چهارشنبه 9 دی 1383

گزارش كامل از ديدار دبيركل و اعضاي شوراي مركزي جبهه مشاركت؛ معين رسما كانديداتوري رياست جمهوري را پذيرفت، رويداد

دبير كل، معاونان و اعضاي شوراي مركزي جبهه مشاركت ايران اسلامي دوشنبه شب هفتم دي‌ماه با دكتر «مصطفي معين» ديدار و به طور رسمي از او براي حضور در انتخابات رياست جمهوري دعوت كردند.
--------------------------------------------------------------------
دبير كل جبهه مشاركت: اميدواريم بركات حركت آغاز شده از سوي جبهه مشاركت شامل حال همه كشور شود
به گزارش روابط عمومي جبهه مشاركت، در ابتداي اين جلسه دكتر «سيد محمد رضا خاتمي» دبير كل جبهه مشاركت با ارائه تحليلي از وضعيت كنوني كشور و اهميت انتخابات رياست جمهوري دلايل دعوت اين حزب از معين براي كانديداتوري رياست جمهوري را تشريح كرد.
خاتمي دعوت رسمي جبهه مشاركت از معين را نشانگر جدي شدن روند انتخابات رياست جمهوري و ورود به مرحله‌اي جديد دانست و ابراز اميدواري كرد كه اين اقدام براي مردم ايران، مبارك باشد.
دبير كل جبهه مشاركت با اشاره به اينكه حمايت از نامزدي مهندس موسوي و دكتر معين در كنگره هفتم اين حزب به تصويب رسيده است، خطاب به معين گفت: «مبناي تصميم‌گيري ما شناخت كامل از شخصيت و ديدگاه‌ها و عملكرد شماست كه قبل و از ابتداي انقلاب تا كنون براي ما شناخته شده است. البته ما هم به عنوان يك حزب باسابقه فعاليت 6 ساله براي شما شناخته شده هستيم و از پايگاه، مواضع و همچنين انتقادهايي كه نسبت به ما وجود دارد، آگاهي داريد.»
خاتمي بر اين اساس تأكيد كرد كه دعوت جبهه مشاركت از معين براي كانديداتوري انتخابات و پذيرش وي به معني «همفكري در مسائل كنوني جامعه» است.
وي با اشاره به ويژگي‌هاي جبهه مشاركت ادامه داد: «ما در حزب، هر چند هر كدام داراي شخصيت و ديدگاه‌هاي خاص خودمان هستيم، اما در رفتارهايمان به كار جمعي بر اساس اصول دموكراتيك اعتقاد داريم. اين رفتار به اين معني است كه وقتي به طور جمعي تصميم مي گيريم، همه حزب پشت سر آن هستيم، گر چه به لحاظ فردي استقلال نظر داريم.»
دبيركل جبهه مشاركت سپس تصريح كرد كه دعوت از دكتر معين براي حضور در انتخابات رياست جمهوري نيز «تصميمي جمعي و داراي پشتوانه مصوبه كنگره» محسوب مي‌شود، اراده حزب از اين نظر قطعيت دارد و با تمام توان و به هر نحو ممكن بايد براي اجراي آن حركت كنيم.
وي مبناي حضور جبهه مشاركت در انتخابات رياست جمهوري را چنين تشريح كرد: «ما اعتقاد داريم كه براي پيشرفت كشور، چاره‌اي جز سياست‌ورزي نداريم. اين مسأله گر چه راهي طولاني باشد، محور كار ماست و به همين خاطر، حضور در عرصه‌اي چون انتخابات را با وجود پيش‌بيني‌هاي موانع و دشواري‌هايي كه در مسير آن وجود دارد، ضروري‌مي‌بينيم.»
