يكشنبه 4 آذر 1386

يادمان شيون فومنی در دانشگاه بندر انزلی برگزار شد، ايسنا

شيون فومنی

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و ادب - ادبيات


مراسم بزرگداشت شيون فومنی به‌مناسبت شصت و يکمين سال‌روز تولد اين شاعر در دانشگاه بندر انزلی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بخش ادب خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، پورحاجی لنگرودی - مدرس دانشگاه - در اين مراسم که عصر روز گذشته در دانشگاه پيام نور بندر انزلی برگزار شد، جايگاه شعری شيون فومنی را در ادب فارسی رفيع دانست.

همچنين افشين پرتو - مدرس دانشگاه - برگزاری مراسمی با اين عنوان را از سوی دانشجويان مقدمه‌ای برای شناخت بيش‌تر اين شاعر دانست و متذکر شد: با توجه به جايگاه شيون در شعر گيلگی بايد گام‌های بيش‌تری در اين زمينه برداشته شود.

حامد فومنی - فرزند اين شاعر - نيز درباره‌ی چاپ و گردآوری و تدوين آثار پدرش بعد از مرگ او توضيحاتی را ارايه داد و همچنين گفت: از مشخصه‌های شيون فومنی دوزبانه بودن اوست؛ او هم در حيطه‌ی شعر گيلگی شعرهای بسياری دارد و هم در زمينه‌ی شعر فارسی شاهد شعرهای بسياری از او بوده‌ايم.

پايان مراسم نيز به شعرخوانی اختصاص داشت.

سوم دی‌ماه شصت و يکمين سال‌روز تولد شيون فومنی است، که به گفته‌ی فرزندش، اين مراسم به‌دليل فصل برگزاری متحانات دانشجويان يک ماه زودتر برگزار شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

شيون فومنی (ميراحمد سيدفخری‌نژاد) سوم دی‌ماه ۱۳۲۵ در شهرستان فومن متولد شد و در شهريورماه ۱۳۷۷ پس از يک دوره بيماری مزمن کليوی و انجام پيوند کليه در يکی از بيمارستانهای تهران درگذشت.

آرامگاهش در بقعه‌ی سليمانداراب رشت بنا به وصيتش در کنار ميرزا کوچک خان جنگلی است.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/35011

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'يادمان شيون فومنی در دانشگاه بندر انزلی برگزار شد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016