پنجشنبه 26 آذر 1383

نامه ‌١١١ دانشجو به خاتمي درباره‌ي گزينش دانشجو در دوره‌ي كارشناسي ارشد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي

تعدادي از دانشجويان دانشگاه تهران در نامه‌اي به رييس جمهور درباره‌ي گزينش دانشجو در دوره‌ي كارشناسي ارشد مسائلي را مطرح كردند.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، در اين نامه كه نسخه‌اي از آن به ايسنا ارسال شده و ذيل آن عنوان شده كه به امضاي ‌١١١ دانشجو رسيده است، با اشاره به بندهاي ‌٧، ‌٨ و ‌٩ اصل سوم قانون اساسي درباره‌ي آزادي‌هاي سياسي و اجتماعي، امكانت عادلانه، آزادي عقيده، اصل بودن برائت، ادعا شده است: در روزهاي اخير برخي فعالان دانشجويي و اعضاي انجمن‌هاي اسلامي كه در مقطع كارشناسي ارشد دانشگاه‌ها پذيرفته شده‌اند توسط كميته‌هاي انضباطي احضار و از آنها تعهدنامه‌اي درباره‌ي فعاليت سياسي در دانشگاه‌ها خواسته شده است و غالبا عنوان شده كه در صورت عدم امضا قبولي آنها كان‌لم‌يكن تلقي خواهد شد.

در ادامه‌ي اين نامه آمده است: مستمسك قانوني اين احضارها احتمالا بند ‌٢ ضوابط گزينش دانشجو مصوبه‌ي جلسات ‌١٥١ و ‌١٥٢ شوراي عالي انقلاب فرهنگي مورخه ‌١٧/٣/٦٧ و ‌٢٤/٣/٦٧ است. بند (‌٢): «كساني كه با اخذ تعهد در دانشگاه پذيرفته مي‌شوند»؛ از كساني كه در حق آنان وزارت اطلاعات يا مراجع قانوني گزارش‌هاي مشعر بر فساد اخلاقي يا فعاليت‌هاي سياسي داده باشند در هنگام ورود به دانشگاه تعهد گرفته مي‌شود كه رفتار خود را اصلاح كنند.

نويسندگان اين نامه با انتقاد از آنچه مطرح كرده‌اند، ار رييس‌جمهور خواسته‌اند: تكليف اصحاب علوم انساني را روشن كنيد. آيا مي‌توان نقد كرد؟ آيا مي‌توان سوال پرسيد؟ آيا مي‌توان تحقيق و پژوهش اجتماعي كرد؟ آيا صلاح است در اين كشور علوم انساني پيشرفت كند؟

در بخش پاياني اين نامه آمده است كه رييس جمهور در اين مدت باقي‌مانده از مسووليتش، جلوي رويه‌هاي غلط را بگيرد تا به نام دوران وي ثبت نشود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در همين باره يك مقام مسوول در وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا با تاكيد بر اين كه موضوع اخذ تعهد از دانشجويان كارشناسي ارشد كه در دوره‌ي كارشناسي فعاليت سياسي داشته‌اند به هيچ وجه صحت ندارد، گفت: اخذ تعهدنامه از دانشجويان مقطع كارشناسي ارشد در حين ثبت نام فقط مشمول حال دانشجوياني مي‌شود كه در دوره‌ي كارشناسي در زمينه‌هاي مختلف خارج از چهارچوب عمل كرده‌اند.

وي با بيان اين كه «تاكنون اين نامه را نديده است»، گفت: امسال از هيچ دانشجويي تعهدي درباره‌ي فعاليت نكردن در حوزه سياسي گرفته نشده است.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/15583

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نامه ‌١١١ دانشجو به خاتمي درباره‌ي گزينش دانشجو در دوره‌ي كارشناسي ارشد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016