سه شنبه 23 خرداد 1385

جايزه‌ی کارنامه امسال سه شاعر از سه نسل را انتخاب می‌کند، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و ادب - ادبيات


جايزه‌ی شعر امروز ايران (کارنامه) به‌نام منوچهر آتشی، امسال به‌جای انتخاب مجموعه‌ی شعر، سه شاعر از سه نسل را برمی‌گزيند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، هیأت برگزاری اين جايزه که روز ۲۹ آذرماه، همزمان با سالمرگ آتشی برگزار خواهد شد، از ۹۰ نفر از شاعران و منتقدان خواسته‌اند که سه شاعر را از سه نسل پيشکسوت، ميانسال و جوان معرفی کنند.

عوامل تعيين‌کننده برای اين انتخاب‌ها که قرار است تا مردادماه به برگزارکنندگان اعلام شوند، استمرار کار، تأثيرگذاری و ميزان فعاليت درنظر گرفته شده‌اند که درنهايت، از بين انتخاب‌ها، کسانی که بالاترين رأی را بياورند، به‌عنوان برگزيده معرفی خواهند شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

نگار اسکندرفر - مسؤول برگزاری اين جايزه - علت اين رويکرد را کم کردن از حاشيه‌ی جايزه‌ی شعر امروز ايران عنوان کرد و گفت: واقعيت اين است که در دوره‌های گذشته، اين فرهنگ سخت جا می‌افتاد که انتخاب‌ها، انتخاب هیأت داوران است، و هر سال حاشيه‌ی اين مسأله زياد بود. تيغ اين ماجرا هم معمولا مرحوم آتشی‌ را نشانه می‌رفت؛ اما امسال هیأت داوری درنظر نگرفتيم و انتخاب، انتخاب يک جامعه‌ی ادبی است، نه يک گروه خاص.

در سال گذشته به‌علت توقيف موقت مجله‌ی «کارنامه» و سپس لغو امتياز آن، اين جايزه برگزار نشد که پنجمين دوره‌ی آن امسال برگزار می‌شود.

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/30480

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'جايزه‌ی کارنامه امسال سه شاعر از سه نسل را انتخاب می‌کند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016