خاتمي افزود: «ما بلند پرواز نيستيم. گر چه خواستها و ايده‌آل‌هاي زيادي داريم، اما در عين حال، باور داريم كه موانع آن قر زياد است كه نمي توان در يك يا دو دوره حكومت به همه اهداف دست يافت. به همين خاطر، ضرورت ادامه حركت اصلاحي را باور داريم. با وجود آنكه انتقاد جدي نيز به بسياري از رفتارهاي كنوني داريم و معتقديم كه اين رفتارها، متأسفانه دفاع از عملكرد دين و توان قانون اساسي را حتي براي معتقدين به دين و قانون اساسي دشوار كرده است.»
وي افزود:«ما براي تغيير اين رفتارها، بايد حزبي تأثيرگذار باشيم و با هدف اثر گذاشتن بر وضعيت كنوني هم به صحنه انتخابات آمده‌ايم.»
دبير كل جبهه مشاركت با بيان اينكه در جامعه اين سؤال جدي وجود دارد كه «آيا با وجود مشكلات و موانع، رئيس جمهور بعدي مي تواند بيش از آنچه انجام شده است، كاري انجام دهد؟» در پاسخ اظهار داشت: «ما معتقديم كه چنين امكاني وجود دارد.»
خاتمي توضيح داد :«ما معتقديم كه يكي از دلايل اصلي آنكه اصلاحات در برابر برخي موانع نتوانست جلوتر برود، آن است كه اصلاح‌طلبان و از جمله جبهه مشاركت از ظرفيت‌هاي موجود، استفاده جدي نكردند و به اين خاطر، از مجموعه اصلاح‌طلبان و همچنين در ميان خودمان انتقادات جدي داريم.»
وي تأكيد كرد: «تجربه هشت سال گذشته سرمايه‌اي بزرگ و ارزشمند براي اصلاح‌طلبان است كه طي آن، به ظرفيت‌هاي واقعاً موجود كشور و نظام براي اصلاحات پي‌برده‌اند و بر اساس آن مي توانند برنامه‌ريزي كنند.»
دبير كل جبهه مشاركت در مورد شعارها و برنامه‌هاي اين حزب در انتخابات رياست جمهوري گفت: «شعارهاي ما تفاوت چنداني با شعارهايي كه در هشت سال گذشته مطرح كرده‌ايم ندارد. برنامه ما هم همان برنامه كلاني است كه در مجلس ششم از سوي حزب و نيز از سوي آقاي خاتمي در دو انتخابات رياست جمهوري اعلام شد. اما آنچه در اين دوره بر آن تأكيد داريم، عزم جدي براي اجراي اين برنامه‌ها و رفع موانع پيش روي اصلاحات است كه در اين زمينه بازنگري در شيوه‌ها و رفتارهاي اصلاح‌طلبان را ضروري مي دانيم.»
خاتمي ويژگي مهم انتخابات آينده رياست جمهوري را «وجود كار جمعي و گروهي» از سوي جناح‌هاي مختلف دانست و يادآور شد كه حتي مخالفان اصلاحات نيز حداقل در ظاهر، نشان مي دهند كه با اين شيوه وارد عرصة انتخابات شده‌اند.
دبير كل جبهه مشاركت افزود:«يك انتقاد جدي كه مي توان به عملكرد هشت ساله اصلاح‌طلبان وارد كرد، آن است كه در هشت سال گذشته نقش احزاب و تشكل هاي مدني را در ادارة كشور چندان جدي نگرفتند. به همين خاطر ما تأكيد داريم كه در صورت پيروزي بايد در عمل نشان دهيم كه كار جمعي ما پس از انتخابات هم ادامه مي‌يابد. البته اگر به احتمال ضعيف هم برنده انتخابات نشديم، اين حركت گامي مهم و تاريخي و تمريني بسيار خوب براي حركت به سوي دموكراسي در كشور ما خواهد بود.»
خاتمي در پايان سخنانش بار ديگر ابراز اميدواري كرد كه بركات حركت آغاز شده از سوي جبهه مشاركت شامل حال همه كشور شود.

