سه شنبه 23 فروردين 1384

حسين مرعشي: ايران در سي.ان.ان و بي.بي.سي براي جذب گردشگر تبليغ مي‌كند، ايسنا

خبرگزاري فرانسه به نقل از رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري ايران نوشت: تهران قصد دارد با استفاده از برنامه‌هاي تبليغاتي در شبكه‌ي تلويزيوني سي.ان.ان و بي.بي.سي به ارتقاي وضعيت گردشگري اين كشور كمك كند.

به گزارش ايسنا، اين خبرگزاري به نقل از حسين مرعشي، معاون رييس‌جمهور و رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري ايران نوشت: تنش در روابط آمريكا و ايران، مانع از بهره‌برداري تهران از جذابيت‌هاي (گردشگري‌اش) در شبكه‌ي تلويزيوني آمريكا نخواهد شد.

بر اساس اين گزارش، وي تاكيد كرد كه تحريم‌هاي آمريكا براي ممانعت از تجارت شركت‌هاي آمريكايي با ايران در اين مورد اعمال نمي‌شود.

به گفته‌ي مرعشي، برنامه‌هاي تبليغاتي بي.بي.سي و سي.ان.ان، ظرف دو ماه آينده بر اساس قراردادي يك ساله آغاز خواهد شد.

رييس اجرايي روابط عمومي شبكه‌ي بي.بي.سي نيز گفت: مذاكراتي در اين باره از مدت‌ها پيش صورت گرفته است و ما در اين باره خوشبين هستيم، اما اين مساله هنوز نهايي نشده است.

كوين يانگ افزود: هنوز درباره‌ي تاريخ معيني تصميم‌گيري نشده است و آگهي‌هاي تبليغاتي فقط در بخش نيمه تجاري شبكه بي.بي.سي كه هزينه‌ي آن از سوي دولت تامين مي‌شود، نمايش داده خواهد شد.

نايگل پريچارد، سخنگوي شبكه سي.ان.ان نيز گفت: تا زماني كه اين قراردادهاي تجاري اجرا نشود، نمي‌توان درباره‌ي آن اظهارنظر كرد.

اين گزارش به نقل از مرعشي افزود: صدها هزار ايراني كه ساكن آمريكا هستند، هدف ما مي‌باشند و ما تلاش مي‌كنيم از طريق شبكه‌هاي ماهواره‌اي ايران به آن‌ها دسترسي پيدا كنيم و در حال حاضر مخاطبين آمريكايي از اولويت برخوردار نيستند.

وي ادامه داد: آمريكا بعدا هدف ما قرار خواهد گرفت.

مرعشي تصريح كرد كه از شبكه‌هاي تلويزيوني ضدانقلاب كه به وسيله‌ي ايرانيان تبعيدي اداره مي‌شوند و بيشتر آنها از لس‌آنجلس برنامه پخش مي‌كنند، براي پخش آگهي‌هاي تبليغاتي درخواست نخواهد شد.

به گفته‌ رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري ايران، همه ساله تعدادي كمتر از 500 آمريكايي از ايران ديدن مي‌كنند.

معاون رييس ‌جمهور ايران ادامه داد: ما سياستي با هدف جذب گردشگران آمريكايي را نداريم و به آساني به آن‌ها ويزا نخواهيم داد.

اين گزارش به نقل از مرعشي افزود كه كشورش از كمبود هتل و نقص سيستم حمل و نقل و نيز تصويرش در خارج از ايران با اين مضمون كه از جامعه بين‌المللي در خصوص برنامه‌ي هسته‌يي سرپيچي كرده و زنان را وادار به استفاده از روسري مي‌كند، در رنج است.

مرعشي گفت: ما براي از بين بردن اين كمبودها 30 ميليارد دلار را ظرف پنج سال آينده هزينه خواهيم كرد.

وي ادامه داد: گردشگري در سال حدود 500 ميليون دلار را به ايران وارد مي‌كند و ايران قصد دارد طي 20 سال آينده به رقمي معادل 25 ميليارد دلار دست يابد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

معاون رييس‌جمهور ايران افزود: از حالا به بعد، گردشگران خارجي مي‌توانند در بدو ورودشان در فرودگاه تهران ويزاي يك هفته‌اي دريافت كنند و اين ويزا قابل تجديد است.

مرعشي گفت: آن‌ها هم‌چنين ظرف يك ماه آينده نيز قادر خواهند بود از طريق اينترنت ويزاي گردشگري دريافت كنند.

دنبالک:
http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/20955

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حسين مرعشي: ايران در سي.ان.ان و بي.بي.سي براي جذب گردشگر تبليغ مي‌كند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016