جمعه 8 خرداد 1383

هاری( قسمت دوم)، با چنگ و دندان از نظام دفاع کنیم


محسنی اژه ای احساس می کرد روشنفکرانی مثل سحرخیز و عناصر معلوم الحال دیگر قصد دارند با نشان دادن فیلمهایی مثل مارمولک تصویر زشتی از روحانیون نشان دهند، بنابراین تصمیم گرفت برای نشان دادن یک چهره پاک و زیبا از روحانیت( که دندانهای سالمی هم داشته باشد) او را گاز بگیرد تا وجهه روحانیت را درست کند.

با توجه به خبر گاز گرفتن عیسی سحر خیز توسط محسنی اژه ای خبرهای احتمالی که در روزهای آینده خواهیم نوشت به شرح زیر خواهد بود:

بنا به گزارش ایسنا ماشاءالله شمس الواعظین عضو انجمن دفاع از آزادی مطبوعات در ملاقات با قاضی مرتضوی با دو سیلی چپ و راست صورتش مجروح شد. قاضی در این ملاقات وی را با زانو مورد بررسی قرار داده و سپس نظراتش را از طریق کوبیدن کله به دماغ وی به او گفت. مرتضوی در پایان با کف گرگی به دهان شمس الواعظین کوبید و از این طریق وی را در جریان پرونده قرار داد.

بر اساس اعلام خبرگزاری رویتر عباسعلی علیزاده رئیس دادگستری تهران با مسوول حقوق بشر پارلمان اروپا ملاقات کرد. مسوول حقوق بشر پارلمان اروپا از محل ملاقات به بیمارستان منتقل شد. علیزاده گفت: من فقط پشت گردنش رو گاز گرفتم، چون نظرش مخالف بود.

اجلاس سراسری قضات و کارکنان قوه قضائیه برای اصلاحات قضائی در میان کنترل شدید نیروهای انتظامی برگزار شد. قاضیان که جهت حفظ امنیت با تسمه های چرمی به صندلی بسته شده بودند، به اظهارات رئیس قوه قضائیه گوش دادند، در این سخنرانی گوش چهار نفر کنده شد و دوازده نفر شدیدا تیپا خوردند. پس از پایان اجلاس اصلاحات قضائی کلیه شرکت کنندگان در اجلاس از طرف انستیتو پاستور تحت مراقبت قرار گرفتند تا از گسترش هر نوع آلودگی در شهر جلوگیری شود.

بنا به گزارش واحد مرکزی خبر ملاقات مقام معظم رهبری با کارکنان قوه قضائیه در بیت رهبری انجام گرفت. در این ملاقات کسانی که دندان مصنوعی داشتند با رهبری از نزدیک ملاقات کردند. رئیس قوه قضائیه گفت: ما با چنگ و دندان از نظام حفاظت می کنیم، بخصوص با دندان.

جلسه مشترک قوه قضائیه و شورای تشخیص مصلحت نظام برگزار شد. هاشمی رفسنجانی رئیس شورا از کارکنان قوه قضائیه خواست تا مسائل بین المللی را در هنگام گازگرفتن و لگد زدن رعایت کنند. وی گفت: البته من نمی خوام جلوی این شور و نشاط انقلابی شما را بگیرم، ولی اگر یواشتر گاز بگیرید برای دندونهای خودتان هم بهتره.

لطفا احتیاط کنید:
با توجه به وقایع اخیر و احتمال وقوع حوادثی برای نویسندگان و مدیران و خبرنگاران مطبوعات انجمن صنفی مطبوعات طی یک کتابچه راهنما اعلام کرد که از این به بعد نویسندگان مطبوعات باید چه اقداماتی انجام دهند؟ این موارد شامل نکات زیر است:
1) روزنامه نگاران هر ماه موظفند واکسن ضد کزاز بزنند. از این به بعد نماینده انستیتو پاستور نیز در انجمن صنفی مطبوعات عضو خواهد شد.
2) روزنامه نگاران و نمایندگان آنان موظفند از این به بعد در هنگام رفتن به دادگاه از کلاه کاسکت استفاده کنند.
3) نماینده انستیتو پاستور و انجمن مبارزه با هاری در انجمن نظارت بر مطبوعات، کلیه دادگاهها و دادگاه ویژه روحانیت شعبه خواهد داشت.
4) روزنامه نگارانی که به دادگاه حاضر می شوند، اعم از زنان و مردان، حجاب کامل پوشیده و حتما لباس های ضخیم مانند کت های چرمی و پالتو بپوشند و از نشان دادن بخش های تحریک کننده بدن مانند گردن، شانه، مچ دست، دماغ و لپ شدیدا خودداری کنند و قبل از رفتن به ملاقات حتما حمام بروند تا بوهای تحریک کننده مانند بوی غذا یا عطر و ادوکلن ندهند.
5) در صورت مشاهده حرکات سریع و تهاجمی قاضی روزنامه نگاران بسرعت ضمن پذیرش کلیه جرائم به سرعت از دادگاه خارج شده و به زندان پناهنده شوند.
6) به روزنامه نگاران پیشنهاد می شود علاوه بر استفاده از وکیل مدافع از بادی گارد در جلسات دادگاه استفاده کنند. به روزنامه نگاران تپل که گازخورشان ملس است پیشنهاد می شود بیش از موارد عادی نکات امنیتی را رعایت کنند.
7) از کلیه روزنامه نگاران خارجی که برای تهیه گزارش به ایران می روند پیشنهاد می شود قبل از سفر انواع واکسن ضدهاری و واکسن های دیگر را بزنند و در تمام مدت اقامت در ایران از کلاه کاسکت استفاده کنند.

