شنبه 6 مرداد 1386

بازداشت ارغون پويراز، نويسنده مخالف حزب حاکم ترکيه پنج روز از پيروزی مجدد اين حزب، بی بی سی

در حالی که بيش از پنج روز از پيروزی مجدد حزب حاکم عدالت و توسعه در انتخابات ترکيه نمی گذرد، يکی از نويسندگان منتقد اين حزب که کتابهای بسيار پرفروشی عليه حزب حاکم و رهبران آن نوشته، بازداشت شد.

بنابر گزارشها، ارغون پويراز به دست پليس ترکيه در محل سکونت خود در آنکارا، پايتخت ترکيه بازداشت و برای بازجويی به استانبول انتقال داده شده است.

بازداشت ارغون پويراز در ادامه بازداشت شماری از اعضای محافل ملی گرای افراطی در ترکيه رخ داده که از ماه پيش و در آستانه انتخابات ترکيه آغاز شده بود.

ماه گذشته پليس با حمله به خانه ای در محله عمرانيه در بخش آسيايی شهر استانبول ۲۷ نارنجک دستی کشف کرد و در پی آن چند تن از افسران بازنشسته ارتش بازداشت شدند و از آنان هم مقاديری سلاح، موادمنفجره و اسناد نظامی کشف و ضبط شد.

ارغون پويراز که گفته می شود بازداشت او به ظن ارتباط با اين افراد صورت گرفته، نويسنده کتابهايی عليه رجب طيب اردوغان، نخست وزير ترکيه و شماری ديگر از رهبران حزب عدالت و توسعه است که در دولت عضويت دارند.

مشهورترين نوشته های ارغون پويراز سه کتاب با عنوانهای طيب و امينه، فرزندان موسی، گل موسی و مجاهد موسی هستند که به ترتيب عليه رجب طيب اردوغان و همسرش امينه، عبدالله گل، وزيرخارجه ترکيه که نامش برای رياست جمهوری مطرح است و بلند آرنچ، رئيس مجلس ترکيه نوشته شده است.

اين افراد که تصاويرشان روی طرح جلد اين کتابها در ميان ستاره داوود، نشان رسمی اسرائيل گنجانده شده، در متن کتابها، دارای ارتباط پنهان با دستگاههای اطلاعاتی اسرائيل، آمريکا و بريتانيا معرفی شده اند و در مورد امينه اردوغان، همسر نخست وزير ترکيه نوشته شده که بر خلاف آنکه او خود را عرب تبار معرفی می کند، در واقع يهودی تبار است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در اين کتابها و همچنين ديگر کتابهای ارغون پويراز، حزب عدالت و توسعه با شبکه فراماسونری، حزب کارگران کرد (پ ک ک) و حزب الله ترکيه مرتبط دانسته شده و اتهامات فراوان و سنگينی عليه رهبران اين حزب مطرح شده است.

عبدالله گل نيز فردی نزديک به لابی يهودی در آمريکا معرفی شده که از خانواده ای از مهاجران کرد استان سيرت در جنوب شرق ترکيه برآمده و تعصب ترکی ندارد.

ارغون پويراز در کتابش به اسنادی که ادعا می کند از منابع اطلاعاتی به دست آورده استناد می کند و درباره خود نيز اطلاعاتی در همين حد داده که ۴۴ ساله و دارای يک فرزند است.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/33915

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بازداشت ارغون پويراز، نويسنده مخالف حزب حاکم ترکيه پنج روز از پيروزی مجدد اين حزب، بی بی سی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016