دوشنبه 16 آذر 1383

‌‏رفسنجاني: بايد از سياسي كردن فضاي علمي كشور پرهيز شود، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام ،گفت : بايد از سياسي كردن فضاي علمي كشور پرهيز شود و بيشتر بر بحث علمي و گفت‌وگوي منطقي در فضاي علمي تأكيد شود .

به گزارش خبرنگار "ايلنا" ، عصر امروز حجت‌الاسلام والمسلمين اكبر هاشمي‌‏رفسنجاني طي سخناني در چهارمين جشن فارغ‌التحصيلان دانشجويان دانشگاه مذاهب اسلامي در اردوگاه شهيد باهنر ، گفت : هيچ چيز به اندازه تفرقه و اختلاف ، مسلمانان را تضعيف نمي‌كند ، بنابراين تقريب مذاهب اسلامي در شرايط فعلي بسيار موثر و خواست بزرگان انقلاب اسلامي است .
هاشمي‌‏رفسنجاني تصريح كرد : يكي از افتخارات اسلام ، سعه صدر اسلامي است كه قدرت تحمل شنيدن افكار مخالف را به انسان مي‌دهد. در فضاي مشاجره ، دعوا و خصومت ، جاي تصميم‌گيري نيست ، بلكه با بحث و گفت‌وگوي منطقي است كه انسان حق انتخاب پيدا مي‌كند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام ، افزود : بحث علمي و فكري نبايد به تعصب ، خشونت و لجاجت آلوده شود ، بلكه بايد سعي كنيم كه فضاي علمي كشور با برهان و بحث منطقي همراه شود .
وي تصريح كرد: گاهي اوقات مسائل اختلافي مذهبي بعد سياسي و جناحي پيدا مي‌كند كه بايد با درايت و هوشياري از بروز آن جلوگيري كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

هاشمي رفسنجاني در ادامه با بيان اينكه امروز اشغالگران فضاي خطرناكي در عراق ايجاد كرده‌اند تا با ايجاد اختلاف بين سران مذاهب مسلمان ، آنها را به دست همديگر نابود كنند ، تأكيد كرد : دشمنان اسلام مي‌خواهند از طريق دريچه اختلاف‌هاي تعصب‌آميز در صفوف مسلمانان رخنه كنند تا به اهدافشان برسند.
وي افزود : سعه صدر ، راه مناسبي براي انتخاب راه درست است و دانشگاه مذاهب اسلامي مي‌تواند مكان مناسبي براي شناخت مكاتب فكري جهان اسلام باشد.
هاشمي رفسنجاني ادامه داد : اختلافات واقعي ما با اهل سنت خيلي كمتر از آن چيزي است كه اكنون به آن دامن زده مي‌شود . يكي از موارد اختلاف ما مساله‌ خلافت است كه ريشه‌ تاريخي دارد و يكي هم مساله حجيت است كه اهميت بيشتري دارد.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام ، متذكر شد: آنچه كه مايه نگراني است ، اختلافات بيجاي فرق اسلامي است كه با وجود دشمني مثل آمريكا ، به جان يكديگر افتاده‌اند . تعصب كور آنها ديوانه‌كننده است و قابل تحمل نيست.
هاشمي رفسنجاني خاطر نشان كرد : عقده‌ها و تحريك‌ها باعث مي‌شود كه در جايي مثل عراق با مشكل مواجه شويم. در اين شرايط وظيفه دنياي اسلام ، كمك به برگزاري انتخاباتي آزاد در عراق است.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/15241

فهرست زير سايت هايي هستند که به '‌‏رفسنجاني: بايد از سياسي كردن فضاي علمي كشور پرهيز شود، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016