جمعه 25 دي 1383

جایزه شعر بیژن جلالی در دستان سیمین بهبهانی، سینا

تهران، خبرگزاری سینا
سیمین بهبهانی، بانوی غزل ایران جایزه شعر بیژن جلالی را دریافت کرد.


به گزارش سینا ، عصر روز پنج شنبه، 24 دی ماه هیات داوران سومین جایزه شعر بیژن جلالی در مراسمی با حضور جمع کثیری از نویسندگان و شاعران شهیر ایران، جایزه بیژن جلالی را به سیمین بهبهانی اهدا کرد.
هیات داوران سومین جایزه شعر بیژن جلالی در بیانیه خود آورد: « اتفاق نظر در مورد گزینش شاعر توانا و منتقد ادبیات معاصر ایران برای ما چندان دشوار نبود، لکن در عمل طرح آن از سوی ما و فروتنی شاعر در نپذیرفتن جایزه و احاله آن به شاعران و منتقدان دیگر، از دشواری های پرمجادله اما دلچسب هیات داوران بود. »


تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

این بیانیه افزوده است: « خانم سیمین بهبهانی به خاطر یک عمر شاعری و انتشار کتاب های متعدد که در آنها لایه هایی از حیات فردی و اجتماعی شاعر و مقاطع حساسی از شادی ها و رنج های ملت ما در یک سرنوشت جمعی تجسم یافته است از شایسته ترین کسان برای اعتبار بخشیدن به جایزه بیژن جلالی بود با توجه به این نکته محوری که این جایزه به نقد شعر معطوف بود و خانم بهبهانی در مقالات متعدد و مصاحبه ها به ویژه در کتاب " یاد بعضی نفرات " به بررسی و شناساندن دقیق چهره های شاخص معاصر نیز اهتمام ورزیده است. »
در ادامه بیانیه نیز آمده است: « رفتار نوآورانه شاعر نسبت به یکی از درخشان ترین شکل های غنایی زبان فارسی یعنی غزل از طریق ایجاد تنوع در صورت و ایجاد تنوع در صورت و ایجاد تحرک در وزن و موسیقی یک فرم سنتی، و مهم تر از آن، طرح مسائل اساسی انسان امروز در بیانی فراگیر و زبانی پالوده و اصیل، ما را بر آن داشت که سپاس خود را با اهدای این جایزه به بانوی غزل ایران ابراز داریم اگر چه پیش از این سال هاست که مردم شعر دوست ایران در هر سوی عالم ستایش عاشقانه خودشان را از این دنیای انسانی و زیبا و شجاع به گونه ای آشکارا و پرشور نشان داده اند. گزینش ما ادامه منطقی تایید مردم از این شاعر محبوب است. باشد که این صدای صادق و پر شهامت ایرانی در مجموع صداهای زیبای شعر جهان جایگاه شایسته اش را بازیابد.
هیات داوران سومین جایزه شعر بیژن جلالی متشکل است از صفدر تقی زاده، احمد جلیلی، بهاالدین خرمشاهی، شمس لنگردی، کامیار عابدی، کامران فانی، جواد مجابی و علی میرزایی.
مراسم اهدای جایزه در رستوران سورن برگزار شد.

دنبالک:
http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/16899

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'جایزه شعر بیژن جلالی در دستان سیمین بهبهانی، سینا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016