نماینده مجلس دلیل دیگر این تحصن بود."
وی شعارهای تحصن را چنین عنوان کرد:

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

"زنداني قلم، آزاد بايد گردد"، "آزادي انديشه، با اين مجلس نميشه"، "راه‏يافتگان هتاك، اخراج بايد گردند" و "اين گنجي آزاده، آزاد بايد گردد"، ...

او همچنین گفت: "این حرکت ادامه دارد، تحصن بعدی روز یکشنبه خواهد بود و دوباره پس از پایان تعطیلات مجلس از سر گرفته خواهد شد."
ژبلا بنی یعقوب در پایان با اشاره به فضای پیش از انتخابات گفت: " گرچه ما امیدی به تحقق خواسته هایمان نداریم اما فضای این روزها را مناسب می بینیم تا خواسته های خودمان را با صدایی رساتر مطرح کنیم."

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/23122

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تحصن روزنامه نگاران در میدان بهارستان: "آزادي انديشه، با اين مجلس نمي شه"، خسرو شميراني' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016