یکشنبه 3 خرداد 1383

دایناسور، متن سانسور نشده مارمولک


فرهنگستان زبان و ادبیات انگلستان طی واکنشی از مردم و رسانه های گروهی این کشور خواست در مواردی که معادل انگلیسی برای واژه های عربی وجود دارد، از واژه های عربی استفاده نکنند، اما جیمز نصرالدین امام جمعه لندن اعلام کرد: اسکت، شات آپ!

امروز جمعه اول خرداد 1423 مطابق با 21 می 2044 میلادی، خبرهای هفته را به اطلاع می رسانیم

جمهوری اسلامی بحرین
جمهوری اسلامی بحرین امروز کشورهای ایران، افغانستان و عراق را تهدید به بمباران اتمی کرد. ژنرال رحیم صفوی فرمانده نیروی هوایی بحرین اعلام کرد علاوه بر لبنان، سه کشور محور شیطانی یعنی ایران، عراق و افغانستان در برنامه حمله اتمی بحرین قرار دارند. مسعود رجوی رئیس جمهور اسلامی بحرین هفته پیش از ایران و عراق خواسته بود از رفتارهای ضد دینی خود علیه خلق های مسلمان دست بردارند. همچنین سعد بن لادن وزیر امور خارجه و ابومصعب الزرقاوی وزیر کشت و کشتار بحرین در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کردند که ما برای بمباران اتمی فقط به فشار انگشت هایمان احتیاج داریم. مقتدی صدر سفیر آکرودیته جمهوری اسلامی بحرین در سراسر جهان اعلام کرد ما اینقدر اورانیوم داریم که جا برای نگه داشتنش نداریم. حسین الله کرم رئیس آزانس هوایی بحرین ایرلاین اعلام کرد که کلیه سفرهای این آژانس هوایی طبق معمول بیست سال گذشته فعلا انجام نخواهد شد.

دایناسور، متن سانسور نشده مارمولک
نود و هفتمین جشنواره فیلم کن با حضور 94 فیلم ایرانی، سه فیلم فرانسوی، چهار فیلم آمریکایی و دو فیلم از آسیا و آفریقا برگزار شد. حنا مخملباف دبیر جشنواره کن اعلام کرد که احتمالا فیلم بیست و پنج صدم آخرین کار کیارستمی رقیب فیلم بابا به ایران رفته است، اثر بهمن کیارستمی برای دریافت نخل طلایی جشنواره امسال است. فیلم بیست و پنج صدم به دنبال فیلمهای نیم، یک و بیست و پنج صدم، دو و نیم، چهار، چهار و نیم، پنج، ده روی ده و ده ساخته شده است. همچنین نسخه فیلم مرحوم کمال تبریزی به نام دایناسور که ورسیون سانسور نشده مارمولک است، برای اولین بار در کن امسال نشان داده شد.

کارمن گاندی نخست وزیر هند شد
سابرینا گاندی نخست وزیر هند برکنار شد و کارمن گاندی جانشین او شد. سابرینا گاندی که در پی علی خان گاندی، سانتیاگو گاندی، ساتیا گاندی، شیام گاندی، میرا گاندی، سانجی گاندی و سونیا گاندی روی کار آمده است، اعلام کرد دموکراسی در هند همچنان حفظ خواهد شد. سیاستمداران کارشناس هند معتقدند دموکراسی در هند بسیار ریشه دار است و مردم هند همیشه در انتخابات آزاد بوده اند، اما چون فقط یک اسم را بلدند همیشه به گاندی ها رای می دهند. آناهیتا گاندی رهبر مخالفان خانواده گاندی که از یک خانواده گاندی دیگر است، گفت: یک بار هم به ما رای بدهید.

ترکیه همه جوایز المپیک راخواهد برد
بزودی المپیک 2044 در ترکیه برگزار خواهد شد. دولت ترکیه امیدوار است پس از برگزاری این المپیک بتواند به عنوان آخرین کشور اروپایی وارد اتحادیه اروپا شود. کارشناسان ورزشی پیش بینی می کنند که ترک ها 97 درصد مدال های المپیک را به دست بیاورند. تیم فوتبال ترکیه که 83 درصد آنرا برزیلی ها تشکیل می دهند و تیم بسکتبال این کشور که یک ترک ایرانی تبار در آن همراه با پنج آمریکایی بازی می کنند، مهم ترین امیدهای درخشش ترک ها هستند. تیم کشتی و وزنه برداری ترک ها ایرانی، تیم شنای آنها سوئدی و تیم ژیمناستیک آنها ژاپنی است.

اسکت، شات آپ!
فرهنگستان زبان و ادبیات انگلستان طی واکنشی از مردم و رسانه های گروهی این کشور خواست در مواردی که معادل انگلیسی برای واژه های عربی وجود دارد، از واژه های عربی استفاده نکنند، اما جیمز نصرالدین امام جمعه لندن اعلام کرد: اسکت، شات آپ!

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/8084

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'دایناسور، متن سانسور نشده مارمولک' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2008