جمعه 2 اردیبهشت 1384

اعتصاب غذاي نامحدود ناصر زرافشان و پيمان پيران، شهروند

شهروند ــ خسرو شميراني: پنجشنبه ساعت 12 ظهر به وقت اوين دكتر ناصر زرافشان و پيمان پيران اعتصاب غذاي نامحدود خود را آغاز كردند.
دكتر زرافشان يك هفته پيش طي نامه اي با مسئولان زندان اوين اتمام حجت كرده بود كه هرگاه به خواسته هاي وي مبني بر امكان استفاده از خدمات پزشكي مناسب، رعايت اصل تفكيك در زندان و توقف فشارهاي شديد در زندان رسيدگي نشود به اعتصاب غذاي نامحدود دست خواهد زد.
هما زرافشان در اين رابطه به شهروند گفت:
با آغاز سال جديد فشارها بر همسرم افزايش يافت. او پس از يك مرخصي 48 ساعته در شب عيد به زندان بازگشت و از آن پس ملاقاتهاي حضوري ما قطع شده است. حملات و تفتيش هاي مرتب به سلول وي از روال عادي خارج شده و به صورت ايذائي درآمده است. در حالي كه روند بيماري او رو به وخامت است وي كاملا از امكانات مناسب پزشكي محروم شده است. اينها همه دلايلي بود كه سبب شد دكتر زرافشان پس از يك اتمام حجت يك هفته اي با مسئولان، اعتصاب غذاي نامحدود خود را آغاز كند.
هما زرافشان ميافزايد: به دليل وضعيت سلامتي نامناسب دكتر زرافشان اين اعتصاب غذا او را در وضعيت خطرناک و نگران كننده اي قرار داده است.

پيمان پيران نيز به اعتصاب غذاي دكتر زرافشان پيوسته است. مادر پيمان پيران در اين رابطه به شهروند گفت: "دو ماه است پيمان را ممنوع الملاقات كرده اند. وقتي به اوين مراجعه ميكنم ميگويند بايد منظم باشد تا به او مرخصي بدهند. بار آخر با رئيس زندان صحبت كردم. از او پرسيدم چرا بايد يك قاچاقچي ملاقات داشته باشد اما پسر من از اين حق برخوردار نيست. او در جواب گفت كه پيمان منظم نيست."
مادر پيمان پيران ادامه ميدهد:"شما بگوييد منظم بودن چيست؟ اين كه سر خود را همچون اسب پايين بياندازد و به كار كسي كار نداشته باشد؟ اگر ميتوانست اين كار را بكند كه به زندان نميرفت!"
مادر پيمان پيران با شکوه از رسانه ها و نهادهاي بين المللي گفت:"چرا خاموش مانده ايد؟ آيا بايد بلايي را که بر سر زهرا کاظمي آوردند بر سرِ ما بياورند تا مطرح کنيد؟"
او ضمن تائيد آغاز اعتصاب غذاي فرزندش از تمام ايرانيان و نهادهاي بين المللي خواست براي کمک به بهبود شرايط اعتصاب کنندگان و آزادي آنها بکوشند.
در همين رابطه دو نامه از سوي خانواده دکتر زرافشان و پيمان پيران به ما ارسال شده است که متن آنها به قرار زير است:

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

تضييقات تازه عليه دکتر زرافشان در زندان اوين از توطئه اي عليه او حکايت دارد. بي اعتنايي مسئولان به بيماري حاد دکتر زرافشان، يورش هاي وقت و بي وقت به محل زندگي، زير و رو کردن وسايل زندگي او که به گفته خودش خارج از روال عادي بازرسي هاي زندان بوده و جنبه ايذائي آنها کاملا آشکار است و همچنين قطع ملاقاتهاي حضوري با خانواده از يک توطئه عليه وي حکايت دارد.
اين در شرايطي است که مرتکبين قتل عمد که برخلاف اصل تفکيک زندانيان هنوز در اوين نگهداري ميشوند، با خانواده هاي خود ملاقات حضوري دارند.
زرافشان اعلام کرده است که کليه آزمايشهايي که به وسيله بهداري زندان و متخصصان اداره زندانها به عمل آمده است، ناراحتي حاد کليوي و ضرورت معالجات اساسي را ثابت کرده است، از اين رو خودداري مسئولان مربوطه در انجام وظايف قانوني آنها در مورد بيماري او جنبه ايذائي دارد.
او قبلا طي نامه اي به تاريخ 26 فروردين به مسئولان هشدار داده بود چنانچه موارد مذکور توسط مسئولان مورد بررسي قرار نگيرد از يک هفته بعد [امروز پنجشنبه دوم ارديبهشت] دست به اعتصاب غذاي نامحدود خواهد زد.
اين اعتصاب هم اکنون آغاز شده است. ما از تمامي هم ميهنان ميخواهيم تا صداي برحق ما را فرياد كنند، تا شايد از فشارهايي كه جان دكتر ناصر زرافشان را تهديد ميكند كاسته شود.
به اميد آزادي تمامي زندانيان سياسي و عقيدتي
خانواده دكتر ناصر زرافشان

خانواده پيمان پيران نيز طي نامه اي اعلام كرده اند:
مسئله به رسميت شناختن زندانيان سياسي و حقوق آنها مسئله عمومي و هميشگي زندانيان سياسي در ايران بوده است كه جمهوري اسلامي به بهانه هاي واهي تاكنون از پذيرش اين اصل خودداري كرده است. اخيرا علاوه بر فشارها و مسائل داخلي زندان و پراكنده كردن زندانيان سياسي، براي اينكه هويت و انسجام بند 1 را از بين ببرند با سرازير كردن انواع زندانيان آدم ربا، جاعل، دزد، معتاد و امثال آنها به اين بند از يك طرف و ايراد فشارهاي دائمي به زندانيان باقيمانده از طرف ديگر به دنبال شكستن اراده آنها هستند.
بنابر اين عدم توجه به بيماري دكتر ناصر زرافشان و قطع ملاقاتهاي پيمان پيران و يورشهاي وقت و بي وقت، عدم رعايت اصل تفكيك و فشارهاي وارده بر زندانيان عملا انتقام گيري از زندانيان است. اعتصاب غذا واكنش به اين اعمال است.
به اميد آزادي تمامي زندانيان سياسي و عقيدتي
خانواده پيمان پيران

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/21410

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اعتصاب غذاي نامحدود ناصر زرافشان و پيمان پيران، شهروند' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016