چهارشنبه 19 مهر 1385

گروه راك اوهام در هامبورگ، صدای آلمان

گروه راك پرآوازه اوهام در طول فعاليتهاى چندين ساله خود، فراز و نشيبهاى زيادى را پشت سر گذاشته، اما هميشه در تلاش بوده كه به راه خود ادامه دهد و در برابر مشكلات و محدوديتهاى موجود سر تسليم فرود نياورد. اوهام كه در بهار سال ۲۰۰۴ ميلادى در خانه فرهنگهاى جهان در برلين روى صحنه رفته بود، حال براى دومين بار براى اجراى برنامه به آلمان آمده است.

نخستين كنسرت گروه امشب در شهر هامبورگ است و اوهام در برنامه‌اى مشترك با گروه هيپ هاپ Reveal به روى صحنه می‌رود.

حضور اوهام در هامبورگ پيوندى نزديك با فستيوال بين‌المللى فيلم در اين شهر دارد كه فردا به كار خود پايان می‌دهد و در چارچوب آن نيز چند فيلم از ايران به نمايش درمی‌آيد، از جمله «صوت سكوت» كه مستندى است درباره موسيقى زيرزمينى ايران و مشكلات و معضلات فعالان در سبكهايى چون راك، رپ و هيپ هاپ در ايران.

فيلم «صوت سكوت»، ساخته امير حمز و مارك لازارز كه اولين بار در ماه ماه امسال در فستيوال معروف ترايبكا (Tribeca) در نيويورك روى پرده رفت با استقبال خوبى روبرو شد.

حمز و لازارز در اين فيلم مستند، به جوانب گوناگون موسيقى زيرزمينى ايران می‌پردازند، از مشكلات پايه‌اى گروه هاى فعال در سبك راك و رپ و هيپ هاپ گرفته تا معضلات برگزارى كنسرت، كسب مجوز براى انتشار موسيقى و همچنين مشكلات موجود در زمينه توليد و پخش آثار صوتى.

گروه راك اوهام كه امشب در هامبورگ به روى صحنه می‌رود، از جمله گروههايى است كه در «صوت سكوت» معرفى شده و بيننده، اين امكان را دارد كه با فراز نشيب‌ها و تجربيات اوهام از زبان شهرام شعرباف، خواننده و بنيانگذار گروه آشنا شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گروه اوهام در آخر هفته آتى در برلين نيز برنامه خواهد داشت و همچنين هفته آينده نيز در چارچوب فستيوال موسيقى زيرزمينى ايرانى در آمستردام هلند حضور پيدا خواهد كرد. اين هم گوشه‌اى از قطعه غم دل از البوم آلوده، آخرين آلبوم گروه راك اوهام.

ناگفته نماند كه بابك آخوندى، نوازنده گيتار الكتريك، كسرى سبكتكين نوازنده گيتار باس، آرش مقدم نوازنده درامز و رضا آبايى نوازنده قيچك و دف، شهرام شعرباف را در كنسرتهاى اوهام همراهى خواهند كرد.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/31728

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گروه راك اوهام در هامبورگ، صدای آلمان' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016