چهارشنبه 4 شهريور 1383

جلال ذوالفنون: آهنگسازان برجسته‌اي وجود دارند كه نمي‌خواهند خلاقيت‌هاي خود را بروز دهند، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس فرهنگ و هنر - موسيقي
عدم توليد آهنگ‌هاي ماندگار كه قابليت تطبيق با شرايط روز اجتماعي را داشته باشند، به عوامل زيادي بستگي دارد اما به طور حتم در آينده نيز تعدادي از آهنگ‌هاي امروز جاودانه خواهد شد.
جلال ذوالفنون در گفت‌وگو با خبرنگار هنري ايسنا افزود: در هر برهه‌اي تعدادي آثار موسيقيايي توليد مي‌شوند كه در زمان خود چندان مطرح نيستند اما در آينده و با گذشت زمان تبديل به آثار مانا مي‌شوند.
اين آهنگساز افزود: به عنوان نمونه آثار باخ در دوره‌ خود چندان مورد توجه قرار نگرفت اما به مرور وي و آثارش در رديف برترين‌هاي موسيقي قرار گرفته‌اند يا “الهه ناز” بنان كه پس از گذشت زمان تبديل به يك اثر شاخص شد.
ذوالفنون در ادامه با تاكيد بر جايگاه بالاي مردمي موسيقي ابراز داشت: ما مشكل آهنگ و آهنگساز نداريم بلكه معضلي به نام نبود رابطه خوب ميان موسيقي و شنوندگان داريم كه بايد با تمهيدات خاص، اين رابطه بهبود يابد.
وي مشكل ديگر آهنگسازي در كشور را بسته شدن راه‌هاي ارائه آثار و آهنگ‌هاي توليدشده ذكر كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ذوالفنون ادامه داد: فضاي تقليد و تكراري بودن آهنگ‌ها كه اكنون شاهد آن هستيم، به دليل مشكلات ارائه و بي‌انگيزگي است و من اطمينان دارم آهنگسازان برجسته‌اي وجود دارند كه در اين شرايط نمي‌خواهند و يا نمي‌توانند خلاقيت‌هاي موسيقايي خود را بروز دهند.
گفتني است 5 تا 9 شهريور ماه كنسرت مشترك جلال ذوالفنون با برادران خواجه نوري در مجموعه فرهنگي سعدآباد برگزار مي‌شود.

دنبالک:
http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/11272

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'جلال ذوالفنون: آهنگسازان برجسته‌اي وجود دارند كه نمي‌خواهند خلاقيت‌هاي خود را بروز دهند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016