علل و عوامل گاز گرفتن:
در راستای اینکه هیچ کاری معمولا و در شرایط عادی بدون دلیل نیست، و این فرمول گاهی شامل ایران هم می شود، لذا با فرض اینکه ما تلاش می کنیم از طریق مکانیسم جابجایی فرض کنیم که از مکنونات قلبی آقای محسنی اژه ای در هنگام گاز گرفتن عیسی سحرخیز اطلاع داریم، لذا علل و عوامل احتمالی گزیدگی( گازگرفته شدگی) به شرح زیر پیش بینی شده و به اطلاع می رسد.
الف) سحرخیز با دفاع از چاپ نوشته هایی که فرهنگ کثیف و فاسد غرب را رواج می دهند می خواست زمینه را برای تهاجم فرهنگی دشمن آماده کند، محسنی اژه ای عصبانی شد، قندان را پرتاب کرد تا به او هشدار بدهد، اما او باز متوجه نشد، بعد به او نزدیک شد و یکباره گلویش را دید که داشت از آن صدای نفرتبار استکبار می آمد، بعد او را هل داد، در همین هنگام بوی سحرخیز از نزدیک توسط حمله کننده استشمام شد و دیگر نتوانست جلوی خودش را بگیرد. یک دفعه احساس کرد گوشت نرمی زیر دندانش است، دندانها را به هم فشرد....
ب) محسنی اژه ای می خواست از حیثیت اسلام دفاع کند، برای این کار یا باید لگد می زد یا گاز می گرفت، اول تصمیم گرفت لگد بزند، اما دید حیثیت چیزی نیست که به سادگی مورد دفاع قرار بگیرد، بنا براین گاز گرفت.
پ) محسنی اژه ای می خواست از امنیت ملی و تمامیت ارضی با چنگ و دندان دفاع کند، اما ترجیح داد با چنگ و دندان و قندان دفاع کند.
ت) محسنی اژه ای احساس می کرد روشنفکرانی مثل سحرخیز و عناصر معلوم الحال دیگر قصد دارند با نشان دادن فیلمهایی مثل مارمولک تصویر زشتی از روحانیون نشان دهند، بنابراین تصمیم گرفت برای نشان دادن یک چهره پاک و زیبا از روحانیت( که دندانهای سالمی هم داشته باشد) او را گاز بگیرد تا وجهه روحانیت را درست کند.
ث) محسنی اژه ای فکر می کرد برای برخورد جدی با مطبوعات باید راههای جدیدی را آزمود، یکی از این راهها می توانست گاز گرفتن باشد. به هر حال در اینکه این هم یک راه جدید است که تا به حال هیچ حکومتی تجربه نکرده خودش نکته مهمی است. در حقیقت حکومت ایران اولین حکومتی است که روزنامه نگاران مخالف را گاز می گیرد.
ج) با توجه به اینکه گفته شده است محسنی اژه ای قبلا هم سوابقی مانند گاز و لگد داشته است، برای درک مفاهیم بیشتر استفاده از روانشناس بالینی ضروری است.

این نوشته ادامه دارد....

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/8244

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'هاری( قسمت دوم)، با چنگ و دندان از نظام دفاع کنیم' لينک داده اند.

چنگ و دندون،
يکي از کلماتي که به تازگي، در زبان فارسي کاربرد تازه يافته است، "جسم سخت است" از آنجايي که در زبان فارسي معمولا قوانين منطقي و فيزيکي رعايت ...
همه فن حريف
May 28, 2004 09:36 AM

نبوی و گتز گرفتن اژه ای
اجلاس سراسری قضات و کارکنان قوه قضائیه برای اصلاحات قضائی در میان کنترل شدید نیروهای انتظامی برگزار شد. قاضیان که جهت حفظ امنیت با تسمه های...
saeed
June 9, 2004 07:12 PM

Copyright: gooya.com 2008