يكشنبه 6 آذر 1384

مدير انتشارات كوير: از آينده نشر به خداوند پناه مي برم، انتخاب

خبرگزاري انتخاب : مظفر افزود: رفتاري كه مسئولان فرهنگ و ارشاد اسلامي در پيش گرفته اند، به هيچ وجه با شعار نهضت كتابخواني سازگاري ندارد و من نمي دانم كه چگونه مي خواهند اين تناقض را حل كنند
---------------------------

خبرگزاري انتخاب : محمدجواد مظفر، مدير انتشارات كوير، درباره وضعيت بحراني نشر در اين ايم، گفت: از آينده نشر به خداوند پناه مي برم.

وي در گفت و گو با خبرنگار سرويس فرهنگ و هنر خبرگزاري «انتخاب»، افزود: رفتاري كه مسئولان فرهنگ و ارشاد اسلامي در پيش گرفته اند، به هيچ وجه با شعار نهضت كتابخواني شازگاري ندارد و من نمي دانم كه چگونه مي خواهند اين تناقض را حل كنند.

مظفر در ادامه گفت: آنها مي گوند مي خواهيم همه جامعه كتاب خوان شوند كه بسيار حرف اساسي و به جايي است، اما به نظر مي رسد سازوكاري كه در پيش گرفته اند، با اين هدف در تناقش است.

مدير انتشارات كوير عنوان كرد: من از رئيس جديد اداره كتاب خواهش كردم كه اين رويه را دنبال نكنند و به ناشران اعتماد كنند؛ چرا كه همه ناشران ما هم دين دارند و هم به كشورشان علاقه مند هستند.از طرفي شما هم قادر نخواهيد بود كه همه كتابها را مطالعه كنيد.

وي افزود: اين فرايند كه بدترين شكلش، قبل از دوم خرداد بود، بارها تجربه شده و بي نتيجه وده است.البته يك نتيجه داشته است و آن هم اين است كه وضعيت بحراني نشر، بحراني تر شده است.

اين ناشر درباره وضعيت كتاب هاي خود در دوره جديد ارشاد گفت: يكي از كتابهاي ما با عنوان «فرياد كوي» (روايتي از واقعه كوي دانشگاه در تيرماه 78) بيش از 45 روز است كه نتوانسته مجوز اعلام وضول بگيرد و در صحافي مانده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مظفر همچنين گفت: اين كتاب نوشته دكتر داود روشني است كه در آن زمان دانشجو بوده و فرزند شهيد نيز است.كتابش هم كاملا «بهداشتي» است و در خرداد ماه امسال مجوز گرفته است.

وي اضافه كرد: «محمدعلي فروغي و ساختارهاي نوين مدني» نوشته علي اضغر حقدار يكي ديگر از كتابهاي نشر كوير است كه چاپ و صحافي شده است، ولي حدود 15 روز است كه اجازه نداده اند از صحافي خارج شود.

منظر در پايان گفت: حتي كتابهاي تجديد چاپي ما بين يك هفته تا 15 روز در صحافي مانده اند تا مجوز اعلام وصل بگيرند و نمي دانم كه با اين وضعيت، چه سرنوشتي در انتظار صنعت نشر خواهد بود.

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/27599

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مدير انتشارات كوير: از آينده نشر به خداوند پناه مي برم، انتخاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016