چهارشنبه 13 خرداد 1383

رکن چهارم دموکراسی زائید!


رکن چهارم دموکراسی، دچار بدغذایی شده است و اصولا تحمل هیچ رژیمی را ندارد. گاهی مجبور می شود برنامه های رژیم را بپذیرد، اما چون در اثر ادامه رژیم دچار حال به هم خوردگی می شود، آنرا رها می کند. اصولا مادر در دوران بارداری تحمل رژیم را ندارد.

شمس الواعظین چند روز پیش اظهار داشت: رکن چهارم دموکراسی در ایران با وجود همه محدودیتها دوران بارداری خود را طی می کند.
با توجه به جمله فوق توجه به نکاتی چند ضروری است.

دلایل آبستنی، یا چی شد که رکن چهارم دموکراسی حامله شد؟
مادر پس از اینکه روزهای خوش و پرشوری را آغاز کرد، چند ماهی بعد از دوم خرداد، احساس امید به آینده کرد. فکر می کرد روزهای خوبی را پیش رو دارد. مرد که تازه او را دیده بود فکر می کرد از وجود او لذت می برد، اگر چه می دانست او کمی شیطان و شلوغ است، اما فکر می کرد می تواند او را تحمل کند، وقتی مادر با او شوخی می کرد یا از رفتارش انتقاد می کرد، با لبخندی او را نگاه می کرد و چیزی نمی گفت، هنوز دستش روی زن بلند نشده بود و جد و آباد او را به باد فحش نگرفته بود.

گاهی اوقات برایش دسته گل می گرفت و شبانه برای بازدید به دفتر روزنامه می رفت و یا وقتی غریبه ای به خانه می آمد، مرد جوری نشان می داد که همه فکر می کردند چقدر مرد دموکراتی است که زن را تا این حد تحمل می کند. بالاخره مرد تصمیمش را گرفت و برای اینکه زندگی و اوضاعش ثبات پیدا کند ترتیب رکن چهارم را داد. از این زمان بود که آبستنی شروع شد. مدتها دوستان مطبوعاتی زن تذکر داده بودند که نباید فریب ظاهر خوش این مردها را بخورد، به او گفته بودند که همه مردها آخرش که بشود تحمل آزادی زن را ندارند و به همین دلیل باید زن تا می تواند از آن واقعه جلوگیری کند. نباید تحریک بشود و انواع روش های جلوگیری را هم به او آموخته بودند، اما، بالاخره و ناگهان، در آن شب سرد و سیاه، شب بود، بیابان بود، زمستان بود، مرد قاط زده بود و سرش گیج می رفت، مستی و راستی، دیگر نتوانست جلوی خودش را بگیرد، رفتارهای زن هم تحریکش کرده بود. زن فکر کرد شاید مرد از این طریق سربراه بشود و تصمیم گرفت با مرد کنار بیاید. و سرانجام، رکن چهارم دموکراسی در اثر برخورد شدید و خشن مقامات مربوطه باردار شد.....

