شنبه 10 اردیبهشت 1384

پيام آيت‏اللّه منتظرى به مناسبت چهلمين روز درگذشت مرحوم آيت‏اللّه آشتيانى

بسم اللّه الرحمن الرحيم
انّا للّه و انّا اليه راجعون

چهل روز از رحلت عالم بزرگوار استاد فلسفه و عرفان مرحوم آيةاللّه سيدجلال‏الدين آشتيانى(طاب ثراه) مى‏گذرد. محقّق توانايى كه پس از تعلّم نزد اساتيد بزرگ حكمت و عرفان و تعمّق و تأمّل در آثار اساطين دانش و معرفت، توانست بسيارى از كتب و آثار علمى گذشتگان در دو علم مزبور را كه ميراث فرهنگى عالم اسلام به شمار مى‏رود به گونه‏اى ماهرانه تدريس، شرح، تعليق و احياء نموده و در دسترس اهل تحقيق قرار دهد. از صفات بارز آن استاد محقق كه شايان ذكر و پيروى به ويژه براى اهل دانش است، استقلال و حريّت در ابراز نظر بدون ملاحظات يا تعارفات مرسوم و معمول بود و نيز با اينكه در فنّ فلسفه و عرفان تبحّر داشت هيچگاه آن را دستاويز و ابزار رسيدن به مطامع دنيا و مال و جاه و شهرت قرار نداد. اين قبيل اشخاص به لحاظ روحيّه استقلال و آزادگى، متأسفانه در دوران حيات خود معمولاً در انزوا و مورد بى توجهى قرار گرفته و پس از رحلت مورد تمجيد واقع مى‏شوند. بجاست تأليفات آن عالم بزرگ مورد استفاده اهل دانش و فضل قرار گيرد، و حوزه‏هاى علميه شيعه كه پايگاه اصلى نشر معارف دينى است استقلال خود را حفظ نموده تا بتواند در دامان خود محققان ژرف‏انديش و آزاد در تمام رشته‏هاى علوم اسلامى را بپروراند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اينجانب رحلت آن مرحوم را به پيشگاه مقدس حضرت ولى‏عصر(عج) و علماى اعلام و اساتيد محترم حوزه و دانشگاه تسليت گفته و براى ايشان علوّ درجات و حشر با اجداد طاهرين(ع) و براى همه بازماندگان محترم صبر جميل و اجر جزيل از خداوند بزرگ و مهربان مسألت مى‏نمايم.
والسلام عليكم و رحمة اللّه و بركاته
10/2/1384 قم - حسينعلى منتظرى

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/21797

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پيام آيت‏اللّه منتظرى به مناسبت چهلمين روز درگذشت مرحوم آيت‏اللّه آشتيانى' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016