خالقي: معين در دوران اصلاحات نيز اصول‌گرايي خود را نشان داد
مهندس «ناصر خالقي» عضو شوراي مركزي جبهه مشاركت و وزير كنوني كار و امور اجتماعي كه از دوستان قديمي معين محسوب مي‌شود، دومين نفري بود كه در اين جلسه در دعوت از معين سخن گفت.
وي با اشاره به استقبال مردم از شعارهاي خاتمي طي هشت سال گذشته اظهار داشت: «سؤال كنوني كه در جامعه مطرح مي‌شود، آن است كه آيا مي توان اصلاحات را ادامه داد و با وضعيت فعلي چه بايد كرد؟»
خالقي با بيان اينكه مشكلات و نارسايي‌هاي زيادي در مسير اصلاحات وجود داشته است، تأكيد كرد كه اين مسائل نمي تواند مانع ادامه اصلاحات شود و اصلاح‌طلبان نيز با وجود چوب‌هايي كه مي‌خورند و هزينه‌هايي كه مي‌پرداند، بايد اين راه را ادامه دهند.
عضو شوراي مركزي جبهه مشاركت تأكيد كرد كه در ادامه اين راه بايد بر حضور مردم تكيه داشت و اين مسأله با حضور در انتخابات ممكن مي‌شود.
وي افزود: در اين ميان بايد كساني پيشقراول شوند و در نوك پيكان قرار گيرند و دكتر معين به خاطر اداي دين به مردم و وظيفه‌اي كه احساس مي‌كند، ان شاءالله اين مسأله را خواهد پذيرفت و ما هم وظيفه داريم ايشان را حمايت كنيم و مردم را به ادامه راه اصلاحات تشويق كنيم.
خالقي در ادامه به تشريح ويژگي‌هاي معين پرداخت و اظهار داشت: حال كه شعار اصول‌گرايي از سوي از سوي برخي افرد و جريان‌ها مطرح مي‌شود، بايد گفت كه دكتر معين از هر لحاظ، انساني اصولگراست. او در دوران اصلاحات نيز اصول‌گرايي خود را نشان داد، چنانكه استعفاي ايشان از وزارت علوم به خاطر اعتقاد و تعهدي بود كه نسبت به اصول خويش احساس مي‌كرد.»
عضو شوراي مركزي جبهه مشاركت در ادامه از نگاه توأم با يأس و نگراني در ميان برخي از اصلاح‌طلبان انتقاد كرد و گفت: حضور ما در عرصه انتخابات و حمايت قاطع ما از كانديداتوري دكتر معين بايد با اميد به توفيق همراه باشد و اصلاً نبايد احتمال ناكامي به ذهن ما بيايد و مثلاً بگوييم كه اين حضور باعث مي‌شود وزن اصلاح‌طلبان مشخص شود. چرا كه هويت و جايگاه اصلاحات در نزد مردم كاملآً احراز شده و همگي بايد ا اعتقاد به موفقيت جبهه اصلاحات وارد ميدان شويم.»
وي تأكيد كرد:« هر قدمي كه اصلاح‌طلبان به عقب بنشينند و از خود سستي نشان‌دهند، باعث چند قدم پيشروي مخالفان اصلاحات خواهد شد.»
خالقي در پايان با تشكر از پذيرش حضور در انتخابات از سوي معين، گفت:«معين با كانديداتوري در انتخابات، اصول‌گرايي و هويت اصلاح‌گري خود را ثابت كرد.»

كولايي: راهي جز اصلاحات و تداوم تلاش‌هاي اصلاحي پيش‌روي ما نيست
دكتر الهه كولايي، معاون دبير كل جبهه جبهه مشاركت سخنران بعدي اين جلسه بود، وي اظهار داشت: «در مقطع حساسي از تاريخ كشورمان قرار گرفته‌ايم. دوراني كه با وجود همه مشكلات و تهديدها، تجربيات گرانقدري از دهه‌هاي گذشته را نيز در اختيار داريم كه همين تجارب، مشاركت فعال و تلاش جمعي در عرصه انتخابات رياست جمهوري را ضروري ساخته است.»