مشکلات یا محدودیت های دوران بارداری
نظریه پزشک: بارداری، چه خواسته و چه ناخواسته محدودیت هایی را برای مادر ایجاد می کند، این محدودیت ها و مشکلات در مورد مطبوعات نیز مانند بارداری مشاهده شده است. مشکلات دوران بارداری رکن چهارم دموکراسی در حال حاضر به شرح زیر است:
1) افسردگی دوران بارداری: رکن چهارم دموکراسی احساس می کند در دوران بارداری مورد توجه دیگران نیست. او از اینکه بعد از باردار شدن مورد بی توجهی قرار گرفته احساس سرخوردگی می کند، دائما خودش را نگاه می کند و با خودش می گوید: آیا واقعا من بودم که این همه تیراژ داشتم؟ آیا من دوباره مورد توجه قرار خواهم گرفت؟ وی از یادآوری گذشته ضمن اینکه رنج می کشد، اما احساس خوبی هم دارد.
2) احساس تهوع: حساسیت مادر نسبت به هر بوی بدی که از اوضاع بیاید بالا رفته است. هر نوع تلخی شرایط حالش را به هم می زند. و از اینکه دیگران شورش را در می آورند، حالش به هم می خورد و دچار سرگیجه می شود. فقط به مزه ها و خبرهای شیرین عادت دارد.
3) افزایش وزن بی دلیل: مادر در اثر وجود انواع حکم بازداشت و احضاریه و وثیقه دائما احساس سنگینی می کند. وجود این بارها( که اصولا مادر همینطوری باردار شده است) باعث شده که رکن چهارم دموکراسی قدرت تحرکش را از دست بدهد، دائما کمر درد دارد و نشستن در یک جا، راه رفتن و حتی خوابیدن هم برایش غیرقابل تحمل شده است. دائما به این فکر می کند که باید یک جور دیگر باشد. احساس می کند بدهیکل شده و دیگر مورد توجه مردم نیست. از لباس های قدیمی اش بدش می آید. از اینکه دیگر مورد توجه دانشجویان و جوانان و دوستان سابقش نیست، رنج می کشد. پاهایش قدرت راه رفتن و تحرک ندارد و چون مدت زیادی راه نرفته احساس سنگینی می کند، دستهایش هم قدرت دفاع از خود را ندارد. دائم احساس خواب دارد و اشتهایش به شکل عجیبی باز شده. زیاد حرف می زند، اما حرفهایش بی سروته است.
4) بد غذا شدن: مادر( رکن چهارم دموکراسی) دچار بدغذایی شده است و اصولا تحمل هیچ رژیمی را ندارد. گاهی مجبور می شود برنامه های رژیم را بپذیرد، اما چون در اثر ادامه رژیم دچار حال به هم خوردگی می شود، آنرا رها می کند. اصولا مادر در دوران بارداری تحمل رژیم را ندارد.
5) لک و پیس روی صورت: مادر در اثر وضع بد جسمی در دوران بارداری دچار لک و پیس روی صورت شده و به همین دلیل کمتر در محافل عمومی ظاهر می شود.

ویارهای دوران بارداری
با توجه به اینکه رکن چهارم دموکراسی در ایران دوران بارداری خود را می گذراند، و همین موضوع باعث انواع ویارهای عجیب و غریب در مادر شده است، تا هنگام زایمان ضمن توجه به این ویارها موارد زیر در نظر گرفته شود:
ویار وبلاگ: رکن دوم در دوران بارداری دائما دلش می خواهد یک چیزی بنویسد، حتی در مورد توالت رفتن و احساس های مختلفش نسبت به در و دیوار، دائما چیپس و ماست می خورد و تعداد بازدید کننده ها را که از دیروز 56 تا اضافه شده اند چک می کند.
ویار توت فرنگی: رکن چهارم دموکراسی در دوران بارداری دائما هوس توت فرنگی و سایر چیزهای فرنگی را می کند، هوس می کند به سخنرانی ها و سمینارهای فرنگی برود و یک وقت دیدید پایش همانجا بند شد و همانجا زائید.
ویار کاهگل: رکن چهارم در دوره بارداری گاهی هوس خوردن خاک و کاهگل و یا مهر نماز می کند، در همین حال به این فکر می افتد که خاکی به سرش کند، تا از این وضع راحت شود. زایمان در این حالت باعث می شود مادر دیگر هوس کار مطبوعاتی نکند و گاهی منجر به طلاق پس از زایمان می شود.
ویار ذغال: رکن چهارم در دوره بارداری گاهی هوس خوردن ذغال می کند، در این حالت باید مراقب بود، چون اگر ذغال خوب باشد یا رفیق بد باشد، ممکن است مادر در اثر ناامیدی معتاد هم بشود که باعث از بین رفتن سلامت فرزند می شود.
ویار دل و جگر: گاهی اوقات مادر در شرایط آبستنی تمایل شدید به خوردن کباب دل و جگر پیدا می کند، در این حالت ممکن است گرایشات تندروانه در رکن چهارم دموکراسی بوجود بیاورد و دلش بخواهد دل و جیگر دیگران را سفره کند. اصولا این نوع ویار که نشانه رادیکال شدن محیط و احساس کم خونی و انقلابیگری است، توصیه نمی شود. در این حالت بچه هفت ماهه به دنیا می آید.
ویار پیتزا: گاهی اوقات رکن چهارم دموکراسی در دوران بارداری هوس شدید به پیتزا پیدا می کند. دلش می خواهد بزند زیر همه چیز و گوربابای مطبوعات و دموکراسی کرده، یک دفتر خصوصی بگیرد و پیتزا و آب پرتقالش را بخورد و بزند زیر همه چیز. در این حالت زایمان دیررس اتفاق می افتد.
ویار ماست و موسیر: در این حالت مادر هوس چیزهای بد بو ولی جذاب می کند، دلش می خواهد گندش را در بیاورد، گاهی هم گندش را در می آورد.

