جمعه 11 آذر 1384

محسن وزيري مقدم ـ هنرمند حرفه‌يي مقيم ايتاليا - شخصيت برجسته‌ي هنر سال اروپا شناخته شد، ايسنا

قديمي‌ترين مدرنيست زنده‌ي ايران در ايتاليا تجليل مي‌شود

محسن وزيري مقدم

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - هنرهاي تجسمي

محسن وزيري مقدم ـ هنرمند حرفه‌يي مقيم ايتاليا - شخصيت برجسته هنرسال اروپا شناخته شد.

به گزارش خبرنگار بخش هنرهاي تجسمي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، قرار است اين جايزه ازسوي مسوولان كشور ايتاليا و شهر رم به هنرمند 82 ساله ايراني كه در تاريخ هنر مدرن جايگاه مشخص و روشني دارد، اعطا ‌شود.

مراسم معرفي شخصيت‌هاي فرهنگي و هنري برتر سال، 14 دسامبر سال جاري در بخش فرهنگي هنري شهرداري رم برگزار خواهد شد.

رياست اين انجمن فرهنگي را "برناردو" عهده‌دار است.

به گزارش ايسنا، محسن وزيري ‌مقدم در سال 1303 در تهران به ‌دنيا آمد و در سال 1327 در رشته‌ي نقاشي از دانشكده‌ي هنرهاي زيبا تهران و آكادمي هنرهاي زيباي رم فارغ‌التحصيل شد. حالا 17 سال است كه شهر رم، پايتخت ايتاليا را براي زندگي انتخاب كرده است.

آخرين نمايشگاه وي بهار 84 در گالري آسياب تهران بود و پيش از آن موزه‌ي هنرهاي معاصر تهران نمايشگاهي با عنوان "پيشگامان هنر نوگراي ايران" از آثاروي در سال 1383برپا كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

"شيوه‌ي طراحي" و "انديشه و كار پل كلي" ازجمله تاليفات قديمي‌ترين مدرنيست زنده‌ي ايران و از نخستين شركت‌كنندگان ايراني در بينال ونيز است.

او سال‌ها سرخط هنر دنيا بود. در مركز گستره‌ي جهاني هنر از كنار همه‌ي بزرگان هنر گذشته و بدون آنكه چيزي از آنها بگيرد، به اذعان منتقدان پيشروتر از هنرمنداني چون پلاگ و جاسبر جونز است.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/27701

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'محسن وزيري مقدم ـ هنرمند حرفه‌يي مقيم ايتاليا - شخصيت برجسته‌ي هنر سال اروپا شناخته شد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016