چهارشنبه 15 آبان 1387

خاطره پروانه درگذشت، هفتان و ايسنا


خاطره پروانه (خاوری)، ردیف‌دان و خواننده‌ی موسیقی اصیل ایرانی که از سال گذشته به دلیل شکستگی استخوان پا در بستر بیماری به سر می‌برد، پس از تحمل هشت ماه بیماری، ساعت ۳ بامداد امروز در خانه‌ی خود در سن ۷۸ سالگی درگذشت. خاطره پروانه یکی از لذت‌بخش‌ترین لحظه‌های زندگی خود را اجرای تصنیف‌هایی چون «آب حیات»، «صبح شد» می‌دانست که اغلب آن‌ها با ارکستر استاد صبا اجرا شده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ايسنا: هيچ‌کس در اين يک‌سال سراغی از او نگرفت!

افليا پرتو از درگذشت خاطره پروانه اظهار تاسف کرد و گفت: « او برای من يک همکار نبود بلکه رفيق، دوست و سنگ‌صبورم بود.»

سرپرست گروه موسيقی «ياران» به خبرنگار بخش موسيقی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) گفت: از صبح تا کنون در حال گريه هستم اما اين غم آنقدر بزرگ است که سبک نمی‌شوم.

پرتو ادامه داد: او برای من يک همکار نبود بلکه رفيق، دوست و سنگ‌صبورم بود. ما با هم زندگی کرده‌ بوديم و او همه کس من بود.

او عنوان کرد: خاطره پروانه يک‌سال بود به‌دليل شکستگی پا در بستر بيماری بود و هيچ کس در اين يک‌سال سراغی از او نگرفت و اميدوارم حالا که او از ميان ما رفت، حداقل کاری که می‌توانيم برای او انجام دهيم.

درگذشت خاطره پروانه در حالی بود که افليا پرتو و گروه «ياران» به تازگی تمرينات خود را برای شرکت در بيست‌وچهارمين موسيقی فجر آغاز کرده و قرار بود خاطره پروانه در کنار اين گروه حضور داشته باشد.

به گزارش ايسنا، خاطره پروانه شب گذشته بر اثر حمله‌ی قلبی درگذشت و با توجه به اين‌که خانواده‌ی وی منتظر برگشتن يکی از فرزندان او هستند احتمالا مراسم خاکسپاری او به روز شنبه ـ ۱۸ آبان ماه ـ موکول خواهد شد.

گفتنی است: درحال حاضر رايزن‌های لازم برای مراسم خاکسپاری او در قطعه‌ی هنرمندان بهشت زهرا (س) درحال انجام است.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/38975

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'خاطره پروانه درگذشت، هفتان و ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016