كولايي موقعيت دموكراسي در جهان كنوني را مهم دانست و گفت:«در حال حاضر، موج دموكراسي خواهي جهان ما را در بر گرفته‌است. ضمن آنكه ما ميراث گرانقدري از تجربيات بومي خود را در اختيار داريم كه بر اساس همين تجارب، معتقديم راهي جز اصلاحات و تداوم تلاش‌هاي اصلاحي براي رسيدن به آرزو‌هاي تاريخي‌مان پيش‌روي ما نيست.»
معاون دبير كل جبهه مشاركت با تأكيد بر ضرورت توجه اين حزب به مطالبات زنان و جوانان در انتخابات رياست جمهوري ابراز اميدواري كرد كه اين جنبش دموكراسي خواهي با استفاده از رويكردي بومي و با احترام به اعتقادات مردم به نتيجه برسد و فرآيند جند دهه گذشته را به هدف نزديك سازد.

جلالي زاده: مسايل قوميت‌ها و اقليت‌هاي ديني و مذهبي به ويژه اهل سنت دربرنامه‌هاي انتخاباتي دكتر معين مورد توجه ويژه باشد
دكتر جلال جلالي زاده عضو شوراي مركزي و رئيس منطقه كردستان جبهه مشاركت ديگر سخنران اين جلسه بود. جلالي‌زاده با تشكر از حضور دكتر معين در عرصه انتخابات رياست جمهوري از وجود فضاي يأس و نااميدي در شرايط كنوني جامعه ابراز تأسف كرد.
وي با اشاره به سوابق دكتر معين در سه جايگاه دولت، مجلس و دانشگاه طي سال‌هاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي اين مسأله را زمينه‌ساز داشتن جايگاهي مناسب در ميان اهل فرهنگ و انديشه نخبگان دانست.
نماينده مردم سنندج در مجلس ششم همچنين با اشاره به اهميت مسايل قوميت‌ها و اقليت‌هاي ديني و مذهبي به ويژه اهل سنت در شرايط كنوني كشور، از معين خواست تا در شعارها و برنامه‌هاي انتخاباتي خود نگاهي شفاف را به حقوق اين اقشار مبذول دارد.
جلالي‌زاده تأكيد كرد:«تقسيم شهروندان جامعه به درجه يك و دو استقلال كشور و آزادگي انسان‌ها را زير سؤال برده‌است و ضروري است كه دكتر معين با توجه به اين مسأله حركتي خوب و حساب شده را براي ادامه اصلاحات آغاز كند.»

جلايي‌پور: معين با پذيرش كانديداتوري نشان داد يك شهروند مسئول و فعال است
دكتر «حميدرضا جلايي‌پور» عضو شوراي مركزي جبهه مشاركت و استاد دانشكده علوم اجتماعي دانشگاه تهران نيز در ادامه اين جلسه تحت عنوان چهار نكته، اهميت كانديداتوري دكتر معين را برشمرد.
وي گفت: نكته اول كه مايه خوشحالي نسبت پذيرش كانديداتوري از سوي دكتر معين مي‌شود اين است كه ايشان نشان دادند يك شهروند مسئول و فعال هستند. چرا كه يكي از نقاط امتحان مسئوليت‌پذيري و فعاليت شهروندان عرصه انتخابات است كه ايشان با پذيرش كانديداتوري نشان داد آماده پذيرش مسئوليت است.
به عقيده جلايي‌پور، نكته دوم نظرسنجي‌هايي است كه نشان مي‌دهد موقعيت دكتر معين درميان اقشار تأثير گذار جامعه نظير متفكران، استادان دانشگاه، فعالان سياسي دانشجويي فرهنگيان، طرفداران حقوق زنان و فعالان حوزه اقوام و اقليت‌هاي ديني بسيار خوب است.
