چهارشنبه 30 خرداد 1386

بعد از سی‌ و پنج سال، حميد سمندريان "ملاقات بانوی سالخورده" را دوباره اجرا می‌کند، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - تئاتر

حميد سمندريان می‌گويد: نمايش «ملاقات بانوی سالخورده» را با نگاهی فلسفی اجرا خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، اين کارگردان تئاتر که سی‌و پنج سال قبل اين نمايشنامه را در تالار مولوی اجرا کرده بود، قصد دارد بزودی تمرينات اين نمايش را آغاز کند.

سمندريان به ايسنا گفت: نمايشنامه‌ی «ملاقات بانوی سالخورده» يکی از شاهکارهای «فردريش دورنمات» است که می‌توان آن را با ديدی سياسی، اخلاقی و يا حتی اجتماعی اجرا کرد ولی با توجه به‌ايده‌های اصلی نويسنده، قصد دارم تا آن را با نگاهی فلسفی اجرا کنم.

وی اضافه کرد: «دورنمات» تاکيد زيادی بر شناخت بشر و عملکردهای او دارد و موضوع مسخ انسان توسط عقل دغدغه اصلی نويسنده در اين نمايشنامه است ‌که باعث می‌شود او، ايجاد يک عدل جهانگير هميشگی را محال بداند.

سمندريان که آخرين بار در سال ۷۹ نمايش «بازی استريند برگ» به صحنه برد، تصميم دارد بعد از هفت سال با انتخاب بازيگران اصلی تمرينات نمايشنامه‌ی «ملاقات بانوی سالخورده» طی يک ماه و نيم آينده آغاز کند.

وی درباره گروه اجرايی اين نمايش گفت: نمايش ترکيبی از ۶۰ تا ۷۰ بازيگر است که ۲۰ نفر آنها نقشهای اصلی نمايش را شامل می‌شوند و بايد از بازيگران خوب و حرفه‌ای بهره بگيرم.

وی تصريح کرد: بازيگرانی را برای نقشهای نمايش انتخاب کرده‌ام که برخی از آنها در حال حاضر مشغول کار هستند و بايد منتظر شوم تا پروژه‌هايشان تمام شود تا کار را آغاز ‌کنم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سمندريان همچنين درباره وضعيت قرارداد اجرايی اين نمايش با اداره کل هنرهای نمايشی به ايسنا گفت: من هيچگاه به خاطر قرارداد نمايشهای‌ام مشکل نداشته‌ام و اين بار هم ندارم اما تنها دغدغه‌ی اصلی برای من اجازه برای اجرای بی‌قيد و شرط نمايشهايم به همان صورتی است که می‌خواهم.

سمندريان همچنين در پاسخ به دلايل عدم اجرای «گاليله» به ايسنا گفت: شرايط فعلی به‌گونه‌ای است که اجرای نمايش «گاليله» را صلاح نمی‌دانم، ولی با اين وجود اجرای آن از ذهنم بيرون نرفته است و اميدوارم در آينده نزديک شرايط برای اجرای اين نمايشنامه فراهم شود.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/33509

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بعد از سی‌ و پنج سال، حميد سمندريان "ملاقات بانوی سالخورده" را دوباره اجرا می‌کند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016