جمعه 6 خرداد 1384

جمشید عندلیبی: گروه عارف از هم پاشید ، مهر

گروه عارف که پس از اجرای تهران قرار بود در شهرستان های مختلف ایران به اجرای برنامه بپردازد، به علت بی تعهدی های مسوؤل گروه و عمل نکردن به وعده های مالی از هم پاشید.
" جمشید عندلیبی" نوازنده نی و آهنگساز در گفت و گو با خبرنگار موسیقی "مهر"، ضمن انتقاد از کدورت هایی که بین موسیقی دانان پیوسته به وجود می آید و به ضرر موسیقی ایرانی و شنونده ایرانی تمام می شود، افزود: قرار بود که شهرستان های ما از اجرای برنامه عارف بی بهره نمانند، اما به دلیل اینکه آقای مشکاتیان به حداقل تعهدات خود هم که پیش از کنسرت با هم راجع به آن صحبت کرده بودیم، عمل نکرد، برنامه های گروه به هم خورد وعملا این گروه از هم پاشید.

وی ادامه داد: ایشان بر اساس نظرات شخصی خودشان عمل کردند و تعهدات را زیر پا گذاشتند. اصولا بین موسیقیدانان این اتفاق زیاد پیش می آید. مثلا من در کار" نینوا" که با آقای حسین علیزاده انجام دادم، تجربه ای بسیار موفق را کسب کردم، اما همکاری ما به دلیل پاره ای مشکلات بسیار کوچک به هم خورد.

وی افزود: متاسفانه مردم این مسائل را نمی بینند چون آنها دنبال شنیدن کار خوب هستند و موسیقیدانان هم ثابت کرده اند که به شکل منطقی از پس این کدورت های ریز و درشت بر نمی آیند و ترجیح می دهند که کارشان را در سطح پایین تری عرضه کرده ، اما کدورت ها را از بین نبرند.

عندلیبی خاطر نشان کرد:

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

این اختلافات بین موسیقیدانان نباید باعث حق کشی شود. باید از آن مقطعی گذر کرد و اجازه نداد که به کار موسیقی لطمه وارد شود. من هم بسیار علاقمند بودم که در اجرای نی نوا صدای نی فردی را بهتر از خودم بشنوم، باور کنید در این صورت من هم ترغیب می شدم، اما نه اینکه کیفیت کل اثر با اجرای شاگرد من پایین بیاید. این نوع برخوردها دلسر کننده اند جایگاه ها را در موسیقی بهم می ریزد. من هرگز نمی توانم جایگاه علیزاده و شهناز را با هم تغییر دهم و از دیگران هم این توقع را دارم.

وی افزود: درست است که تخصص و تبحر آقای مشکاتیان را در کار موسیقی نمی توان فراموش کرد و ایشان در این امر واقعا استاد هستند، اما بی تعهدی های مالی شان باعث شد تا این گروه از هم بپاشد و اگر هم گروه جدیدی را تشکیل بدهند نه من و نه کامکارها در آن حضور نخواهند داشت.

وی در پایان گفت : عدم حمایت دولتی و نبود قانون کپی رایت موسیقی در ایران یکی از مهم ترین دلایل به وجود آمدن این اختلافات هستند.

دنبالک:
http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/23318

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'جمشید عندلیبی: گروه عارف از هم پاشید ، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016