شنبه 29 فروردین 1383

جنتی در موزه ایران باستان


این برنامه هر هفته به صورت فایل صوتی از رادیو دویچه وله آلمان پخش می شود. برای شنیدن این برنامه اینجا را کلیک کنید. امروز جمعه 28 فروردین 1423 هجری شمسی مطابق با 16 آوریل 2044 میلادی، اخبار هفته گذشته...

این برنامه هر هفته به صورت فایل صوتی از رادیو دویچه وله آلمان پخش می شود. برای شنیدن این برنامه اینجا را کلیک کنید.

امروز جمعه 28 فروردین 1423 هجری شمسی مطابق با 16 آوریل 2044 میلادی، اخبار هفته گذشته را به اطلاع شما می رسانم

جنتی در موزه ایران باستان
رفراندوم بزرگ ملی در تهران برگزار شد. شهلا تاج زاده وزیر کشور اعلام کرد که شش میلیون نفر از جمعیت 44 میلیونی کشور در این رفراندوم بزرگ شرکت کرده و به انحلال مجلس شورای ملی رای دادند. اما آیت الله جنتی اعلام کرد: نمی شه. آیت الله جنتی که در سن 117 سالگی به سر می برد و تا به حال دو دور کیلومتر صفر کرده است و در موزه ایران باستان توسط پزشکان بدون مرز نگهداری می شود، با استفاده از ابزار ویژه گفتار اعلام داشت: مجلس باید ابتدا به لوایح رئیس جمهور اسبق رسیدگی کند و بعد منحل شود. این لوایح با وجود اینکه 38 سال از آخرین ریاست جمهوری خاتمی می گذرد، تا به حال 373 بار از مجلس پس گرفته شده است. وزارت کشور اعلام کرد انتخابات اخیر پرشورترین انتخابات در 18 سال گذشته بوده است.

ژان سباستین عبدالله در بلژیک
در پی آشوب های شیعیان بریتانیا که در هفته گذشته در لندن رخ داد، مولانا دیوید البغدادی رئیس جمهور عراق به دولت بریتانیا هشدار داد. از سوی دیگر اتحادیه اسلامی کشورهای اروپا با حمایت از لندن اعلام کرد که از این پس کالاهای تولید شده محور شیطانی، یعنی ایران، عراق و افغانستان را وارد نخواهند کرد. ژان سباستین عبدالله رهبر مسلمانان نئو دارالسلام پایتخت بلژیک اعلام کرد:
- ما غذا نمی خوریم، ما تفریح نمی کنیم، ما سختی را تحمل می کنیم، اما دین مان را حفظ می کنیم.

زی پارادایز سیتی
استاندار زی پارادایزسیتی( بهشت زهرای سابق) اعلام کرد که با ساخت آسمانخراش های 44 طبقه قیمت قبرها در تهران پائین خواهد آمد. کسانی که از طبقه بیستم به بالاتر دفن شوند از تخفیف 70 میلیارد تومانی ویژه مردگان مرتفع برخوردار خواهند شد. مردم شهر تهران که در حاشیه زی پارادایزسیتی( بهشت زهرای سابق) قرار دارد، برای سرزدن به مردگان خود روزانه بارها به این شهر رفت و آمد می کنند.

مقتدا صدر و سحر در امارات
علیرضا نوری زاده سردبیر هفته نامه سعید و سحر اسناد ارتباط مقتدا صدر و سحر را منتشر کرد. وی اعلام داشت که سحر معشوقه دلسوخته سعید امامی پانزده سال بعد از مرگ سعید به مدت دو ماه در هتلی در دبی با مقتدا صدر رهبر سوسیالیت های مخالف حکومت عراق ارتباط داشته است. بنا به گفته علیرضا نوری زاده سحر علاقه خاصی به شخصیت های تندرو داشته و همواره از رازهایش با مقتدا صدر برای وی خبر می داده است. نوری زاده گفت: سحر به مقتدا صدر می گفت، مقی جون! الهی قربونت برم! علیرضا نوری زاده در حال حاضر در خانه مادرش در تهران زندگی می کند و علیرغم سالخوردگی تاکنون 318 جلد از کتاب اعترافات سعید امامی را منتشر کرده است. بسیاری از کارشناسان ادبی نوری زاده را با هرژه خالق ماجراهای تن تن و میلو مقایسه کرده اند.

بم بازسازی می شود
فرماندار جدید بم اعلام کرد: به زودی بازسازی شهر بم که اخیرا( چهل سال پیش) در زلزله نابود شد، آغاز می شود. سهیل پورشواننبرگ فرماندار بم اعلام کرد: شهر بم سه هزار سال سابقه تاریخی داشت، شاید بازسازی آن چند هزار سال طول بکشد.

توضیح: گاهی هفته ها متنی که در این صفحه گذاشته می شود کمی با متن پخش شده از دویچه وله متفاوت است.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/6561

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'جنتی در موزه ایران باستان' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2008