يكشنبه 2 دي 1386

جايزه‌ بيژن جلالی به‌ شعر و داستان اهدا می‌شود، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و ادب - ادبيات


با تشکيل بنياد بيژن جلالی، سال آينده جايزه‌ی جلالی در بخش شعر و داستان برگزار خواهد شد.

فروزنده اربابی - از مسؤولان برگزاری جايزه - با اعلام اين خبر به خبرنگار بخش ادب خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: تصميم گرفتيم بار فرهنگی جايزه‌ی بيژن جلالی را بيش‌تر کنيم و به اين دليل، تصميم بر اين شد که جايزه از سال آينده حيطه‌ی وسيع‌تری از ادبيات را دربرگيرد و در کنار شعر، به داستان نيز جايزه دهد.

او افزود: بعد از درگذشت جلالی، جايزه را در پنج دوره ادامه داديم؛ اما امسال با طرح ارايه‌شده و مشکلاتی که به‌وجود آمد، امکان برگزاری جايزه وجود نداشت؛ اما اين جايزه در سال آينده همزمان با سال‌روز درگذشت شاعر، دوباره برگزار می‌شود‌.

او همچنين با اشاره به تشکيل بنيادی به‌نام اين شاعر معاصر، گفت: در روزهای آينده در نشستی که با هیأت داوران جايزه خواهيم داشت، درباره‌ی فعاليت‌ها و جزييات بنياد بيژن جلالی بحث می‌شود و سپس برای ثبت آن اقدام خواهيم کرد.

به‌ گزارش ايسنا، بيژن جلالی متولد اول آذرماه سال ۱۳۰۶ در تهران است. انتشار شعرهايش را از دهه‌ی ۴۰ شروع کرد و ۲۴ دی‌ماه سال ۷۸ در سن ۷۲سالگی در تهران درگذشت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

"روزها"، "دل ما و جهان"، "رنگ آب‌ها"، "آب و آفتاب"، "بازی نور" (گزيده‌ای به انتخاب شاپور بنياد)، " درباره‌ی شعر" (گزيده‌ای به انتخاب شاعر) و "روزانه‌ها"، از جمله آثار منتشرشده در زمان حيات اين شاعر معاصرند و مجموعه‌های "نقش جهان"، "ديدارها" (گزينه‌ی شعرها از سال ۷۵ تا ۷۸)، "شعر سکوت" و "شعر پايان، شعر دوری" بعد از درگذشت او به‌چاپ رسيده‌اند.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/35319

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'جايزه‌ بيژن جلالی به‌ شعر و داستان اهدا می‌شود، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016