سه شنبه 25 اسفند 1383

خرازی: پیشنهادات جذابی به اروپا داده ایم، آفتاب

آفتاب – فرشاد محمودی : کمال خرازی وزیر خارجه ایران صبحگاه امروز در آخرین دیدار خود با رسانه ها در مقر وزارت خارجه از ارایه "پیشنهادات جذاب ایران به اروپا "خبر داد.وزیر خارجه ایران که مسوول مذاکرات سیاسی در گروه راهبری هسته ایی است و سومین روز نوروز1384 در کمیته ایی به همراه همکارانش نتایج سه ماه مذاکرات با اروپا را بررسی می کند گفت که ما پیشنهاداتی جذاب به اروپا ارائه دادیم که می تواند مشکلات را حل و نگرانی های اروپا را برطرف کند. ما انتظار داریم که اروپا نیز با این یپشنهادات جدی برخورد کند.
------------------------------


وی این موضوع را در پاسخ به سئوالی مبنی بر پیشنهاد ایران به غرب برای که کم کردن میزان و حجم غنی سازی اورانیوم ، عنوان کرد. وی این موضوع را تکذیب نکرد اما به شکل مستقیم از جزییات پیشنهاد تهران چیزی نگفت.

خرازی درباره وضعيت مذاكرات ايران با اروپا و نتيجه اين مذاكرات، افزود:آنچه ملاك موفقيت مذاكرات است، دستيابي به فرمولي است كه هم حق ايران تامين شود و هم اروپايي‌ها درمورد "انحراف ايران به سمت توليد سلاح هسته‌اي" نگراني نداشته باشند. آقای خرازي باتاكيد براين كه اگر مذاكرات اتلاف وقت باشد، جمهوري اسلامي ايران براي ادامه مذاكره آمادگي نخواهد داشت، به اروپایی ها گفت که بايد تصميم خود را بگيرید .به گفته اقای خرازی اين تصميمي است كه تنها منافع ايران در آن نيست و منافع اروپا نيز در آن نهفته است.

وزير امور خارجه همچنين خاطرنشان كرد: آنچه براي ما مهم است، داشتن اين تكنولوژي و ادامه غني‌سازي است و آن را حق مسلم خود مي‌دانيم و به كسي نيز اجازه نخواهيم داد كه اين حق ما را انكار كند

خرازي افزود: اميدواريم در جلسه كميته راهبري به چنين فرمولي برسيم و براي اين منظور نيز پيشنهادات خود را آماده كرده‌ايم و اين پيشنهادات جذاب خواهد بود و مي‌تواند نگراني‌هاي اروپايي‌ها را برطرف كند.

خرازی درباره مشوقهای پیشنهادی ازسوی ایالات متحده آمریکا می گوید نمی توان حق را با هیچ مشوقی عوض کرد. حق ما را مشوقهای اقتصادی جبران نمی کند ولی در ایجاد فضا برای اعتماد سازی و حل مشکلات بین ایران و آمریکا می تواند موثر باشد

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وزیر خارجه ایران درباره تهدیدهای اسراییل علیه تهران با اشاره به اینکه اسراییل از آمادگی دفاعی جمهوری اسلامی ایران آگاه است گفت که این تهدیدها امری جدیدی نیست، آن چه مهم است آمادگی ما برای پاسخگویی است .

وزیر خارجه ایران درخصوص تحريم احتمالي تهران اظهار داشت که تحريم نيز همچون تهدید موضوع جديدي نيست و ما مدتها در دوران انقلاب و جنگ در تحريم بوديم و از دشمن ما در جنگ همه جانبه حمايت مي‌شد، اما برغم وجود تحريم‌هاي گوناگون ما توانستيم دفاع خود را ادامه دهيم و صنعت دفاعي ما رشد قابل توجهي كرد.

به گفته وزیر خارجه ایران تحريم درقبال تهران سازگار نيست،زيرا مردم ما آمادگي كامل دارند و وقتي صحبت ازعزت و شرف جمهوري اسلامي ايران است مردم ما براي تحمل هرگونه فشاري آمادگي دارند و ما هيچ باكي از تحريم نداريم.

خرازی درباره احتمال گشایش روابط با یالات متحده به دست رییس جمهور بعدی ایران نیر گفت: بايد بگويم كه كليد حل مسائل ايران و آمريكا در خود آمريكا است. اگر آمريكا بخواهد مي‌تواند با تغيير رويكرد خود نسبت به ايران بعنوان يك كشور مهم در منطقه، روابط ميان خود و ايران را اصلاح كند و براي اين منظور از طرف ما راه حلي ارايه نخواهد شد.

وي همچنين در پاسخ به اين سوال كه آيا حاضر است در دولت بعدي نيز هدايت دستگاه ديپلماسي كشور را بعهده گيرد، گفت: ترجيح من اين است كه در آينده به كار علمي بپردازم و در كنار آن نيز درصورت نياز به مجموعه نظام كمك كنم.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/19379

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'خرازی: پیشنهادات جذابی به اروپا داده ایم، آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016