عضو شوراي مركزي جبهه مشاركت در تبيين سومين نكته پيرامون كانديداتوري دكتر معين گفت كه موقعيت اين كانديدا در ميان «متدينين روشن انديش، پخته و صاحب تجربه» مناسب است و اين فرصت را فراهم مي كند كه اصلاح‌طلبان حتي بيش از گذشته به اقشار مذهبي و متدين جامعه تكيه نمايند.
جلايي‌پور به عنوان چهارمين و آخرين نكته نيز گفت كه معين از نظر تقويت فرهنگ مردمسالاري موقعيت مناسبي دارد و از جمله نخبگان سياسي معتقد به مردمسالاري محسوب مي‌شود و مي‌تواند به پيشبرد دموكراسي از طريق ساختار سياسي كمك كند.

معين: اصلا نااميد و نگران نيستم
پس از سخنان دبير كل و معاون و دو عضو شوراي مركزي جبهه مشاركت، دكتر معين در سخناني دلايل خود را براي حضور در عرصه انتخابات رياست جمهوري و پذيرش دعوت دانشگاهيان، احزاب، گروه‌ها و شخصيت‌هاي مختلف از جمله جبهه مشاركت اعلام كرد.
وي با تشكر از «حسن ظن، اعتماد و اظهار محبت» اعضاي جبهه مشاركت با استناد به آيه‌اي از قرآن كريم، گفت: «انسان موجودي مسؤول است و انتظارمي‌رود در فضايي درست و با حركتي كاملاً پويا و قوي و با انگيزه بالا و به شكلي هدفمند در جهت تحقق آرمان‌هاي الهي و كمال انساني حركت كند.»
معين خود را متعلق به نسلي دانست كه هم «رنج اختناق و فساد رژيم شاهنشاهي» را تحمل كرده و هم «در دوران انقلاب و از آغاز انقلاب» در چرخه پر شتاب تحولات و مسئوليت‌ها تا اين زمان درگير بوده‌اند و هم به مسائل و نيازهاي جديد جامعه توجه دارند.
كانديداي جبهه مشاركت در انتخابات رياست جمهوري ادامه داد كه همين سابقه، باعث شكل‌گيري ديدگاه‌هاي متفاوت و يا حتي متعارض در مورد افرادي نظير وي شده است.
وي توضيح داد: «عده اي مرا سياسي‌ترين وزير كابينه خاتمي ناميدند و عده اي مرا مدل پنجاه و هشتي و عده اي نيز يك شخصيت دانشگاهي و يا طبيب متخصص معرفي مي‌كنند. در حالي كه مهمترين كار من در كابينه فعاليت پيگير و مطالعه جهت تغيير ساختار نظام علمي كشور بود و در عين حال معتقد به مقابل جمع بودن خواست‌هاي سال 58 با اصلاحات و خواست‌هاي سال 83 هستم.»
معين تأميد كرد :«تحول در ساختارهاي اداري و اقتصادي كشور شعار و هدفي بود كه از همان سال هاي پاياني جنگ تحميلي مطرح مي‌شد اما چون دولت آقاي خاتمي مي‌خواست اين كار را محقق كند گناهكار بود و مانع شدند.»
معين نگاه خود به مقوله انتخابات رياست‌جمهوري را نيز مشابه ساير مسؤوليت‌هاي خطير دانست و گفت: «البته بحث كانديداتوري من در همان سال 75 و پس از آنكه مهندس موسوي نپذيرفتند نيز، مطرح بود. اما آن زمان خوشبختانه آقاي خاتمي مطرح شدند و اين مسؤوليت از دوش من برداشته شد. البته دغدغه اصلي من به خاطر پيامدها و مسؤوليت‌هاي بعدي رياست‌جمهوري نيست، بلكه با خودم اين دغدغه را داشتم كه آيا در وضعيت كنوني براي حضور در عرصه انتخابات، من مسؤول هستم يا نه؟»
كانديداي جبهه مشاركت در انتخابات رياست‌جمهوري ادامه داد: «پس از دعوت‌هايي كه از من صورت گرفت، با خودم خلوت كردم و انگيزه‌ها، ظرفيت‌هاي روحي و توان مديريتي خود و شرايط محيطي يا به عبارتي نقاط ضعف و قوت و فرصت‌ها و تهديدهاي گذشته و حال را مورد بررسي قرار دادم.»
