شنبه 5 مرداد 1387

هوشنگ مرادی کرمانی: هنرمند نبايد ديکته‌نويس باشد، ايسنا

هوشنگ مرادی کرمانی گفت: هنر نبايد ديکته شود و هنرمند نبايد ديکته‌نويس باشد؛ اگر چيز تازه‌ای خلق نشود، ديگر اسم آن اثر هنر نخواهد بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) در آذربايجان شرقی، اين نويسنده‌ی پيشکسوت در جمع هنرمندان حوزه‌ی هنری تبريز درباره‌ی ضعف اقتباس در ايران گفت: يکی از دلايل عمده‌ی ضعف اقتباس در ايران، توقع بالای نويسندگان است. تهيه‌کنندگان هم تمايلی به پرداخت هزينه‌های بالا ندارند و مسؤولان نيز با هر داستان‌نويسی کار نمی‌کنند.

او در ادامه افزود: از ديگر عوامل می‌توان به شعارزده بودن داستان‌ها و سياسی بودن برخی از آن‌ها و نشناختن سينما از سوی نويسندگان اشاره کرد.

مرادی کرمانی با اشاره به داستان‌های خودش گفت: داستان‌های من بار سياسی ندارند و سعی کرده‌ام سينما را به خوبی بشناسم و اين‌که داستانم طی فيلم تغيير کند، برايم مهم نيست. اکثر داستان‌هايم هم به فيلم تبديل شده است.

اين داستان‌نويس در عين حال افزود: تلويزيون ايران بيش‌تر به ساخت فيلم‌های داستانی تمايل دارد که با طرز تفکر مسؤولان همراه باشد.

او همچنين درباره‌ی ماندگاری آثار گفت: وقتی اثری در فضای حسی نوشته شود و نياز هميشگی انسان را به خوبی مطرح کند، ماندگار خواهد بود.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/37775

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'هوشنگ مرادی کرمانی: هنرمند نبايد ديکته‌نويس باشد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016