سه شنبه 3 بهمن 1385

داستان نويسان مرکزی اول شدند، مهاجرانی، مزدک و ميرقديری در يک مجموعه، J4p


J4p- به اين اسامی توجه کنيد: ابوالفضل جليلی، کيوان باژن، مسعود باستانی، عطاالله مهاجرانی، محبوبه ميرقديری، مزدک علی نظری، جمشيد بهرامی.

فکر می کنيد حلقه وصل اين چند نفر چه می تواند باشد؟ بله، همگی از هنرمندان شناخته شده هستند که اگر جدا از کارهايی مثل فيلمسازی، حضور در عرصه سياست يا روزنامه نگاری حرفه ای؛ بخواهيم خصوصيتی را بگوييم که همه شان را در بر بگيرد، بايد اضافه کرد: داستان نويس هم هستند.

اما به اين نکته، بايد يک اشتراک ديگر را هم اضافه کرد: تمام اين نام ها از هنرمندان استان مرکزی هستند که نوشته هايشان در نشريات محلی يا کتاب های چاپ استان، منتشر شده است. همين نکته دستاويزی برای گردآوری و انتشار کتابی شده است با موضوع داستان نويسی و نويسندگان استان مرکزی.

«دستان» تاليف «يوسف نيک فام» (که خودش هم از نويسندگان اراکی است) به همت مرکز آفرينش‌های ادبی حوزه هنری استان مرکزی و توسط انتشارات «سوره مهر» منتشر شده است. اما تازه ترين خبر اين که اين کتاب در جريان اولين جشنواره آثار و توليدات مراکز حوزه هنری کشور در باغ موزه چهلستون اصفهان، از سوی هيات داوران به عنوان اثر برتر برگزيده و معرفی شد.

«خبرنگاران صلح» اين موفقيت را به مولف دستان و تمام نويسندگان استان مرکزی تبريک می گويد.


معرفی

«دستان»

نويسنده: يوسف نيک فام
تعداد صفحات: ۳۴۲
نوبت چاپ: اول ۱۳۸۵
شمارگان: ۲۲۰۰

کتاب حاضر، مجموعه گزيده داستان هايی از برخی نويسندگان استان مرکزی است که آن را يوسف نيک‌فام در چهار بخش: داستان‌نويسی در استان مرکزی (که شرحی است بر سال ها داستان‌نويسی در آن استان) و فهرست داستان‌نويسان استان مرکزی (که به طور اجمال، فهرست مختصری از داستان‌نويسان استان مرکزی آورده است).

در بخش سوم به معرفی و بررسی نمونه‌هايی از آثار داستان‌نويسان پرداخته و تلاش شده است که معرفی کوتاهی از نويسنده آورده شود و در ضمن به بررسی آثار آن نيز پرداخته شود. بخش چهارم به گزيده داستان ها اختصاص دارد. منابع و مآخذ آذين‌بخش پايان کتاب است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين مجموعه اولين گام در راه مجموعه‌سازی داستان های نويسندگان استان مرکزی است، که از اين نظر بدون شک قابل ستايش و تقدير است. نيک فام در بخش «سخنی با خوانندگان» نوشته است: «شايد اين مجموعه بتواند، حتی به قدر ذره‌ای مددرسان نويسندگان و پيشرفت آنان در پهنه بی ‌کران ادبيات داستانی کشور باشد و دستيابی به قله‌های رفيع موفقيت را برای آنان امکان‌پذير سازد، هر چند هم‌اکنون نيز عده‌ای گام هايی پيروزمندانه در اين راه برداشته‌‌اند.»

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/32627

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'داستان نويسان مرکزی اول شدند، مهاجرانی، مزدک و ميرقديری در يک مجموعه، J4p' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016