سه شنبه 17 مهر 1386

برترين اثر بينال مجسمه‌ تهران از سفارت ايران در فرانسه به‌دور انداخته شد، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - هنرهای تجسمی


مجسمه‌ا‌ی هفت متری - اثر کامبيز شريف - پس از تخريب، از سفارت ايران در فرانسه به‌دور انداخته شد.

به گزارش خبرنگار بخش هنرهای تجسمی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، صادق خرازی - سفير وقت دولت ايران در فرانسه - چهار سال پيش با موزه‌ی هنرهای معاصر تهران مکاتبه کرده و در پی آن، مجسمه‌ی "رويش" که برترين اثر سومين دوسالانه‌ی مجسمه‌ی ايران شناخته شده بود، به سفارت ايران در فرانسه منتقل و نصب شد.

اما خالق اثر در اين‌باره به خبرنگار ايسنا خبر داد، در تماس با يکی از مسوولان سفارت جمهوری اسلامی ايران در پاريس مطلع شده است که مجسمه‌ی "رويش" يک‌سال پيش، پس از سقوط، شکسته و به‌عنوان يک شیء‌ مخروبه، به خارج از محل ساختمان منتقل شده است.

او توضيح داد، اين مجسمه را سال ۱۳۸۱ در محل سفارت ايران در اين کشور اروپايی نصب کرده و در پی توافق و قرارداد، مقرر شده بود سفارت يادشده از اثر نگهداری و مراقبت کند.

وی با بيان اين‌که اصل مجسمه به سفارت‌خانه‌ی ايران در فرانسه هديه داده شده بود، در عين حال عنوان کرد، همان سال، يک‌هزار يورو برای نصب پنج‌روزه‌ی "رويش" پرداخته شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

شريف با ابراز گلايه از اينکه يکی از مسوولان سفارت ايران در فرانسه، در اين‌باره به او گفته است که کارمندان سفارت اهل هنر نيستند، گفت: مگر خانه‌های آن‌ها در شهر پاريس نيست؟! اين شهر که مهد هنر دنيا به‌شمار می‌رود.

ازسوی ديگر، تماس‌های خبرنگار ايسنا برای پی‌جويی ماجرا از سفارت جمهوری اسلامی ايران در فرانسه پس از چند روز به نتيجه‌ای نرسيد.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/34441

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'برترين اثر بينال مجسمه‌ تهران از سفارت ايران در فرانسه به‌دور انداخته شد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016