دوشنبه 6 تير 1384

جزييات اعزام گروه هاي نمايشي ايراني به خارج از كشور اعلام شد، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

مدير امور بين الملل اداره كل امور نمايشي ، جزييات و تاريخ اعزام گروه هاي نمايشي ايراني به خارج از كشور ، براي شركت در جشنواره هاي تئاتر را اعلام كرد.

"محمد مهدي اطبايي" در گفت و گو با خبرنگار گروه هنر ايلنا گفت : بسياري از گروههايي كه براي شركت در جشنواره خارج از كشور اعزام مي شوند با دعوت مستقيم برگزار كنندگان خارجي و بدون واسط اداره كل امور نمايشي صورت گرفته است كه اين امر مي تواند با توجه به حضور فعال مديران جشنواره هاي خارجي در بيست و سومين جشنواره بين المللي تئاتر فجر ، مي تواند حائز اهميت باشد.
وي در ادامه گفت : از تاريخ 1 تا 7 تيرماه سال جاري نمايش "هديه جشن سالگرد" به كارگرداني" روشنك روشن" در جشنواره بين المللي "هنر عروسكي "سن پطرزبورگ( روسيه) اجرا مي شود . همچنين از تاريخ 3 تا 13 تير ،" بهروز غريب پور" براي شركت در هجدهمين جشنواره سانيديكا و همچنين شركت در اجلاس ساليانه يونيماي جهان در كشور كرواسي است .
" اطبايي" در ادامه ضمن تشريح و چگونگي اعزام گروه هاي نمايش ايراني گفت : از تاريخ 9 تا 13 تير نمايش "اژدهها چهرك" به كارگرداني "مجيد واحدي زاده" از اردبيل ، در جشنواره" شب هاي سفيد" ( روهر آلمان) اجرا مي شود . همچنين از تاريخ 13 تا 18 تير با دعوت مستقيم نمايش" در ميان ابرها" به كارگرداني" اميررضا كوهستاني" در جشنواره سانتاركانگلو ايتاليا اجرا مي شود.
از تاريخ 13 تا 19 تير نيز رييس اداره كل امور نمايشي( خسروشان) و "بهروز غريب پور" با نمايش" قصه هاي بابا" براي شركت در سومين جشنواره قوم شناختي زيست محيطي "چيرخيان " اكابان واقع در جنوب سيبري به اين منطقه سفر مي كنند.
رئيس امور بين الملل اداره كل امور نمايشي در ادامه توضيح داد : طبق هماهنگي هاي به عمل آمده نمايش" منطقه اشتغال شده " ،كار مشترك ايران وآلمان ، از 15 تا 19 تيرماه در آمستردام هلند اجرا مي شود . ضمن اينكه از تاريخ 16 تا 27 تيرماه كه جشنواره كارگاههاي آموزشي مدارس دراماتيك سيانا در روماني برگزار مي شود ، نمايش" درس" به كارگرداني" محمدرحمانيان" اجرا خواهد شد . همچنين از تاريخ 19 تير تا 2 مرداد كه جشنواره ROYAL COURP در لندن برگزار خواهد شد ، نمايش "در ميان ابرها"( امير رضا كوهستاني) اجرا مي شود.
وي در ادامه با اشاره به سفر گروه نمايشي" آئينه" با نمايش" شمس پرنده" به كارگرداني "پري صابري "به ايتاليا گفت : اين نمايش در جشنواره تابستاني مونته پولچيانو ايتاليا كه از تاريخ 31 تير تا 9 مرداد برگزاري شود ، شركت مي كند.
ضمن اينكه طبق هماهنگي ها و برنامه ريزيهاي به عمل آمده ، قرار است" تعزيه حر" با سرپرستي "داود فتحعلي بيگي" در جشنواره تئاتر آتن كه از تاريخ 17 تا 30 مرداد در يونان برگزار مي شود ، شركت خواهد كرد.
"اطبائي" همچنين با اشاره به حضور فعال گروه نمايش" در ميان ابرها "در جشنواره هاي خارجي گفت : اين نمايش در تاريخ 13 تا 21 مرداد و 24 تا 30 مرداد به ترتيب در كشور هاي اسكاتلند و سوئيس به اجرا در خواهد آمد . ضمن اينكه همين گروه با نمايش" رقص روي ليوانها" به كارگرداني" اميررضا كوهستاني" در فستيوال LABATIA FESTIVAL سوئيس كه از 10 تا 9 شهريور و همچنين يك فستيوال تئاتري در كشور فرانسه كه از تاريخ 21 تا 29 شهريور برگزار مي شود ، شركت مي كنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي تصريح كرد : گروه تئاتر" بازي" نيز با نمايش هاي" گنگ خواب ديده" و" تلخ مثل عسل "به ترتيب در تاريخ هاي 27 مرداد تا 14 شهريور در جشنواره اسپكتل زوريخ ، 26 شهريور تا 5 مهر در كشور اسلووني ، 27 تا 30 شهريور در جشنواره تئاتر پيشرو مونته نگرو صربستان و 21 مهر تا اول آبان در روماني اجرا مي شوند . ضمن اينكه" آتيلا پسياني" در جشنواره اسپكتل سوئيس به عنوان داور نيز حضور دارد.
اين مقام مسوول در اداره كل امور نمايشي افزود : نمايش" منطقه اشغال شده" به ترتيب از تاريخ 25 تا 30 مرداد در كشور سوئيس از تاريخ 4 تا 26 آبان شهرهاي مختلف كشور آلمان وهمچنين استراليا اجرا مي شود كه در اين سفر "فرهاد مهندس پور "اين گروه نمايش را همراهي مي كند .
وي در پايان خاطر نشان كرد:اپراي عروسكي" رستم و سهراب" به كارگرداني" بهروز غريب پور" هم از تاريخ 17 تا 22 شهريور در پنجمين جشنواره عروسكي ريازان روسيه شركت مي كند.

دنبالک:
http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/25313

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'جزييات اعزام گروه هاي نمايشي ايراني به خارج از كشور اعلام شد، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016