سه شنبه 8 آذر 1384

فريده لاشايي، نقاش، مترجم و نويسنده در بيمارستان بستري است، ايسنا

شرح‌حال نيمه‌كاره‌ي برشت وافتتاحيه‌ي نمايشگاه نقاشي بدون حضور اين بانوي هنرمند

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و ادب - ادبيات


فريده لاشايي - هنرمند نقاش، مترجم و نويسنده - در بيمارستان بستري است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، لاشايي مدت 17 روز است كه در بيمارستان جم بستري است و تاكنون چهار بار تحت عمل جراحي قرار گرفته كه به گفته‌ي دخترش با مرگ دست‌وپنجه نرم كرده است.

تا دو سه روز آينده مشخص مي‌شود كه او به جراحي ديگري نياز دارد يا نه.

لاشايي كامل ‌كردن و بازنويسي شرح حال برشت را كه سال‌ها پيش نگاشته، در دست دارد، اما از يك سال پيش كه به بيماري سرطان مبتلا شده و دوره‌ي شيمي درماني را گذرانده، چندان نتوانسته است به كارهايش برسد.

روز جمعه 11 آذرماه نيز مراسم افتتاحيه‌ي نمايشگاه نقاشي اين بانوي هنرمند در گالري ماه برپاست‏، كه بدون حضور خودش برگزار خواهد شد. اين نمايشگاه به نقش‌هاي انتزاعي فريده لاشايي و رضا درخشاني - نوازنده - اختصاص دارد.

فريده لاشايي در سال 1323 در شهر رشت به‌دنيا آمد. پدرش فرماندار لنگرود بود. آن دوران هم‌زمان بود با درگيري‌هاي سياسي زمان مصدق و بازتاب آن درگيري‌ها در جامعه‌ي پرتلاطم آن‌ سال‌ها در شمال ايران كه هنوز خاطره كوچك‌خان جنگلي در آن زنده بود.

"شال بامو" عنوان رمان تاريخي اوست كه پس از گذشت 12 سال از نگارش‏، سال گذشته آن‌را منتشر كرد و در بعضي جوايز ادبي مورد توجه قرار گرفت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

او همچنين متخصص در كارهاي حجمي با آهن و شيشه و نقش‌هاي انتزاعي است.

"نجواهاي شبانه" اثر ناتاليا گينزبورگ و رمان «زد» اثر واسيلي واسيليكوس از جمله كتاب هايي است كه با ترجمه فريده لاشايي طي سال‌هاي گذشته چاپ و منتشر شده است. «روزهاي كمون» و «زن نيك سچوان» و «ارباب پونتيلا» از برتولت برشت و«گل هاي هيروشيما» از اواهريس و «لبخند فروخته شده» از جيمز كروتس از ديگر ترجمه‌هاي اوست.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/27640

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'فريده لاشايي، نقاش، مترجم و نويسنده در بيمارستان بستري است، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016