شنبه 5 آبان 1386

تابلويي از محمد احصايي 217 هزار دلار فروش رفت، اعتماد

علي مطلب زاده؛ تابلويي از محمد احصايي با عنوان «او بخشنده است» به عنوان گران ترين اثر هنري «حراج آثار مدرن و معاصر خاورميانه» در حراج ساتبي لندن به فروش رفت.
Sateb-Lon.jpg
اين اثر که چندي قبل در قيمت هاي اعلام شده ساتبي 60 هزار پوند قيمت خورده بود، در اين حراج به قيمت 106 هزار پوند (حدوداً 217 هزار دلار) و توسط فردي ناشناس خريداري شد. محمد احصايي در رابطه با فروش اثر ارائه شده از خودش در ساتبي به «اعتماد» گفت؛ «اين تابلو حدوداً دو برابر قيمت پايه خودش و 217 هزار دلار فروخته شده است. با توجه به اينکه قبلاً از طريق ساتبي هم اعلام شده بود قرار بود آثاري که بالاتر از 300 هزار دلار فروش مي روند به صورت نقدي تسويه حساب شوند. به همين دليل هنوز قيمت اين اثر پرداخت نشده است و احتمالاً طي چند روز آينده اين کار انجام خواهد شد.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

حراج 24 اکتبر ساتبي حراج «هنر مدرن و معاصر خاورميانه» نام داشت که آثاري از هنرمندان ايراني را نيز در بر داشت که اثر فروخته شده از احصايي گران ترين اثر فروخته شده در اين حراجي بود. احصايي با اشاره به اينکه تعدادي از آثار فروخته شده در صدر ليست فروش ساتبي ايراني هستند، گفت؛ «مقايسه قيمت هاي آثار ايراني و عربي در اين حراج نشان مي دهد در سال هاي اخير توجه بيشتري به هنر ايراني شده است. اين از مواردي است که مي تواند ملاکي براي سنجش سطح هنر ايران و توجه جهاني به آن قلمداد شود.» همچنين در اين حراج مجسمه برنزي «هيچ» از پرويز تناولي با قيمت 178 هزار دلار و تابلويي از حسين زنده رودي (بدون عنوان- 1975) با قيمت 129 هزار دلار به ترتيب رتبه دوم و چهارم ليست فروش را به خود اختصاص دادند. در قيمت هاي از قبل اعلام شده ساتبي اين آثار 50 هزار و 20 هزار پوند قيمت خورده بودند. در ليست 10 نفره اعلام شده ساتبي مجسمه محمود مختار چهارم (129 هزار دلار)، دو اثر از احمد مصطفي (114 و 75 هزاردلار) به همراه آثار علي عمر ارمس (94 هزار دلار)، لواي کيالي (80 هزار دلار)، حنان بحمدان و شکير حسن السعيد (75 هزار دلار) پنجم تا دهم بودند. نکته قابل توجه در حراج آبان ماه ساتبي افزايش قيمت آثار ايراني نسبت به حراج هاي قبلي بود، تا آنجا که براساس آمار قيمت اثر احصايي که سال قبل در کريستي فروش رفت نصف قيمت اثر فعلي او بود. تابلوي «او بخشنده است» از محمد احصايي با تکنيک رنگ و روغن روي بوم و در سال 1382 (2003) اجرا شده است.

حراج چهارشنبه ساتبي با فروش عکسي بدون عنوان از عباس کيارستمي با قيمت 55 هزار دلار افتتاح شد و در ادامه نيز آثاري از هنرمندان جوان ايراني چون خسرو حسن زاده و فرهاد مشيري با قيمت هاي 32 و 72 هزار دلار فروش رفتند. در اين حراج نهايتاً 76 اثر از مجموع 86 اثر ايراني و عربي ارائه شده فروخته شد.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/34648

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تابلويي از محمد احصايي 217 هزار دلار فروش رفت، اعتماد' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016