دوشنبه 1 اسفند 1384

اظهارات سيمين بهبهاني درباره انتشار کاريکاتورهای پيامبر اسلام، مهر

سیمین بهبهانی - شاعر معاصر ، گفت : رفتار پیامبر اسلام ( ص ) برای ما مسلمانان درس بزرگی است . ایشان در مقابل کسانی که بر سرش خاکستر می ریختند ، سکوت می کرد .

وی در گفتگو با خبرنگار کتاب مهر افزود : حضرت محمد ( ص ) پیامبر اسلام با وجود اینکه دشمنان بر سرش خاکستر می ریختند ، بزرگوارانه - چنان که شایسته دل بزرگ او بود - این خشونت و کینه را تحمل می کرد تا روزی که آن دشمنی که این جور را روا داشته بود از دنیا رفت ، پیامبر( ص ) از اصحاب خود پرسیدند : " آن دوست ما کجاست ؟ " و برای او از درگاه حق تعالی رحمت خواست .

سیمین بهبهانی در ادامه افزود : خطوطی ( کاریکاتورها ) که چاپ شده به این دلیل است که آنها می خواهند اسلام را تضعیف کنند ولی این حرکت ها به نتیجه ای نمی رسد و نخواهد رسید .

بهبهانی با اشاره برخی از این تصاویر گفت : این " خط خطی ها " اصلا شباهتی به چیزی ندارد و بسیار احمقانه به نظر می رسد ؛ در عین حال مسلمانان با گذشت خود می توانند درس مهمتری به توهین کنندگان بدهند که ما بسیار با گذشت هستیم و باید با رفتار خود آنها را خجالت بدهیم .

وی در ادامه خاطر نشان کرد : ملل مسلمان جهان بزرگوارانه به این نادانی ها می نگرند و جهان را طعمه آتش و لجه خون نمی کنند ، زیرا خداوند هرگز به کشتار ناروا و آزار بندگان خود راضی نیست .

وی در ادامه تصریح کرد : من تاکید می کنم اقدام دانمارکی ها در کشیدن این خطوط ( کاریکاتورها ) بسیار ، بسیار و بسیار زشت است ولی ما هم باید متوجه باشیم که در مقابل عمل بد ، عمل بدتری انجام ندهیم .

این شاعر معاصر در ادامه به مهر گفت : اسلام دین اصلاحگری است و در مقابل حرکت های غلط ، درس گذشت به دیگران می دهد .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سیمین بهبهانی افزود : به گمان من کسانی که این کارتون ها ( کاریکاتورهای دانمارکی ) را کشیدند عمیقا قصد زیان رساندن به مسلمانان را دارند و می خواهند در جهان آتش کینه های مذهبی را بر افروزند و مسلمانان و اهل فرهنگ و ادب نباید فریب اینگونه اعمال شیطنت آمیز را بخورند ، چرا که آنها از ماهیت این اقدامات آگاهی دارند .

وی در پایان گفتگو با خبرنگار کتاب مهر ، افزود : اهانت به عقاید و مقدسات ملل مختلف بسیار زشت است اما خشونت و ریختن خون بی گناهانی که در میان غوغا و شورش هواداران خشمگین از میان می روند نیز پسندیده نیست .

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/28915

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اظهارات سيمين بهبهاني درباره انتشار کاريکاتورهای پيامبر اسلام، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016