سه شنبه 6 اردیبهشت 1384

يوسف عزيزي بني طرف نويسنده عرب عضو کانون نويسندگان ايران توسط لباس شخصي ها دستگير شد، شهروند


5 ارديبهشت 1384
شهروند ــ خسرو شميراني: خانم سليمه فتوحي، همسر يوسف عزيزي بني طرف در يك تماس تلفني به شهروند گفت: امروز ساعت 2 بعدازظهر زنگ در منزل به صدا درآمد، گفتند كه نامه ي سفارشي دارند اما پس از اينكه در را باز كردم 8ــ7 نفر با اعلام اينكه از دادگاه انقلاب اسلامي حكم دارند وارد خانه شدند.
در پاسخ به اين سئوال كه اتهام آقاي بني طرف براساس برگه ي جلب چه بوده است، خانم فتوحي گفت: "به من امكان خواندن حكم داده نشد. شفاها هم چيزي نگفتند."

او همچنين افزود: "البته قبلا چندين بار او را در رابطه با ناآرامي هاي اهواز تهديد كرده بودند، در حالي كه همسر من مدتهاست اهواز نبوده است."
همسر بني طرف كه با لحني مضطرب سخن ميگفت، ادامه داد:"برخورد ماموران بد نبود اما همه اتاقها، كمدها و همه جاي منزل را تفتيش كردند. بسياري از نوشته ها و دست نوشته ها و برخي وسايل شخصي را با خود بردند. در اين ميان آنها حتي دفترچه ي تلفن منزل را ضبط كردند. و در مقابل اعتراض من كه اين دفتر متعلق به خانواده است گفتند كه وظيفه دارند آن را با خود ببرند."
همسر بني طرف درباره ماموران گفت: ظاهرا يكي متخصص كامپيوتر و ديگري عكاس و . . . بود. اما همگي لباس شخصي به تن داشتند و علاوه بر 8ــ7 نفري كه وارد منزل شدند چند نفر هم در بيرون منتظر بودند."

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

خانم فتوحي درباره محلي كه همسرش به آنجا منتقل شده است گفت: "آقاي بني طرف قبل از خروج از منزل به وي گفته است كه روي حكم جلب به عنوان مقصد انتقال زندان اوين ذكر شده است."

او افزود، ماموران به او گفته اند كه اگر تا 4ــ3 روز خبري نشد به دادسراي دادگاه انقلاب در خيابان معلم مراجعه كند.

يادآوري ميشود كه آقاي يوسف عزيزي بني طرف عضو كانون نويسندگان ايران و از روشنفكران مطرح اقليت عرب ايران است و تاكنون آثار بسياري را از عربي به فارسي ترجمه كرده است. او مقالات و نوشته هاي زيادي نيز به زبان عربي دارد و هنگام ناآرامي هاي اهواز به اطلاع رساني در مورد وضعيت عربهای ايران پرداخته بود.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/21611

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'يوسف عزيزي بني طرف نويسنده عرب عضو کانون نويسندگان ايران توسط لباس شخصي ها دستگير شد، شهروند' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016