دوشنبه 6 تير 1384

اسماعيل رها: مجله‌هاي ادبي كه خواننده را راضي نگه مي‌دارند، به‌تدريج كم مي‌شوند، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و ادب - كتاب


اسماعيل رها احتمالا تا پايان امسال مجموعه شعر جديدش را با عنوان «جرقه‌اي در آتش» منتشر مي‌كند.

رها در گفت‌وگو با خبرنگار بخش كتاب خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، يادآور شد: اين مجموعه را انتشارات شاعر امروز منتشر مي‌كند.

وي در ادامه، درباره‌ي شعرهاي تازه‌ي خود و چاپ آنها گفت: تعدادي شعر دارم، اما مجله‌هاي ادبي كه خواننده را راضي كنند، كمتر شده‌اند و به هر مجله‌اي نمي‌توان براي چاپ داد.

رها درباره اينكه چرا اين روزها ناشران كمتر به چاپ مجموعه شعرهاي اقدام مي‌كنند، خاطرنشان كرد: امروز وسايلي كه شعر مي‌تواند با مردم ارتباط بگيرد، زيادتر شده است؛ وبلاگ‌ها و سايتهايي هستند كه علاقه‌مندان، شعرها را از روي آنها مي‌خوانند. درحقيقت، وسايل براي نشر شعر، شكلهاي مختلف و متنوعي به خود گرفته است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي تصريح كرد: اما اين رسم اغلب ناشران است كه شعر كمتر چاپ مي‌كنند و داستان بيشتر؛ چون مردم بيشتر آن‌را مي‌خوانند؛ درحاليكه خيلي چيزها از ياد مي‌رود، ولي شعر ماندگار مي‌ماند و از ياد نمي‌رود.

رها با اشاره به مجموعه‌هاي شعر شاعران جوان توضيح داد: شاعران جواني كه با ادبيات گذشته بيشتر آشنا هستند و پيوند خود را حفظ مي‌كنند، موفقيتشان بيشتر از شاعران جواني است كه به اين توجه ندارند و تكيه‌شان بر ادبيات خارجي و عجيب و غريب آن است.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/25315

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اسماعيل رها: مجله‌هاي ادبي كه خواننده را راضي نگه مي‌دارند، به‌تدريج كم مي‌شوند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016