دوشنبه 25 آبان 1383

دو جلد كتاب درباره زندگي و شعر نيما يوشيج، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس فرهنگ و ادب - كتاب
«كار شب‌پا نه هنوز است تمام» عنوان دو جلد كتاب درباره زندگي و شعر نيما يوشيج است كه توسط هادي محيط منتشر خواهد شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (اسينا)، محيط در جلد اول اين مجموعه روايتي را از زندگي نيما يوشيج براساس اسناد و مدارك موجود ارايه خواهد داد كه از پيش از دهه 40 توسط افراد مختلف نوشته شده است.
او با بيان اين كه در اين كتاب سعي داشته گزارشي واقعي از زندگي پدر شعر نوي ايران به دست دهد، يادآور شد: البته درباره نيما مطالب زيادي نوشته شده كه به صورت مدون گردآوري نشده است. شمس لنگرودي هم در كتابي كه درباره زندگي نيما نوشته ذهنيت خود را دخيل كرد است، كه من سعي داشتم از اين موضوع بپرهيزم و ذهنيت و ديدگاه شخصي را دخيل نكنم.
امادر جلد دوم مجموعه كه توسط انتشارات نويد شيراز منتشر خواهد شد، محيط به بررسي شعر نيما پرداخته و مقالاتي را كه از دهه 20 تا امروز درباره شعر او نوشته شده، گردآوري كرده است.
اين شاعر شيرازي معتقد است: نيما شاعري بي‌آشناست، به اين مفهوم كه ارتباط با شعرش به‌راحتي براي هر كس مقدور نسيت.
او همچنين متذكر شد: در بين مخاطبان عام نام نيما مطرح است؛ نه شعر و شناخت واقعي انديشه او و علت اين موضوع هم به پيچيدگي و دشواري شعر نيما برمي‌گردد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

محيط پيش از اين دو مجموعه شعر «من پسري ساده براي بهار هستم» و «خانه سياه است» را منتشر كرد كه كتاب دوم توسط فريماه فرزام‌فر به زبان آلماني ترجمه شده و او درصدد است تا آن را توسط ناشري آلماني منتشر كند.
نشريه هفتگي «هنگام» در شيراز نيز با سردبيري هادي محيط منتشر مي‌شود كه تاكنون 80 شماره از آن در شمارگان 13 هزارتايي منتشر شده است. اين هفته‌نامه كه بيشتر جوانان را مخاطب خود قرار مي‌دهد،در هر شماره به معرفي يكي از چهره‌هاي ادبيات معاصر مي‌پردازد كه تا امروز كساني چون امين فقيري، ابوتراب خسروي، رضا جولايي، حسين آتش‌پرور، صمد طاهري، يارعلي پورمقدم، فريدون رهنما و مهرداد فلاح در اين نشريه معرفي شده‌اند.

دنبالک:
http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/14426

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'دو جلد كتاب درباره زندگي و شعر نيما يوشيج، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016