پنجشنبه 8 تير 1385

لطفا گنجینه های ملی و بشری ما را بذل و بخشش نکنید! کمیته بین المللی نجات آثار دشت پاسارگاد

اعلامیه کمیته بین المللی نجات در ارتباط با حکم دادگاه فدرال ایالت «ایلینو» ی آمریکا

هموطنان عزیز بر اساس خبر خبرگزاری ها قاضی «بلنک منينگ» دیروز در دادگاه فدرال آمریکا در ایالت «ایلینوی» حکم داده است که بازماندگان قربانیان یک بمب گذاری در اسراییل می توانند گنجینه های باستانی ایران در موسسه شرق شناسی دانشگاه شیکاگو را به عنوان غرامت دریافت کنند.
از آنجایی که وکیل این بازماندگان این بمب گذاری را کار گروه حماس می داند و دولت ایران را به عنوان حامی گروه حماس معرفی کرده است از دادگاه خواسته تا آثار باستانی گرانبهایی را که در موسسه شرق شناسی شیکاگو است به عنوان غرامت به بازماندگان قربانیان بدهند.
این آثار باستانی در سال 1930 و در حفاری های تخت جمشید به دست آمده و فعلا و به طور امانت در اختیار موسسه شرق شناسی دانشگاه شیگاگو قرار گرفته است.
کمیته بین المللی نجات پاسارگاد معتقد است که آثار باستانی و گنجینه های ملی و بشری ما متعلق به ملت ایران است، ملتی که در اکثر تصمیم گیری های حکومتی نقشی ندارد؛ و بذل و بخشش ثروت های این مردم به هر بهانه ای، و حتی اگر به دلیل سیاست های غلط آن حکومت باشد، ناعادلانه و خلاف اصول حقوق بشر است.
ما همزمان با نوشتن نامه هایی به سازمان ملل و سازمان یونسکو از کلیه حقوقدانان ایرانی مقیم آمریکا تقاضا داریم که ما را در تهیه دادخواست هایی اعتراض آمیز نسبت به حکم دادگاه فدرال ایالت «ایلینوی» یاری دهند.
و شما هموطن گرامی نیز می توانید، با صرف اندکی وقت، اعتراض خود را به سازمان ملل متحد، سازمان یونسکو و همچنین به دفاتر مقامات آمریکایی (از دفتر ریاست جمهوری گرفته تا دفاتر سناتورها) بفرستید.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


فراموش نکنید که این گنجینه ها متعلق به شماست و بی توجهی به آن ها، به معنی بی توجهی به فرهنگ و هویت ایرانی ـ بشری خودتان است.
با مهر و احترام
بیست و هشتم جون 2006
کمیته بین المللی نجات آثار دشت پاسارگاد
www.savepasargad.com


فکس و ایمیل دفتر یونسکو
UNESCO
E-mail: spokesperson@unesco.org
Fax:33-1-45 68 55 96
تلفن و فکس و ایمیل سازمان ملل ـ آمریکا
Phone: +1-212-557-3161
Fax: +1-212-557-3165
E-Mail: globalpolicy@globalpolicy.org
تلفن و فکس و ایمیل سازمان ملل ـ اروپا
phone: +49-228-965 0510
Fax: +49-228-963 8206
E-Mail: europe@globalpolicy.org

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/30778

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'لطفا گنجینه های ملی و بشری ما را بذل و بخشش نکنید! کمیته بین المللی نجات آثار دشت پاسارگاد' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016