جمعه 25 آذر 1384

جايزه‌ي "شخصيت اروپايي ‌٢٠٠٥" به محسن وزيري مقدم، نقاش و مجسمه‌ساز 82 ساله ايراني اعطا شد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - هنرهاي تجسمي


محسن وزيري مقدم - نقاش و مجسمه‌ساز 82 ساله ايراني - جايزه‌ي "شخصيت اروپايي سال 2005" را از مقامات ايتاليايي دريافت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)از رم، اين جايزه روز چهارشنبه ازسوي "جانّي بورنيا" - رايزن سياست‌هاي فرهنگي شهرداري رم - به محسن وزيري مقدم، به پاس خدمات وي و زحماتش در دنياي هنر و نقاشي، اعطا شد.

"جايزه شخصيت اروپايي"، همه ساله روز 14 دسامبر به‌مناسبت سي‌وپنجمين "روز اروپا"، در سالن "پروتوموتِکا" Protomoteca واقع در "کاخ کمپيلدوليو" Campidoglio (مرکز شهرداري رم)، با حضور مقامات دولتي و نمايندگان فرهنگي و مطبوعاتي ايتاليا برگزار مي‌شود. امسال اين جايزه به برخي افرادي که در سال 2005 خدمات ارزنده و منحصربه‌فرد انجام داده بودند، اعطا شد.

به گفته‌ي مقامات ايتاليايي، اين بزرگداشت، تقديرنامه‌اي براي پشتکار و نتايج کسب‌شده ازسوي وزيري به‌خاطر فعاليت‌هاي هنري‌اش، محسوب مي‌شود.

وزيري مقدم در مراسم اعطاي جايزه، در گفت‌و‌گو با خبرنگار ايسنا در رم، گفت: تاکنون، در سال‌هاي اقامتم در ايتاليا جوايز مختلفي را ازسوي مقامات ايتاليايي دريافت کرده‌ام؛ ولي اين جايزه را يکي از بهترين آنها به‌شمار مي‌آورم.

وي افزود: اين جايزه در اين سن، براي من ارزش‌اش بيش‌تر است؛ براي اينکه به من جرأت و قوت قلب مي‌دهد که با وجود مشکلاتي که با آن مواجه هستم، کماکان به خلق آثار هنري ادامه دهم.

وزيري مقدم از دو سه سال پيش مشکل بينايي پيدا کرده، اما به زعم خويش، به لطف دلگرمي‌هاي جامعه هنري ايران و نيز ايتاليا، توانسته است همين امسال تاکنون 68 تابلوي نقاشي خلق كند.

در جريان اين مراسم، شيرين عبادي - برنده جايزه صلح نوبل 2003 - نيز که اتفاقي در کنفرانسي در سالن ديگر شهرداري رم شرکت کرده بود، با حضور در محل اعطاي جوايز، دريافت "جايزه شخصيت اروپايي" را به وزيري مقدم تبريک گفت.

محسن وزيري مقدم در سال 1303 در تهران به‌دنيا آمد. وي فارغ‌التحصيل رشته نقاشي از دانشكده هنرهاي زيبا تهران (1327) و آكادمي هنرهاي زيباي رم است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

آخرين نمايشگاه وي بهار 84 در گالري آسياب تهران بود و پيش از آن موزه‌ي هنرهاي معاصر تهران نمايشگاهي با عنوان "پيشگامان هنر نوگراي ايران" از آثار وي در سال 1383برپا كرد.

"شيوه‌ي طراحي" و "انديشه و كار پل كلي" ازجمله تاليفات قديمي‌ترين مدرنيست زنده‌ي ايران و از نخستين شركت‌كنندگان ايراني در بينال ونيز است.

وزيري مقدم بخشي از تحصيلات خود را در ايتاليا انجام داده و در 50 سال گذشته همواره بين تهران و رم در تردد بوده است. وي در حال حاضر در خانه‌اي ساده و بي‌آلايش در مرکز تاريخي شهر رم زندگي مي کند.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/27956

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'جايزه‌ي "شخصيت اروپايي ‌٢٠٠٥" به محسن وزيري مقدم، نقاش و مجسمه‌ساز 82 ساله ايراني اعطا شد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016