سه شنبه 28 شهريور 1385

ايران جزو پنج كشور برتر جهان از نظر جاذبه‌هاي گردشگري طبيعي است، ایرنا

مشاور سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گفت: ايران جزو پنج كشور برتر داراي "جاذبه‌هاي گردشگري طبيعي" در جهان است.

علي محمد نمازي روز سه‌شنبه در بيرجند به خبرگزاري جمهوري اسلامي گفت:
عرصه گردشگري روستايي و عشايري در ايران به دليل وجود جاذبه‌هاي متعدد طبيعي و تاريخي از اهميت بسياري برخوردار مي‌باشد.

وي افزود: طبق آمارهاي سازمان جهاني گردشگري ‪ ۵۳‬درصد از درآمد گردشگري در جهان در سال ‪ ۲۰۰۴‬ميلادي مربوط به طبيعت گردي(اكوتوريسم) بوده است.

او گفت: بالاترين ميزان رشد گردشگري مربوط به اكوتوريسم و ايران از نظر جاذبه‌هاي طبيعي جزو پنج كشور برتر و از نظر جاذبه‌هاي تاريخي جزو ‪ ۱۰‬كشور برتر دنيا است.

دبير كميته راهبردي و گردشگري روستايي و عشايري افزود: با توجه به موقعيت ممتاز ايران در زمينه جاذبه‌هاي طبيعي، بايد بهترين استفاده براي جذب گردشگر در بخش روستايي و عشايري صورت گيرد.

نمازي با اشاره به درآمد بسيار صنعت گردشگري در جهان گفت: ايران از نظر تنوع از موقعيت ممتازي در دنيا برخوردار است لذا بايد در جذب گردشگر نيز تلاش و اقدامات مناسب انجام شود.

وي افزود: براي اين منظور كميته‌اي راهبردي تشكيل شده و روستاهاي داراي طبيعت بكر، دست نخورده و بافت تاريخي نمونه شناسايي شده‌اند.

او همچنين گفت: ‪ ۳۶۵‬روستا در كشور به عنوان روستاي هدف گردشگري شناخته شده‌اند.

وي افزود: در خراسان جنوبي نيز شش روستاي هدف گردشگري مصوب شده و آمادگي ايجاد يك كمپ نمونه گردشگري عشايري نيز در اين استان وجود دارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

او گفت: مسووليت گردشگري درروستاهاي هدف به دهياران تفويض شده و آنان به عنوان نماينده سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري متولي امر توسعه گردشگري در روستاها مي‌باشند.

وي افزود: براي اجراي اين طرحها تسهيلاتي از اعتبارات طرحهاي زودبازده ارايه مي‌شود و بخش خصوصي و روستاييان بومي مي‌توانند اقدامات موثري در اين زمينه انجام دهند.

او گفت: در اين راستا كتاب راهنماي گردشگري روستاهاي هدف نيز در حال چاپ مي‌باشد كه در آن به مسايل مربوط به گردشگري روستايي و معرفي آنها پرداخته شده است.

وي افزود: طرح جامع گردشگري روستايي و عشايري درحال تهيه است و استانداردسازي گردشگري روستايي و عشايري نيز در حال انجام مي‌باشد.

او گفت: با توجه به فراهم بودن زيرساختهاي لازم در بخش اعظم روستاهاي نمونه گردشگري خراسان جنوبي، وضعيت اين استان از ديگر استانهاي كشور بهتر است.

وي از دهياران خواست در زمينه ايجاد واحدهاي اقامتي و زيرساختهاي لازم براي جذب گردشگر با همكاري دستگاههاي مرتبط دراستان اقدامات لازم را انجام دهند.

او گفت: ايجاد سرويس بهداشتي مناسب، توقفگاه خودرو، راه، فروشگاه عرضه محصولات روستايي، چاپ و معرفي جاذبه‌هاي طبيعت گردشگري از اقداماتي است كه بايد توسط دهياران مورد توجه قرار گيرد.

وي افزود: آسان‌سازي ورود گردشگر به كشور و تقويت تورهاي گردشگري نيز در توسعه، ارتقا درآمد ملي و اشتغالزايي موثر است.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/31494

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ايران جزو پنج كشور برتر جهان از نظر جاذبه‌هاي گردشگري طبيعي است، ایرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016