معين با بيان اينكه «تلاش در راه خدا، حركت جدي و استفاده از همه توان جسمي و روحي را وظيفه و اصل اعتقادي خود مي‌دانم»، افزود كه در عين حال اعتقاد دارد نمي‌توان بدون استفاده از توانايي‌ها و تجارب و انديشه ديگران كاري را پيش برد.
معين گفت كه سابقه وي نشانگر توجه به كار جمعي است؛ چنانكه از همان سال‌هاي 61-60 زماني كه رياست دانشگاه شيراز را بر عهده داشت، با تيم مديريتي و معاون خود يك ميثاق كار جمعي را منعقد كرده بود.
كانديداي جبهه مشاركت در انتخابات رياست‌جمهوري در بخش ديگري از سخنانش از اينكه وابستگي تام و تمام كشور بر منابع و صادرات نفت خام، گاز و ذخاير زيرزميني انتقاد كرد و گفت: «ما بايد بسيار بيش از گذشته به منابع انساني‌مان يعني جوانان تكيه كنيم و اين ميسر نيست مگر با داشتن بينش و مديريت علمي.»
وي با ابراز تأسف از سرخوردگي و نااميدي موجود در ميان جوانان كشور اظهار داشت كه اين زمينه اجتماعي، موج مهاجرت جوانان و نخبگان علمي، اقتصادي و مديريتي كشور را موجب گرديده است.
معين وجود چنين مسائلي را عامل آن ذكر كرد كه در برابر دعوت‌هايي كه براي حضور در انتخابات رياست‌جمهوري از وي صورت گرفته، «با خود تعارف نكند، عافيت‌جويي نكند و به ظرفيت‌هاي فراوان بالقوه كشور فكر نكند.»
معين تصريح كرد: «مجموعه اين مسائل و مسؤوليت‌ها باعث شد كه نتوانم جواب منفي دهم و در نهايت كانديداتوري را پذيرفتم.‌»
كانديداي جبهه مشاركت در انتخابات رياست‌جمهوري هرگونه نااميدي را نسبت به آينده حركتي كه آغاز كرده، رد كرد و گفت: «به رغم همه مشكلات موجود در مسير توسعه و پيشرفت ايران، اعتقاد دارم كه با استفاده از پتانسيل عظيم ملي و انساني و تدبير و استقامت و نوآوري، مي‌توان پيش رفت.»
وي يادآور شد كه اين حركت با «اقدامات قهرمانانه» ممكن نمي‌شود؛ بلكه با «كار جمعي» با «دولت منسجم و كارآمد» و با «جلب و جذب نيروهاي مستعد» و در يك جمله خرد و تلاش جمعي و مديريت ععلمي به فرجامي خوب خواهد رسيد.
وي ارتباط دولت با توده‌هاي مردم و نخبگان را ضروري دانست كه به اتكاي آن مي‌توان تنگناي موجود در رابطه ميان دولت و مجلس هفتم را نيز در چارچوب اختيارات و وظائف قانوني و بر پايه تحمل و منطق پشت سر گذاشت و پس از آن نيز تابعي از رأي برآمده از حضور فعال همة مردم در انتخابات مجلس بود..
كانديداي جبهه مشاركت در انتخابات رياست جمهوري تصريح كرد: «وضع جامعه و زمانه هميشه يكسان نيست و من باور دارم در شرايط متحول جامعه و جهان، گذشت زمان به نفع اصلاح‌طلبان و مردم باوران خواهد بود.»
