جمعه 30 اردیبهشت 1384

اكبر گنجي از جمعه اعتصاب غذا مي كند، امروز

اكبر گنجي روزنامه نگار ايراني از فردا 30 / 2 / 84 اعتصاب غذاي خود را آغاز مي كند پيش از اين، اكبر گنجي اعلام كرده بود كه پس از يك ضرب الاجل، در اعتراض به وضعيت نابسامان درماني خود و محروميت از حقوق قانوني، دست به اعتصاب غذا مي دزند. اكبر گنجي، كه هم اكنون، ششمين سال زندان خود را سپري مي كند، از بيماري هاي مختلفي چون تنگي نفس، كمردرد و اخيراً كمبود بينايي، رنج مي برد. اين در حالي است كه نظر منفي سعيد مرتضوي، دادستان تهران نسبت به او موجب شده است كه زير فشارهاي شديد قرار گيرد و از اجازه مرخصي و درمان در خارج از زندان را محروم بماند.
يكي از نزديكان گنجي پيش از اين گفته بود او مصمم است كه پس از پايان ضرب الاجل خود اعتصاب غذاي خود را آغاز كند و مشخص نيست كه اعتصاب غذاي وي خشك يا تر خواهد بود.
عيلرغم تمامي اين موارد اوايل ارديبهشت ماه سال جاري كريمي راد سخنگوي قوه قضاييه در واكنش به برخي اخبار منتشره در رسانه ها و سايت ها درباره وضعيت جسماني اكبر گنجي گفته بود كه گنجي حالش خوب است و مشكل جسماني حادي ندارد.
وي همچنين گفته بود كه نه تنها گنجي بلكه تمامي زندانيان در زندان تحت نظارت و كنترل بهداري زندان قرار دارند اما، وكيل اكبر گنجي به شدت از وضعيت جسماني وي در زندان ابراز نگراني كرده واميد به بهبودي در بهداري زندان را منتفي اعلام كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در ايامي كه رييس قوه قضايي مجدداً از عزم خود براي اعمال اصلاحات قضايي سخن به ميان آورده است و گشايش در پرونده هايي نظير پرونده عباس عبدي و عمادالدين باقي مشاهده مي شود، محافل حقوقي و سياسي منتظرند تا مشخص شود آيا دامنه اصلاحات قضايي به پرونده اتهامي اكبر گنجي نيز خواهد رسيد و وي از تسهيلات قانوني زندانيان برخوردار خواهد شد يا اراده مرتضوي، دادستان كل تهران، بار ديگر گنجي را در بندي كه به ناروا گرفتار آن شده، باقي نگه خواهد داشت؟

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/22907

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اكبر گنجي از جمعه اعتصاب غذا مي كند، امروز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016