وضع حمل چگونه انجام می شود؟
با توجه به اینکه دوران بارداری رکن پنجم دارد به کندی طی می شود، چند حالت برای وضع حمل مادر پیش بینی می شود:
1) زایمان طبیعی: در این حالت حکومت سر عقل می آید و در اثر دیدن درد زایمان در مادر او را به بیمارستان می برد و بچه سالم به دنیا می آید. ممکن است حکومت در اثر دیدن این واقعه و بچه دار شدن لات بازی و قلدری و چاقوکشی را ول کند و به عنوان یک پدر خوب در کنار فرزندش یک زندگی دموکراتیک را در پیش بگیرد.
2) سزارین: در این حالت مادر چون حوصله تحمل درد زایمان را ندارد، سر نه ماه می رود به بیمارستان و تلاش می کند با استفاده از تجربیات علمی وضع حمل کند. در این حالت رکن چهارم دموکراسی تحمل زایمان بعدی را نخواهد داشت. معمولا نشریات بعد از این زایمان معتدل می شوند و حکومت تلاش می کند هم با مطبوعات کنار بیاید و هم از هرگونه واقعه بعدی با وسایل مطمئن جلوگیری کند. در این حالت حکومت دموکراتیک نمی شود، اما مطبوعات با دولت کنار می آیند.
3) سر زا رفتن: این حالت وقتی پیش می آید که زایمان در دادگاه و زیر نظر مرتضوی انجام شود.
4) زایمان در خانه و با استفاده از مامای محل: در این حالت هر ننه قمری کارشناس مطبوعات می شود و معمولا بچه هم سرانجام مطبوعاتی می شود، ولی یا طراح جدول می شود و یا گزارشگر صفحه حوادث یا منتقد سینما.
5) سقط جنین: این حالت در اثر تکان های شدید، سفر راه دور، بد اخلاقی و کتک کاری، تغییر مجلس، گاز گرفتن زائو توسط قاضی دادگاه ، تنها ماندن مادر در خانه در هنگام درد زایمان و موارد مشابه پیش می آید.

اسم بچه رو چی بذاریم؟
با توجه به اینکه بالاخره بچه باید اسم داشته باشد، پیشنهاد می شود حالا که رکن چهارم دموکراسی، خواسته یا ناخواسته باردار شده است، موارد زیر در انتخاب اسم بچه رعایت شود:
1) در نامگذاری بچه دقت کنیم که از واژه های ملت، آوا، ندا، مدنی، همبستگی، حیات، جدید، امروز، روز، پیک، آزاد، نو، و از این جور چیزها استفاده کنیم.
2) اگر بچه حرامزاده بود اسمش را یا بگذاریم انتخاب، یا جوان و یا جام جم. اگر هم حلال زاده بود که به دائی اش می رود، ماشاء الله!
3) اگر شبیه باباش بود اسم بچه را بگذاریم کیهان بچه ها
4) اگر بچه شبیه مامانش بود اسم بچه را بگذاریم جامعه نو

نتیجه گیری غیراخلاقی: اصولا در مورد زایمان مطبوعات در ایران معمولا عمل منجر به بارداری قانونا تجاوز به عنف نامیده می شود.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/8434

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رکن چهارم دموکراسی زائید!' لينک داده اند.

هواشناسی،
يک روز يک آقاهه زنگ مي زنه سازمان هواشناسی ميگه "دستتون درد نکنه ديروز هوا خيلی خوب بود".
همه فن حريف
June 2, 2004 08:20 PM

هواشناسی،
يک روز يک آقاهه زنگ مي زنه سازمان هواشناسی ميگه "دستتون درد نکنه ديروز هوا خيلی خوب بود".
همه فن حريف
June 3, 2004 05:31 PM

Copyright: gooya.com 2008