معين همچنين اهميت توجه به قوميت‌ها، اقليت‌ها و خرده فرهنگ‌ها را مورد توجه قرار داد و گفت :«روند حركت من، تمركززدايي، اهميت به مسئولان بومي و خودداري از تنگ‌نظري‌ها و تعصبات خواهد بود، نگاه و تعصبات خواهد بود، نگاه به اين مقولات مي‌تواند نگاهي مثبت و به عنوان فرصت‌هايي براي تقويت وحدت و امنيت ملي باشد.»
اين كانديداي انتخابات رياست جمهوري با اشاره به تفاوت نتايج نظرسنجيهاي انجام شده در مورد انتخابات در ماههاي مهر و آذر گفت:«اين نتايج اصلاح طلبان را اميدوارتر و خوش بين تر مي سازد و نشان مي دهد كه نخبگان، روشنفكران و دانشگاهيان اثر مهمي در تصميم گبري مردم دارند».
معين در پايان اظهار داشت:« حتي اگر در ميان اصلاح طلبان اجماعي بر سر كانديداي نهايي شكل نگيرد، نبايد نگران بود.چرا كه اتمام حجت نهايي با همه كانديداها و شخصيتها توسط مردم و در روز انتخابات انجام خواهد شد».

شريف زادگان : نگاه مثبت و اميدوارانه دكتر معين به عرصه انتخابات مايه خشنودي است
به دنبال اظهارات معين، دكتر«محمد حسين شريف زادگان» عضو شوراي مركزي جبهه مشاركت و وزير كنوني رفاه و تأمين اجتماعي در سخنان كوتاهي از «نگاه مثبت و اميدوارانه دكتر معين به عرصه انتخابات» تشكر كرد و آن را نشانه اي از «ديدگاه روشنفكري مسلمان و توكل او به خداوند» دانست.
وي همچنين از «نگاه توسعه‌اي» معين به عرصه هاي مختلف جامعه استقبال كرد وگفت:«روند آينده كشور را نه نخبگان و حكومت كه جامعه تعيين مي كند و نخبگان بايد خود را با آن وفق دهند و هر كس بخواهد سكان اداره دولت را در دست گيرد، ناگزير از نگاه توسعه‌اي است».

اعلام آمادگي جبهه مشاركت براي همراهي با ستادهاي انتخاباتي دكتر معين
خاتمي دبيركل جبهه مشاركت نيز در پايان اين نشست با تشكر از اظهارات معين و پذيرش كانديداتوري انتخابات از سوي وي يادآورشد:«ساختار جبهه مشاركت به گونه‌اي طراحي شده كه در زمان انتخابات، همه اركان تشكيلات تبديل به بخشي از ستاد انتخاباتي مي شوند و در انتخابات رياست جمهوري نيز همه اركان حزب در خدمت اين حركت مهم و در كنار ستادهاي انتخاباتي دكتر معين خواهند بود».

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي با بيان اينكه در اين دوره جبهه مشاركت كار سخت تري را پيش رو دارد، تصريح كرد:«عزم و اراده موجود در همه اركان حزب، اين اميدواري را بوجود مي آورد كه آثار جلسه امشب در روزهاي آينده و حركت آتي حزب خود را نشان دهد».
دبيركل جبهه مشاركت با بيان اينكه حزب متبوعش در حمايت از دكتر معين تنها نيست و بسياري از گروههاي اسم و رسم دار و نيز تشكلهاي كمتر شناخته شده با آن همراه هستند، ابراز اميدواري كرد كه «آثار حركت آغاز شده، 6 ماه بعد و با بردي شيرين در انتخابات رياست جمهوري ديده شود».

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/16195

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گزارش كامل از ديدار دبيركل و اعضاي شوراي مركزي جبهه مشاركت؛ معين رسما كانديداتوري رياست جمهوري را پذيرفت، رويداد' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016