يكشنبه 3 ارديبهشت 1385

حضور ایرانی ها در نهمین فستیوال Mawlid در فرانسه، چکامه بزرگمهر

چکامه بزرگمهر- پاریس

فستیوال Mawlid یکس از معروفترین فستیوالهای موسیقی، آواز سنتی و صوفی در دنیا می باشد که نهمین دوره آن از تاریخ 16آوریل 2006 در شهر پاریس آغاز به کار کرد. شروع این فستیوال با جشنی به مناسبت تولد پیامبر اسلام همراه بود.یکی از اهداف برگزاری این فستیوال ایجاد امکان سفر به وسیله موسیقی صوفی به دنیای اسلام معرفی شده است، و این درحال است که نیاز به شناخت فرهنگهای محتلف امروزه از نیازهای ضروری زندگی مخصوصا برای جوانان می باشد. در این برنامه گروههای موسیقی صوفی از کشورهای الجزایر، مراکش، ایران و فرانسه حضور داشتند. همچنین گروه کر کودکان و بزرگسالان با مضامین و تم های عرفانی و صوفیانه نیز موسیقی را همراهی می نمودند.

در بخش ایران، بهمن پناهی نوازنده تار و سه تار و احمد یحیی زاده نوازنده تنبک و دف حضور داشتند، بهمن پناهی همچمیم ، اشعاری از سعدی را همراه موسیقی خواند.

از برگزارکنندکان این فستیوال باید به انجمن Terres d’Europe اشاره کرد که فعالیت خود را با هدف ارسال پبام صلح در دنیا با برگزاری فستیوال، سمینارو کنفرانس و غیره سالها پیش آغاز کرده است. از آروزهای این انجمن معرفی فرهنگ اسلامی به دنیا و ایجاد ارتباط و دیالوگ با دیگر فرهنگها می باشد. فرهنگ اسلامی ای که شامل بخشهای ادبیات، موسیقی، علمی، هنری و ... می شود.

همچنین انجمن A.I.S.A. نیز در برگزاری این فستیوال همکاری نموده است، این انجمن که انجمنبین المللی صوفیان علوی نام دارد و از سال 1920 کارش را آغاز کرده است فعالیت هایش را بر روز معرفی فرهنگ صوفی- علوی در دنیا متمرکز کرده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/29742

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حضور ایرانی ها در نهمین فستیوال Mawlid در فرانسه، چکامه بزرگمهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016